کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

آرشیو مطالب فروردين ۱۳۹۶

آرشیو مطالب فروردين ۱۳۹۶

💰 افزایش درآمد با ۸ راهکاری که جیب‌تان را پر پول می‌کند

💰 افزایش درآمد با ۸ راهکاری که جیب‌تان را پر پول می‌کند

توسط .. علوی در ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

زیگ زیگلار (Zig Ziglar)، نویسنده‌ و فروشنده‌ی حرفه‌ای آمریکایی معتقد است: «همه‌ی زندگی پول نیست، اما اهمیت پول چیزی شبیه اکسیژن است.» وقتی بحث پول و افزایش درآمد می‌شود، بیشتر افراد شروع به شعار دادن می‌کنند و پای معنویت را به میان می‌کشند، البته معنویت جای خود را دارد ولی نباید موضوعات را در هم آمیخت. پس این نوشته را بخوانید تا ببینید که چگونه می‌توانید به راحتی افزایش درآمد داشته باشید.

پول خوشبختی نمی‌آورد ولی بی‌پولی هزار و یک مشکل ایجاد می‌کند. وقتی پول کافی برای گذران زندگی نداریم، قبض آب و برق و… از یک سو، اجاره خانه از سوی دیگر و هزار و یک خرج دیگر کمرمان را خم می‌کند… بله پول و درآمد بخش مهمی از زندگی است. باید شعار دادن را کنار بگذاریم. خیلی‌ها معتقدند پول ریشه‌ی فساد است، ثروتمندان حریص هستند، پول خوشبختی نمی‌آورد و…. همه‌ی اینها جملاتی کلیشه‌ای و تکراری هستند که با مثال‌های متعددی نقض می‌شوند. در دنیا ثروتمندان زیادی وجود دارند که با توانایی مالی خود منجر به شکوفایی استعدادها، درمان بیماری‌ها و ایجاد امکانات برای هم‌نوعان خود شده‌اند. پس پول فی‌نفسه چیز بدی نیست، بلکه رویکرد و شیوه‌ی به کار‌گیری آن، این حواشی و چهره‌ی منفی را برایش ایجاد کرده است. افزایش درآمد و ثروتمند شدن نیازمند زحمت، تلاش و فکر است. فرایند ارزشمندی که به رشد و شکوفایی استعدادهای شما در زندگی کمک می‌کند. همه‌ی ما در هر شبانه‌روز، ۲۴ ساعت در اختیار داریم پس چگونه بعضی از افراد ثروتمند می‌شوند و روز به روز افزایش درآمد چشم‌گیرتری پیدا می‌کنند؟ تفاوت‌ها در رویکرد و نوع نگاه افراد است. در ادامه روش‌هایی برای افزایش درآمد مطرح شده است.

 

۱. کارهایی را که دوست ندارید، ترک کنید

اگر شغل و کار شما درآمد چندانی ندارد و متناسب با آرزوها و سبک زندگی دلخواه شما نیست، آن را ترک کنید. چه چیزی شما را مجبور می‌کند کاری را انجام بدهید که برای‌تان عذاب‌آور است؟ درست است که وضعیتِ بازارِ کار چنگی به دل نمی‌زند، اما قبول کنید تلاش و آرمان در کنار هم نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دارند. اگر به کاری که دوست دارید مشغول شوید، درآمد و موفقیت بیشتری پیدا خواهید کرد.

۲. ارزش شما به پول‌تان نیست

مسائل مالی ربطی به ارزش‌های شما ندارد. هرگز نگذارید تعداد صفرهای موجودیِ حساب بانکی‌تان دلیل شخصیت و احترام شما باشد. افزایش درآمد و ثروت، معرف و نشانه‌ی ارزش‌های شخصیتی و روحی شما نیست. در زندگی خود را به ارزش‌های محکم و مهم گره بزنید. اگر جیب‌تان خالی است، می‌تواند به دلیل شرایط یا کم‌کاری خودتان باشد، اما با کمی تلاش و پشتکار می‌توانید شرایط را بهتر کنید. در هر وضعیت اقتصادی که باشید، تنها سبک زندگی شماست که به زندگی‌تان شکل می‌دهد و این مسئله به هیچ عنوان ربطی به جیب شما ندارد.

 

۳. فعالیت‌های درآمدزا را در اولویت قرار بدهید

وقتی که برنامه هفتگی‌تان را می‌چینید، فعالیت‌های درآمدزا و سودمند را در اولویت قرار بدهید. طبق قانون پاره‌تو، ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد اتفاقات به وجود می‌آیند. به زبان ساده‌تر ۸۰ درصد درآمد شما از ۲۰ درصد فعالیت‌هایتان به دست می‌آید. به این ۲۰ درصد فکر کنید. کدام فعالیت‌های اقتصادی برای شما بیشترین درآمد را تولید می‌کند؟ اگر در مسیر کاری خوبی قرار گرفته‌اید، نگذارید چیزی در افزایش درآمدتان اختلال ایجاد کند.

 

۴. ارزش وقت را بدانید

وقت طلاست و ارزشش خیلی بیشتر از پول است. شاید بشود پولِ ازدست‌رفته را دوباره به گاوصندوق بازگرداند، اما زمان از دست رفته هیچ‌گاه باز نمی‌گردد. ارزش وقت را دست‌کم نگیرید. صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید، زمان‌بندی دقیقی برای کارهایتان داشته باشید. وقتی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید چند گام از سایرین جلوتر هستید و کارهای بیشتری در طول شبانه‌روز انجام خواهید داد. کارها را از امروز به فردا نیندازید، نگویید فردا شروع می‌کنم، هنوز وقت هست و… . به خصوص در بازار رقابتی امروز فقط اگر زود بجنبید برنده خواهید بود.

 

۵. نه گفتن را تمرین کنید

 استیو جابز می‌گوید: «رمز موفقیت شرکت اپل در توانایی نه گفتن ما به موارد غیرضروری بوده است.» هنر نه گفتن را تمرین کنید. اگر می‌بینید زیاد کردن مسئولیت‌هایتان نقشی در افزایش درآمد شما ندارد، آنها را نپذیرید. روی کاری که برای‌تان افزایش درآمد به همراه دارد، سرمایه‌گذاری کنید. به موقع نه بگویید و وقت خود را تلف نکنید.

۶. با ثروتمندان معاشرت کنید

رفتار ما شبیه افرادی می‌شود که با آنها معاشرت می‌کنیم. اگر با ثروتمندان بگردید، نظام فکری آنها را بهتر درک خواهید کرد. نوع نگرش آنها را یاد می‌گیرید و فرصت‌های بهتر و بیشتری برای افزایش درآمد و کار پیدا خواهید کرد. با ثروتمندان رفت و آمد کنید، نشست و برخاست داشته باشید و سعی کنید قلق‌های آنها را برای افزایش درآمد و تولید پول و ثروت یاد بگیرید.

 

۷. بهانه‌گیری و دلیل‌تراشی را کنار بگذارید

به جای بهانه آوردن برای درآمد اندک‌تان و دلیل تراشی‌هایی که زمین و زمان را برای بی‌پولی شما مقصر نشان می‌دهند، فقط عمل کنید. انرژی شما با منفی‌بافی و بهانه آوردن تحلیل می‌رود. تمرکز و نیروی خود را برای رسیدن به اهداف‌تان بگذارید، عزم‌تان را جزم کنید و با تلاش پیش بروید.

 

۸. نگاه‌تان را عوض کنید

قبول است که وضعیت اقتصادی خراب است و هزار و یک مشکل دیگر وجود دارد. اما سعی کنید نگاه‌تان را تغییر بدهید. فکر نکنید قربانی هستید. اگر بخواهید می‌توانید رهبری وضع و حال خود را به دست بگیرید. به گذشته‌ و اشتباهات قبلی‌تان فکر نکنید. آن‌قدر نوک پیکان تقصیرها را به سمت رئیس و این و آن نگیرید. کمی مهربان‌تر به دنیا نگاه کنید. لحظه‌ای که مسئولیت‌های زندگی‌تان را تمام و کمال به دست خود می‌گیرید، همان لحظه‌ای است که موفقیت را آغاز می‌کنید.

 

اختلاف میان درآمد اندک و افزایش درآمد، در عمل کردن است. مرد عمل باشید. به ثروتمند شدن فکر کنید، به افزایش درآمد بیندیشید و تلاش کنید. انرژی‌های منفی را از خود دور کنید. قطعا راهی برای پیشرفت وجود دارد. فقط باید آن را پیدا کنید. تصمیم بگیرید. برای افزایش درآمد کمی پشتکار و سختی بیشتر نیاز است. اما نتیجه‌ی آن قطعا شیرین و خواستنی خواهد بود. در هر سطح سواد و مهارتی که باشید، راهی پیش روی شما هست. به مهارت‌ها و توانایی‌هایتان فکر کنید و اگر لازم است آنها را تقویت کنید. با تلاش و در محیط فعالیت و کار قرار گرفتن، فرصت‌های بیشتری برای شما به‌وجود خواهد آمد. تنبلی و ترس را کنار بگذارید. در بیشتر موارد ترس از شروع کار مانع اصلی موفقیت است.

برای‌تان افزایش درآمد و سفره‌های پربرکت آرزومندیم.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : chetor.com

...
ادامه مطلب
💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی – قسمت بیست و یکم

💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی – قسمت بیست و یکم

توسط .. علوی در ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

با این ده روش با دید مثبت زندگی کنید

هـر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه کرده که برایش خوشایند نبوده است. اما ناخرسندی مزمن میتواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. بـه خوشحال بـودن فکر کنید تا احساس و ظاهر بهتری بدست آورید. دراین قسمت نکته هایی وجود دارند که شما را در این کار کمک میکند.

  1. خوش بین باشید: بـه زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید تا خود را بـه دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی کـه نصیبتان خواهد شد، متعجب سازید. بـه یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر میتوانند دیگران را مجذوب خود کنند.
  2. دید وسیعی داشته باشید: اجازه ندهید مسایل کوچک شما را آشفته کند. بـرای رسیدن بـه هدف خـود پـایدار و مقاوم باشید. در ایـن راه با موانعی مواجه خواهید شد؛ به سرانجام و پاداش تلاشتان فکر کرده و از ناخرسندی بخاطر مسایل کم اهمیت دوری کنید.
  3. سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانی کنید.
  4. از زندگی لذت ببرید: به کارهایی مبادرت کنید که از انجام دادن آنها لذت میبرید.
  5. از جسم خود مراقبت کنید: خوب بخورید و ورزش کنید.
  6. برنامه های خود را تغییر دهید: برنامه های روزانه خود را عوض کرده تا انرژی جدیدی پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تـفریح ایـجاد کنید. برای فعالیتهای سرگرم کننده یا تفکر در محیطی آرام، از خانه خارج شوید.
  7. با مردم در تماس باشید: آیا به خاطر می آورید زمانی کـه یک دوست قدیمی به طور غیر منتظره با شما تماس گرفت چه احساسی داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.
  8. خلاق باشید: روزنهای انرژی خلاق خود بیابید. مهم نیست که چــقدر مشغله داشته باشید یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بیحالی میکـنـیـد، اگـر زمانی را برای انجام فعالیتهای خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم تر خواهید کرد.
  9. با کسی صحبت کنید: یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتـخاب کنید. او در مـورد شما قضاوت نکرده و مشکلات شما را حل نخـواهد کرد. وی بـه حرفهایتان گوش میدهد، چرا که میداند شما نیز همین کار را برایش انجام خواهید داد.
  10. بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسـی یـا خودتان را به خاطر چیزی که اتفاق افتاده یا گفتـه شـده مـورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پـذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمیتوانید زمان را بـه عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدیها و شکستهای گذشته دوباره بدست آورید. نگران نباشید، خوشحال باشید در دنیای واقعی نمیتوانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا میتواند تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصتهایـی بـرای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد.

برای شاد بودن تلاش کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : skylove.ir

...
ادامه مطلب
👈 فرار مالیاتی در ایران، چرا راحت است؟

👈 فرار مالیاتی در ایران، چرا راحت است؟

توسط .. علوی در ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
ولی رستمی، دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران: پیش از هر چیز باید گفت که فرار مالیاتی به معنی توسل به وسایل متقلبانه و اقدام های غیرقانونی برای نپرداختن مالیاتی است که شخص مکلف به پرداخت آن است.

فرار مالیاتی امروزه به عنوان یکی از چالش های اساسی کشورها در سراسر دنیا تلقی می شود؛ زیرا موجب کاهش درآمد قانونی دولت می شود و تاثیرات منفی بر انجام وظایف و کارکرد حکومت دارد. این پدیده موجب تحقق نیافتن اهداف پیش بینی شده درباره درآمدهای مالیاتی و اجرای برنامه های دولت و محقق نشدن عدالت مالیاتی و عدالت اجتماعی شده است و می توان گفت که مهم ترین مسئله و مشکل نظام های مالیاتی محسوب می شود. این در حالی است که در کشور ما میزان نرخ فرار مالیاتی را بین ۲۵ تا ۴۰ درصد برآورد کرده اند.

فرار مالیاتی در بیشتر کشورها جرم محسوب می شود و مجازات کیفری دارد. در کشور ما نیز از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۸۰ این پدیده جرم تلقی شده و مجازات حبس از سه ماه تا دو سال داشت اما در اصلاحات سال ۱۳۸۰ قانون مالیات های مستقیم عنوان مجرمانه مستقل از آن حذف شد. فقط در ماده ۲۰۱ قانون مذکور، استناد به دفاتر یا اسناد و مدارک خلاف حقیقت از روی علم و عمد به قصد فرار از مالیات، مستوجب جریمه و محرومیت از تمام معافیت ها و بخشودگی های قانونی می شود.

علل و عوامل فرار مالیاتی

فرار مالیاتی همانند جرم، پدیده ای چند وجهی است و دلایل گوناگونی دارد و به طور معمول علل و عوامل مختلف حقوقی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را برای آن بر می شمارند.

مهم ترین علل و عوامل حقوقی فرار مالیاتی را می توان به شرح زیر برشمرد:

۱٫ فراوانی و پیچیدگی قوانین و مقررات مالیاتی و شفاف نبودن آنها:

هر اندازه قوانین مالیاتی، زیاد، پیچیده و غیرشفاف و مبهم باشند و درک آنها برای مؤدیان مشکل باشد، تمکین از آنها کمتر خواهد بود و انگیزه فرار مالیاتی را بیشتر می کند.

۲٫ رعایت نشدن عدالت در قوانین مالیاتی و اجرای قانون:

بدون تردید اگر قوانین مالیاتی یا جزایی به گونه ای باشد که مؤدیان احساس کنند که عدالت مالیاتی رعایت نشده است، انگیزه و تلاش برای فرار از مالیات در آنها تقویت می شود.

۳٫ نرخ های بالا و متعدد مالیاتی:

بالا بودن نرخ مالیات و وجود نرخ های تصاعدی، تمایل و انگیزه برای فرار مالیاتی را بیشتر می کند. بدین خاطر در نظام های مالیاتی سعی می شود با گسترش پایه های مالیاتی، میزان معافیت ها را کم کنند و نرخ های مالیاتی و تعدد آنها را کاهش دهند تا انگیزه فرار مالیاتی نیز کم شود.

۴٫ بی توجهی به حقوق مؤدیان مالیاتی:

احترام به مؤدیان و تبیین مناسب حقوق شهروندی ایشان در قوانین مالیاتی و رعایت آنها در مقام عمل و اجرای قانون، موجب رضایت و همکاری مؤدیان می شود و هرگونه بی توجهی به این موضوع در روحیه و عملکرد مؤدیان تاثیر منفی داشته و انگیزه فرار مالیاتی را به همراه خواهد داشت.

۵٫ ضعف سازوکارهای تمکین دواطلبانه مؤدیان مالیاتی در قوانین مالیاتی:

پیش بینی نکردن سازوکارهای جلب مشارکت و همکاری و تمکین داوطلبانه مؤدیان مالیاتی در قوانین مالیاتی نظیر تشویق های مالیاتی و نظام خود اظهاری و غیره موجب بی رغبتی مؤدیان به پرداخت مالیات و شکل گیری انگیزه های فرار مالیاتی در آنها می شود.

۶٫ ناکارآمدی و ضعف ضمانت اجرایی مالیاتی:

ضمانت های اجرایی مانند جرم انگاری فرار مالیاتی، از ابزارهای تمکین اجباری مؤدیان مالیاتی به پرداخت مالیات محسوب می شوند. ناکافی و کارآمد نبودن این ضمانت اجراها، نقش بسزایی در ایجاد انگیزه فرار مالیاتی دارد.

۷٫ ناکارآیی و ضعف نظام اجرایی و اداری مالیات:

با توجه به اینکه وظیفه اصلی نظام اجرایی و اداری مالیات، در واقع شناسایی مؤدیان و فعالیت های اقتصادی و تشخیص و وصول به موقع مالیات است، بدون شک ناکارآیی و ضعف سازمان مالیاتی، امکان و انگیزه فرار مالیاتی را فراهم می کند. به عنوان مثال بررسی ها نشان می دهد که حجم بالای اقتصاد زیرزمینی یکی از مهم ترین نمودهای فرار مالیاتی است که ناشی از ناکامی دستگاه مالیاتی در شناسایی مؤدیان مالیاتی و فعالیت های اقتصادی است. مهم ترین عوامل ناکارآمدی در عملکرد دستگاه مالیاتی را می توان در نداشتن سامانه جامع اطلاعات مالیاتی، استفاده نکردن از فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی مالیاتی و کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص بر شمرد که در مجموع موجبات سهل شدن فرار مالیاتی را فراهم می کند.

۸٫ فساد ماموران مالیاتی:

فساد مالیاتی یکی از شایع ترین انواع فساد مالی در بخش دولتی محسوب می شود. دستگاه مالیاتی نیز به عنوان یک دستگاه قضاوتی، مالی، به دلیل ویژگی ها و ماهیت خاص فعالیت های آن، زمینه شکل گیری پدیده فساد مالی را دارد. مطالعات نشان می دهد که یکی از مهم ترین علل بروز فساد مالیاتی، تمایل نداشتن مؤدیان به پرداخت مالیات یا به عبارتی، فرار مالیاتی است که به طور معمول از طریق پرداخت رشوه به ماموران مالیاتی در پی آن هستند. فساد موجب کاهش دریافت مالیات از سوی دولت و سلب اعتماد عمومی به دستگاه مالیاتی و حکومت می شود و منجر به تبعیض بین مؤدیان در پرداخت و بی عدالتی مالیاتی خواهد شد.

۹٫ علل و عوامل فرهنگی

فرهنگ مالیاتی عبارت است از یکپارچگی تمام نهادهای رسمی و غیررسمی مربوطه که با نظام مالیاتی و اجرای عملی آن در ارتباطند. فرهنگ مالیاتی می تواند متاثر از فرهنگ عمومی جامعه باشد. همچنین یکی از عوامل مهم در شکل گیری فرهنگ مالیاتی ضعیف، رانتی بودن اقتصاد کشور است. بدون تردید ضعف فرهنگ مالیاتی می تواند عاملی بسیار موثر در افزایش فرار مالیاتی و کاهش میزان تمکین مالیاتی باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده نبود فرهنگ مناسب در جامعه در زمینه مالیات، بر فرار مالیاتی افراد موثر است. متاسفانه این فرار مالیاتی و طفره رفتن از پرداختن مالیات، در میان مردم عیب به شمار نمی آید و مؤدیان به خاطر فرار از پرداخت مالیات نه تنها احساس شرمندگی نمی کنند بلکه به علت جو حاکم بر جامعه، این کار را به حساب ذکاوت خودشان می گذارند.

۱۰٫ علل و عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی

از لحاظ اقتصادی یکی از عوامل موثر در فرار مالیاتی، میزان درآمد است. طبق بررسی ها، با افزایش سطح درآمد، میزان میل و ارتکاب به فرار مالیاتی نیز افزایش می یابد، زیرا به طور معمول ثروتمندان با استخدام افراد متخصص و با پرداخت رشوه به ماموران مالیاتی، دنبال یافتن راه های فرار از پرداخت مالیات هستند.

یکی دیگر از عوامل اقتصادی وجود بحران های اقتصادی مانند تورم و رکود و مواجه شدن بنگاه ها و فعالان اقتصادی با مشکلات اقتصادی و مالی است که زمینه فرار مالیاتی را ایجاد می کند. از نظر سیاسی، نوع نگرش مردم به نظام حکومتی حاکم و عملکرد سیاسی آن در تمکین و فرار مالیاتی بسیار موثر است. در این راستا، میزان مشارکت مردم در اداره کشور و درجه مردم سالاری، در مقبولیت و اعتماد مردم به حکومت نقش بسزایی دارد و کمرنگ شدن آن، نپرداخت مالیات از سوی مردم را به همراه خواهد داشت.

از دیدگاه اجتماعی نیز باید گفت که عینیت یافتن این که پول مالیات چگونه برای تامین نیازهای اساسی و خدمات عمومی جامعه، ایجاد زیربناهای اجتماعی و اقتصادی، رفع فقر و نابرابری و کاهش فاصله طبقاتی، برقراری عدالت توزیعی و بسط عدالت اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشور هزینه می شود، در نگرش اجتماعی به پدیده مالیات و تمکین یا فرار از آن تاثیرگذار است و هرگونه برداشت منفی مردم در این زمینه، بی انگیزگی در پرداخت مالیات و انگیزش فرار مالیاتی را در جامعه رواج خواهد داد.

مالیاتی برای نپرداختن
نگاهی به علل حقوقی عدم پرداخت مالیات در ایرانپرداخت مالیات مدرن در کشورهای توسعه یافته سیاسی و اقتصادی، مهم ترین ابزار شهروندان برای وادار کردن حکومت ها برای حکومت در مسیر خواست مردم است، به صورتی که دولت خود را در مقابل شهروندان پاسخگو می بیند و می داند که منبع اصلی درآمدش از راه مالیات حاصل می شود؛ به همین سبب در مقابل ملت خاشع می شود.

پرداخت مالیات از زمان های دور مطرح بوده اما جایگاه آن در رابطه حکومت و ملت بسیار تفاوت پیدا کرده است. بنا بر سوابق، ایران از قدیمی ترین کشورهایی است که برای تامین مخارج عمومی، دست به وصول مالیات زده است. به زعم برخی از تاریخ نویسان، عمر تاریخ مالیات در ایران به بیش از پنج هزار سال می رسد و وصول مالیات به زمان سومریان بر می گردد اما برای اولین بار، امور مالیات در زمان داریوش هخامنشی تنظیم و تعیین و ساتراپ یا بخش های امپراتوری ملزم به پرداخت میزان معینی مالیات شدند. در حالی که قبل از آن به دریافت پیشکش ها و هدایا اکتفا می شد.

در زمان هخامنشان مالیات توزیعی بود و مبلغ کل مالیات مملکتی بین نواحی مختلف کشور تقسیم می شد. از زمان سلوکیان به بعد نظام مالیاتی مختلط و شامل هر دو نوع مالیات های مستقیم و غیر مستقیم بر پا شد. مهم ترین مالیات مستقیم، خراج یعنی مالیات اراضی و پس از آن مالیات سرانه بود. در این زمان هنوز هدایا گرفته و علاوه بر آن مبالغی مالیات جنسی نیز دریافت می شد ولی مالیات غیرمستقیم منحصر به حقوق گمرکی بود. در دوره ساسانیان، مالیات نرخی شد و بر حساب «مقاسمه» وصول می یافت و به نسبت خوبی و بدی محصول، سهمی از حاصل اراضی دریافت می شد.

در صدر اسلام، نظام مختلط مالیاتی پدید آمد و از منابع متنوع تری مالیات گرفته شد و بر مالیات های عرفی سابق، تعدادی مالیات جدید از قبیل مالیات مستغلات، مالیات ضرابخانه، مالیات کشتیرانی، باج ماهیگیری، مالیات معادن و مالیات کسبه، صنعتگران اضافه و به علاوه شماری مالیات های شرعی مانند زکات نیز بر آنها افزوده شد. نرخ مالیات در این زمان جز در مورد زکات تناسبی بود اما نرخ زکات نرخ تصاعدی داشت. این روند دریافت مالیات با تغییرات جزیی ادامه پیدا کرد.

مالیاتی که در همه این دوره ها گرفته می شد در یک شاخصه دچار بحران بود و آن عدم پاسخگویی حکومت نسبت به مؤدی مالیاتی بود؛ یعنی کسی که مالیات می پرداخت، نمی دانست مالیاتش صرف چه چیزهایی می شود. بحران دیگر نیز عدم قابلیت پیش بینی میزان مالیات بود. به صورتی که هیچ قاعده مشخصی برای پرداخت وجود نداشت. یک روز ممکن بود حاکم شهر بر اساس سلیقه اش بخشی از مردم را از دادن مالیات معاف و فردایش بخش دیگری را مجبور به پرداخت دو برابر مالیات کند. همین بی ثباتی در تعیین میزان مالیات، کار را به جایی رساند که یکی از شعارهای مهم مردم در انقلاب مشروطه، قانونی شدن مالیات بود.

مشروطه طلبان می دانستند که در کشور انگلستان فرمانی از جانب پادشاه صادر شده با عنوان «مگناکارتا» یا همان منشور کبیر. در سال ۱۲۱۵ میلادی، اشراف انگلستان که از پادشاه به خشم آمده بودند، «جان» پادشاه انگلستان را وادار ساختند تا منشور کبیر را در ۱۵ ژوئن ۱۲۱۵ امضا کند. در واقع پادشاه انگلستان از اشراف مالیات زیادی درخواست کرده بود و این فرمان بیان می کرد که حتی پادشاه نیز مشمول قانون شده و باید از آن اطلاعت کند.

اصلی ترین دلیل تدوین این منشور اختلاف بین «ناینوسنت سوم» (یکی از پاپ های کلیسای کاتولیک رم) و اشراف انگلستان با پادشاه بر سر میزان و حدود قدرت وی بود. منشور آزادی، پادشاه را وادار می ساخت که به تشکیلات قانونی احترام بگذارد و قبول کند که قانون بر اراده شخصی او ارجحیت دارد. یکی از اموری هم که در این زمان قانونی شد، میزان تعیین مالیات بود. این منشور البته طی سال های بعد چندین بار بازنویسی شد. برخی پادشاهان خصوصا در هنگامه نیاز به مالیات بیشتر به آن وفادار بوده و برخی آن را نقض کردند.

می توان گفت مهم ترین ویژگی که این منشور در عرصه مالیات به همراه داشت، اولا قانونمند کردن آن، ثانیا استاندارد مشترک کردن بود و در نهایت وابسته کردن حکومت به مالیات مردم بود. مشروطه خواهان ما هم با الگوگیری از این سند مهم دست به کار شده و مقوله تعیین میزان مالیات را مهم ترین ارجاع به مجلس ملی پس از فرمان مشروطیت در عرصه اقتصاد دانستند.

اینک باید پرسید چرا ساختارهای مالیاتی ایران نمی توانند درست و دقیق به اخذ مالیات بپردازند؟ بحران موجود در این زمینه چیست؟ چه راهکارهای حقوقی برای بهبود این شرایط وجود دارد؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : bartarinha.ir

...
ادامه مطلب
‎🎉 ولادت امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد 🎉

‎🎉 ولادت امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد 🎉

توسط .. علوی در ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

🌺 بسم الله الرحمن الرحیم  🌺

نور حق را ساقی کوثر مشخص میکند

راه مارا فاتح خیبر مشخص میکند

حب او ایمان و بغضش کفر پس با این حساب

فرق دین و کفر را حیدر مشخص میکند

ارزش یک یاعلی گفتن در اوج درد را

حال ابراهیم پیغمبر مشخص میکند

در غلامی پادشاهی حکمتی دارد عزیز

این تناقض را فقط قنبر مشخص میکند

فرق یار غار با جان مرا یوم المبیت

هرکسی خوابید در بستر مشخص میکند

سرتلفیق محمد با علی راهم یقین

لحظه ی پیکار علی اکبرمشخص میکند

گفت پیغمبر علی باحق و حق هم با علی ست

قصه را لولا علی بهتر مشخص میکند

عاشقی درمکترحب مولاکمال بندگی ست

عشق تکلیف مرا آخر مشخص میکند

🌺 شاعر : محمود یوسفی 🌺

...
ادامه مطلب
💎 ۱۰ اصل مهم در کارآفرینی

💎 ۱۰ اصل مهم در کارآفرینی

توسط .. علوی در ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

هنگامیکه برای خودتان کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کنید، در ابتدای کار قطعاً خودتان به تنهایی در رأس کار قرار دارید. بعنوان یک فرد کارآفرین، اغلب مجبورید خودتان هدف و محدودیتهای کار را مشخص کنید، خودتان به خودتان انگیزه بدهید، و برای انجام کارها خودتان دست بکار شوید. معیار سنجش موفقیت شما چیست. آیا داشتن درآمد مشخصی برایتان اهمیت دارد؟ داشتن وقت آزاد بیشتر و مسافرت اهمیت دارد؟ برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی اهمیت دارد؟ خودتان را به دنیا معرفی کنید و شخص تاثیرگذاری باشید اهمیت دارد؟

تعریف شما از موفقیت به خودتان بستگی دارد. هر کس تمایلات و مطالبات خود را در این دنیا دنبال می‌کند و رسیدن به خواسته‌ها برایش به معنی موفقیت است. در اینجا به معیارهای موفقیت کاری نداریم. پیروی از این ۱۰ نکته باعث موفقیت کارآفرینان منفرد می‌شود:

۱ . آنها می‌دانند که پول هدف اصلی نیست

وقتی که فقط روی پول تمرکز شود، آنگاه هدف اصلی فراموش می‌شود. شما کسب‌وکاری را شروع می‌کنید که خدماتی ارائه دهید، یا کاری که به آن عشق و علاقه دارید را انجام دهید. پول فقط نتیجه ایست که از کارتان عاید شما می‌شود. وقتیکه کارآفرینی صرفاً به فکر ساختن پول باشد، در این صورت شور و شوق خود را نسبت به کار از دست خواهد داد.

۲ . آنها می‌دانند که صادق بودن مهمتر از آمار فروش است

همکاری با شرکتهایی که در راستای ارزشهای شما قرار ندارند باعث سلب اعتماد مشتریان می‌شود و این تفکر را در آنها بوجود می‌آورد که شما بجای برقراری ارتباط پایدار و انتقال یک ارزش، صرفاً قصد فروش جنس‌تان را به آنها دارید. با برندتان صادق باشید و از امکانات خود در جهت رساندن پیامتان به مشتری استفاده کنید.

۳ . آنها برای وقتشان ارزش قائل هستند

کارآفرینان موفق می‌دانند که وقت در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. آنها برای کارهایی که مهم هستند وقت کافی می‌گذارند و برای کارهایی که ارزش وقت گذاشتن ندارند “نه” می‌گویند.

۴ . آنها از چیزهای جدید استقبال می‌کنند

بروز بودن و استفاده از آخرین تکنولوژی خیلی مهم است. چسبیدن به نرم‌افزارهای قدیمی و یا استفاده از روشهای قدیمی، باعث عقب ماندن از سایر رقبا می‌شود. پس پیشرو باشید. خیلی از برنامه‌های رایانه‌ای دوره آزمایشی ۱۴ یا ۳۰ روزه دارند بنابراین می‌توانید بدون ریسک از آنها استفاده و در صورت مناسب بودن جایگزین کنید.

۵ . آنها خود را با شرایط جدید سازگار می‌کنند

اگر کارآفرین موفقی، وبلاگی راه‌اندازی کند، آنها هم بلافاصله اقدام می‌کنند. آنها همچنین برندشان را با انواع پلت‌فرمها سازگار می‌کنند و برای تشخیص راحت‌تر از رنگها و فونتهای یکسان استفاده می‌کنند.

 

۶ . آنها با باهوش‌تر از خودشان ارتباط برقرار می‌کنند

آنها هیچوقت فکر نمی‌کنند که خیلی باهوشند و نیاز به یادگیری بیشتر ندارند. کسی که خود را به قول معروف علامه دهر بداند هیچ پیشرفتی نمی‌کند. فقط با فکر کردن چیزهای جدید می‌آموزیم، مطالعات جدید باعث کنار گذاشتن تئوری قبلی می‌شود. با گفتگو با افراد تحصیل‌کرده و خوش‌ذوق در جنبه‌هایی که علم کافی ندارید، مغز خود را وادار به فعالیت کنید.

۷ . آنها شریک می‌گیرند

شراکت با دیگران باعث گسترش کارتان و افزایش اعتبارتان می‌شود. سعی نکنید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. نسبت به شراکت دید باز داشته باشید که باعث پیشروی سریعتر می‌شود.

 

۸ . آنها اشتباه می‌کنند، ولی به راهشان ادامه می‌دهند

اشتباه گریزناپذیر است. نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید. وقتی که اشتباهی در کارتان مرتکب شدید وقت بگذارید و آنرا کاملاً پاکسازی کنید، یا تا حد ممکن آنرا اصلاح کنید. سپس به راهتان ادامه دهید. نگذارید باعث توقف اقدامات شما شود.

 

۹ . آنها بخاطر دارند که با سرگرمی به مسیرشان ادامه دهند

فقط کار، بدون سرگرمی … خوب، دقیقاً می‌دانید چه می‌گویم. تمرکز داشتن به کار و خلاق بودن خیلی عالی است، ولی اگر مجبور باشید بیش از اندازه “خیلی سخت” کار کنید، شاید وقت آن رسیده که کسب‌وکار خود را بازبینی کنید. شما می‌بایست از تلاشهای خود بهره‌برداری کنید. اگر اینچنین نیست، جسم و روح شما به مرور تحلیل می‌رود و در نتیجه کسب‌وکارتان شاید دیگر مناسب شما نباشد.

۱۰ . آنها پیروزیهای کوچک را جشن می‌گیرند، تا تشویقی برای موفقیتهای بزرگتر باشد

وقتیکه چشم به هدف بزرگی دوخته باشید، براحتی می‌توانید با گامهای کوچک و پیروزیهای کوچک بدان دست یابید. وقتیکه تلفن دشواری را با موفقیت انجام دادید به خودتان پاداش دهید. بعد از اولین دنبال‌کننده توئیتر جشن بگیرید. بعد از صدمین مشترک خبرنامه سایت‌تان جشن بگیرید و …

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : ir-success.ir

...
ادامه مطلب
✍️ احکام معاملات – ۱۶

✍️ احکام معاملات – ۱۶

توسط .. علوی در ۲۰ فروردين ۱۳۹۶

س: اینجانب براى خرید خودرو از صندوق قرض‌الحسنه مبلغى را به عنوان وام درخواست نموده‌ام، صندوق پرداخت مبلغ مذکور را مشروط به باز نمودن حساب با موجودى مبلغ یک میلیون تومان اعلام داشته، ضمن اینکه این مبلغ تا پایان پرداخت اقساط وام (48 ماه) قابل برداشت نبوده و هیچ سودى هم در قبال این مبلغ به دریافت کننده وام پرداخت نخواهد شد.

ج) اگر پرداخت وام در قرارداد وام مشروط به سپردن مبلغى به صندوق باشد، چنین قراردادى ربوى و حرام است، ولى اصل قرض صحیح و پول قرضى حلال است، و چنانچه از باب تخصیص اعطاى وام به کسانى باشد که در صندوق سپرده دارند، اشکال ندارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلسله مطالب “احکام معاملات“، حاوی مسائل مهمّ و مورد ابتلاء در ابواب عبادات و معاملات است که مطابق با فتاوای مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظلّه العالی) می باشد.

آرشیو احکام معاملات :

احکام معاملات – ۱۵

احکام معاملات – ۱۴

احکام معاملات – ۱۳

احکام معاملات – ۱۲

احکام معاملات – ۱۱

احکام معاملات ۱۰

احکام معاملات – ۹

احکام معاملات – ۸

احکام معاملات – ۷

احکام معاملات – ۶

احکام معاملات – ۵

احکام معاملات – ۴

احکام معاملات – ۳

احکام معاملات – ۲

احکام معاملات – ۱

...
ادامه مطلب
۱۰ عادت افراد دوست نداشتنی❗️

۱۰ عادت افراد دوست نداشتنی❗️

توسط .. علوی در ۱۹ فروردين ۱۳۹۶

خیلی از افراد بر این باورند که دوست‌داشتنی بودن یک خصیصه ذاتی و طبیعی است و فقط افراد خوش شانس از چنین موهبتی برخوردارند!

گرفتار شدن در دام این باور که افرادی که چهر‌ه‌های زیبا، روابط اجتماعی خوب و استعداد باورکردنی دارند، حتما دوست‌ داشتنی‌اند، چندان دشوار نیست. اما واقعیت این است که دوست داشتنی بودن تحت اختیار فرد است و با هوش هیجانی رابطه مستقیم دارد.

هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های فردی است. به عبارت دیگر، شخصی که هوش هیجانی (EQ) بالایی دارد، سه مؤلفهٔ هیجان‌ را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند:

  • مؤلفهٔ شناختی
  • مؤلفهٔ فیزیولوژیکی
  • و مؤلفهٔ رفتاری

در تحقیقی که در دانشگاه UCLA انجام شد، سوژه‌ها بر اساس ۵۰۰ تعریفی که افراد بر اساس درکشان از اهمیت دوست داشتنی بودن داده بودند، امتیاز دهی شدند. کسانی که امتیاز بالاتری داشتند از روابط اجتماعی بالا، هوش زیاد یا جذابیت ظاهری برخوردار نبودند. در عوض بی‌ریایی و خلوص، شفافیت رفتاری و توانایی درک دیگران از ویژگی‌های بارز آن‌ها بود.

این ویژگی‌ها و ویژگی‌های مشابه، افرادی را که در بخش اجتماعی هوش هیجانی مهارت دارند، توصیف می‌کند. نتیجه تحقیقات TalentSmart نشان می‌دهد که افرادی که این مهارت‌ها را دارا هستند، بسیار دوست داشتنی‌اند و عملکرد آن‌ها با اختلاف بسیاری از دیگران بهتر است.

دوست داشتنی بودن برای موفقیت و کارآیی شما در کسب و کار از اهمیت بالایی برخودار است. اما دوست داشتنی بودن با چه چیزهایی ارتباط مستقیم دارد؟ با پرهیز کردن از رفتارهایی که آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند! این رفتارهای ناپسند باعث می‌شوند دیگران از شما فاصله بگیرند. آیا این دست رفتارها را می‌شناسید؟ قطعا بعضی موارد شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

۱. تکیه کردن بر افرادی که می‌شناسید

شناختن افراد مهم و معروف، مفید است؛ اما اینکه در هر نوع مکالمه‌ای به آن اشاره کنید، ناخوشایند است. این رفتار به جای آنکه باعث شود شما جالب بنظر برسید، بیشتر حس ناامنی و تلاش برای دوست داشته شدن را از طرف شما به دیگران القا می‌کند. با این کار ارزش چیزی را که برای ارائه کردن دارید، کاهش می‌دهید.

مردم نگرش مثبتی به کسانی که تشنه توجه هستند، ندارند. رفتار دوستانه داشتن و در نظر گرفتن شرایط، بهترین و ساده‌ترین ابزار برای ربودن قلب دیگران است. وقتی شما دوستانه، مطمئن و با رفتار پسندیده صحبت کنید، توجه بیشتری به خود و سخنانتان جلب خواهید کرد. پس سعی کنید  خود را زیاده از حد مهم نشان ندهید؛ مردم این تلاش شما برای مهم جلوه کردن را از رفتارتان درک خواهند کرد و شما به سادگی به یک فرد دوست نداشتنی تبدیل خواهید شد.

 

۲. بیش از حد تحت تأثیر احساس بودن

اینکه چقدر واکنش‌های آنی شما تحت تأثیر احساساتتان قرار بگیرد، نشان‌دهنده میزان هوش عاطفی شما است. هرچه تأثیر احساسات بر رفتار بیشتر باشد، هوش عاطفی کمتر است. به‌محض آنکه شما واکنش احساسی شدیدی از خود نشان دهید، این سؤال در ذهن سایرین به وجود می‌آید که آیا شما فرد قابل اعتمادی هستید و آیا می‌توانید به‌خوبی بر خود و اوضاع مسلط شوید؟

ابراز احساسات شدید در برابر دیگران (چه مثبت و چه منفی)، بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر برای این کار محق هستید، نگرش‌های منفی بسیاری برای شما ایجاد می‌کند و احتمالا صفت‌هایی نظیر ناپایدار، بدقلق و ترسناک برای شما در نظر گرفته می‌شود. کنترل نکردن احساسات در برابر کسانی که عواطف شما را جریحه‌دار می‌کنند، باعث می‌شود که به‌جای آن‌ها، شما وجهه بدی پیدا کنید.

 

۳. فخرفروشی از نوع فروتنانه!

احتمالا شما هم با کسانی که در لفافه سعی در فخرفروشی دارند، آشنایی دارند. مثلا کسانی که به خنده و شوخی خودشان را مضحکه می‌کنند و به خودشان عنوان «خوره کامپیوتر» می‌دهند، درحالی‌که که در لفافه سعی دارند به‌گونه‌ای به مخاطب بگویند که فرد باهوشی‌ هستند! یا مثلا کسانی که درباره رژیم سخت غذایی‌شان حرف می‌زنند تا به دیگران بفهمانند چقدر سلامت و خوش‌هیکل هستند. این دسته فروتنی‌های رفتاری که در واقع هدف دیگری را دنبال می‌کنند، برای دیگران بسیار کسالت‌آور و دوست‌ نداشتنی است.

 

۴. توجه به تلفن همراه حین مکالمه

هیچ چیزی بیش از اینکه در حین مکالمه یا در یک جلسه کاری توجهتان به تلفن همراهتان باشد -حتی به‌اندازه نگاه کردن آنی- بر محبوبیت شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، تمام تمرکز و انرژی‌تان را به او اختصاص دهید. احتمالا پس از آن درک خواهید کرد که مذاکره‌ها می‌توانند مفیدتر و جذاب‌تر هم باشند.

 

۵. ذهنِ بسته داشتن

اگر می‌خواهید دوستتان داشته باشند، باید روشنفکر باشید. این طرز رفتار امکان نزدیک شدن دیگران به شما را فراهم می‌کند و برای آن‌ها جذاب خواهید بود. هیچ کسی تمایلی به مذاکره و برقراری ارتباط با شخصی که نظر و باورهایش شکل گرفته است و تحت هیچ شرایطی تغییرپذیر نیست، ندارد. روشن‌فکر بودن و آمادگی شنیدن و فکر کردن درباره ایده‌ها و نظرات جدید داشتن، یک ویژگی حیاتی در شرایط کاری است که راه را برای رسیدن به موفقیت‌ها و راهکارهای تازه باز می‌کند. برای آنکه از قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌ها جلوگیری کنید، لازم است دنیا را از دریچه چشم دیگران نیز ببینید. این بدان معنی نیست که هر چه دیگران باور دارند، باور داشته باشید یا رفتارهای آن‌ها را تأیید کنید؛ بلکه صرفا به این معنا است که از قضاوت کردن پیش از آنکه شرایط و دریافت‌های دیگران را نشناخته‌اید، جلوگیری کنید.

 

۶. به اندازه کافی سؤال نپرسیدن

بزرگ‌ترین اشتباه افراد در یک مکالمه این است که تمام توجه و دقتشان به چیزی است که گوینده در ادامه خواهد گفت یا چطور چیزی که می‌گوید بر آن‌ها اثر خواهد گذاشت؛ که در نهایت باعث می‌شود بخشی از سخنان گوینده را از دست بدهند یا به‌درستی درک نکنند. البته صداها شنیده می‌شوند اما مفاهیم دریافت نمی‌شوند. یک راه ساده برای جلوگیری از چنین پیشامدی سؤال پرسیدن است. افراد از اینکه بفهمند شما به حرف‌هایشان گوش می‌کنید احساس رضایت می‌کنند. سؤال‌هایی ساده در حد تأیید یا روشن‌سازی یک موضوع هم می‌توانند تأثیرگذار باشند و نشان دهند که شما برای طرف مقابل و سخنانش ارزش و احترام قائل می‌شوید. از میزان احترام و علاقه‌ای که این‌چنین رفتاری برای شما به ارمغان می‌آورد، قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

 

۷. جدی بودن بیش از حد

مردم به سمت کسانی که احساسات خود را بروز می‌دهند، گرایش بیشتری پیدا می‌کنند. گفته می‌شود کار کردن با افراد برون‌گرا و احساسی راحت‌تر از افراد جدی یا بی‌توجه است؛ زیرا آن‌ها در کارشان غرق نمی‌شوند! آن‌ها بین کار و لذت بردن از زندگی تعادل برقرار می‌کنند. در محیط کار، متمرکز بر کارند، اما همچنان رفتارهایشان دوستانه است. کارها را به‌درستی و در زمان مقتضی انجام می‌دهند و در عین حال برای روابط اجتماعی ارزش قائل می‌شوند. روابط صحیح و مناسب با همکاران برقرار می‌کنند و حرف‌ها و داستان‌های آن‌ها را به خاطر می‌سپارند تا به آن‌ها نشان دهند که برایشان ارزشمند و مهم‌اند.

۸. بدگویی کردن درباره دیگران

با بدگویی کردن درباره دیگران بدترین اثر را روی دیگران می‌گذارید. بیان کردن مشکلات، بدشانسی‌ها و مسائل دیگران روی احساسات آن‌ها اثر بد می‌گذارد؛ زیرا حتما از طریقی حرف‌هایی که شما درباره‌شان زده‌اید به گوششان خواهد رسید. شک نداشته باشید که با هر بار بدگویی و غیبت، شما به فردی منفورتر و منزوی‌تر تبدیل خواهید شد.

 

۹. اشتراک گذاشتن اطلاعات بیش از حد و پیش از موعد

وقتی شناخت کافی نسبت به افرادی که ملاقات می‌کنید، ندارید؛ بهتر است درباره اطلاعاتی که با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید کمی تفکر کنید. اگر همه چیزهایی را که در زندگی شخصی و کاریتان وجود دارد، خیلی زود با دیگران به اشتراک بگذارید؛ اثر خوشایندی بر آن‌ها نخواهید گذاشت. این‌طور به قضیه نگاه کنید که اگر شما پیش از آنکه شناخت کافی از کسی داشته باشید، درباره مسائل خصوصی و مشکلات شخصی‌تان با دیگران صحبت کنید؛ به آن‌ها این پیام را انتقال می‌دهید که برای شما ارزششان در حد شنیدن مسائل پیش‌پاافتاده زندگی شما است و نه بیشتر! افراد دوست‌داشتنی در مورد زمان مناسب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی منتظر تأیید از طرف فرد مقابل می‌شوند.

 

۱۰. به اشتراک‌گذاری بیش از حد در شبکه های اجتماعی

بر اساس مطالعات، افرادی که اطلاعات شخصی بیش از حدی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، تنها به دنبال تأیید و مقبولیت هستند. اما مرکز تحقیقات Pew نشان داد که نتیجه چنین رفتاری کاملا برعکس است و باعث می‌شود از محبوبیت آن‌ها کاسته شود. با وجود آنکه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یک ابزار همگانی برای ابزار خویشتن است اما باید آگاهانه و هوشیارانه باشد. اینکه به همگی درباره شام و ناهار خود توضیح دهید، بیش از آنکه شما را فردی دوست‌داشتنی نشان دهد، به ضرر شما تمام خواهد شد.

وقتی درباره اثر رفتارهای خود بر دیگران آگاهی بیشتری داشته باشید؛ بهتر می‌توانید برای بهبود اثر اجتماعی خود تلاش کنید و دوست‌ داشتنی‌تر باشید.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : zoomit.ir

...
ادامه مطلب
🚩 مدیریت در عصر دیجیتال

🚩 مدیریت در عصر دیجیتال

توسط .. علوی در ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

همایش «مدیریت در عصر دیجیتال» :

همایش «مدیریت در عصر دیجیتال» در سـوم اردیبهشـت ۱۳۹۶ با هدف آماده‌کـردن مدیـران کشــور برای مواجهه با چالش­‌های عصر دیجیتال، با حضور ارزشمند و تکرارنشدنی «پروفسور چارلز هَندی» ،‌ از افراد برجسته در توسعه London Business School و متفکر تاثیرگذار اروپایی در حوزه‌​ی مدیریت و هم‌چنین اساتید برجسته آموزشی کشور برگزار خواهد شد.

گردهمایی مدیـران و صاحب‌نظران علم مدیریت برای ایجاد فضای تعادل و تبادل علمی و حرفه‌ای و استفاده از نظر کارشناسان سطح ملی و بین‌​المللی فرصتی مناسب برای درک هر چه بهتر ویژگی‌​های مدیران و سازمان‌​ها در این عصر خواهد بود.

محورهای همایش:

– درک راهبردی از تغییرات فضا و ماهیت کسب‌وکار با ظهور انقلاب دیجیتال

–  بازآفرینی خود برای عصر دیجیتال

مخاطبان همایش:

همایش بنا بر این گذاشته شده است که فضای تغییرات انقلابی و ناپیوسته​‌ی ناشی از ظهور عصر دیجیتال، در ابعاد مختلف مدیریت اعم از موارد زیر ترسیم و درکی شایسته برای اقدامات بعدی حاصل شود:

  • درک راهبردی از تغییرات فضا و ماهیت کسب‌وکار با ظهور انقلاب دیجیتال
  • بازآفرینی خود برای عصر دیجیتال

بنابراین مخاطب این همایش کلیه مدیران در کلیه سطوح به ویژه مدیران ارشد و تصمیم‌​سازان استراتژیک، کارآفرینان و علاقه‌مندان به راه‌​اندازی و توسعه کسب‌وکارهای جدید هستند که نیاز است بینشی صحیح نسبت به آینده کسب‌وکار داشته باشند. هم‌چنین سیاست‌​گذاران که با شناخت فضای عصر دیجیتال، می‌توانند زمینه‌​های موفقیت سازمان‌​ها، تجارت و کسب‌وکارها را در آینده فراهم آورند و در آستانه انقلاب چهارم صنعتی، این بار برخلاف سه انقلاب صنعتی اخیر، پیشتازانه به توسعه سریع کسب‌وکارهای نسل دیجیتال و جبران عقب‌​ماندگی صنعتی تاریخی کشور کمک کنند.

بنابراین به طور کلی افراد زیر مخاطبان مناسبی برای همایش محسوب می‌​شوند:

  •    مدیران (دولتی و خصوصی) و کارآفرینان
  •    سیاست‌​گذاران
  •    دانش­جویان، استادان و صاحب​نظران مدیریت
  •    علاقه‌​مندان و دست​اندرکاران حوزه دیجیتال

برگزارکننده همایش:

⁣موسسه‌ی معنا به عنوان یک موسسه توسعه مدیریت پیشرو و تنها مدرسه کسب‌وکار تایید صلاحیت شده در بنیاد اروپایی مدیریت –EFMD– در کشور و در راستای تحقق شعار «مدیریت برای زندگی»، در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۹۶ همایش «مدیریت در عصر دیجیتال» را برگزار خواهد کرد.

از آن‌جا که هدف معنا، کمک به توسعه مدیران و سازمان‌ها برای رقابت‌پذیر شدن در سطح جهانی است و در دنیای امروز بدون توجه به مساله انقلاب دیجیتالی و تاثیرات عمیق آن بر شیوه زندگی و کسب‌وکار این مهم امکان‌پذیر نیست، این همایش با رویکرد آشنایی مدیران با چالش‌های کسب‌وکار در عصر دیجیتال برگزار خواهد شد.

به همین منظور، با افتخار از «پروفسور چارلز هَندی» دعوت شد تا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین صاحب‌نظران تاریخ مدیریت، شایستگی‌های ضروری برای مواجهه با تغییرات انقلابی عصر دیجیتال را به عنوان سخنران کلیدی همایش، تشریح و تبیین کنند.

گواهینامه همایش:

به شرکت‌کنندگان در همایش در همایش گواهینامه معتبر با مجوز “مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری” اعطا می‌شود.

پوستر همایش

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : digitalera-imtd.com

...
ادامه مطلب
💎 ۱۲ نکته برای مصاحبه مشتری سازی و استارتاپ ناب

💎 ۱۲ نکته برای مصاحبه مشتری سازی و استارتاپ ناب

توسط .. علوی در ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

از مهمترین فعالیت‌های مشتری سازی و استارتاپ ناب (Lean Startup)، بیرون زدن از ساختمان و مصاحبه با مشتریان احتمالی است؛ این کار برای اعتبارسنجی فرضیات استارتاپ ما انجام می‌شود.

 

متن زیر ترجمه ۱۲ نکته گیف کانستبل در این باره است. (اینجا)

 

۱. هر بار یک نفر
گروه‌های کانونی تفکری گروهی هستند، چیزهای درهم و برهم. از آن‌ها دوری کنید و هر بار فقط با یک نفر صحبت کنید. اگر خواستید می‌توانید یک نفر را همراه خود بیاورید تا یادداشت بردارد، بعضی از طراحان تجربه کاربری این رویکرد را دوست دارند. به شخصه، تمایل دارم که مصاحبه‌هایی نفر به نفر (یک به یک) داشته باشم، چراکه فکر می‌کنم افراد خود را بیشتر رها می‌کنند و بازتر صحبت می‌کنند؛ ولی جالب است که یک نفر یادداشت بردار داشته باشید، این کار شما را قادر می‌سازد که کاملا روی صحبت‌ها و زبان بدن تمرکز کنید.

 

۲. اهداف و پرسش‌های خود را از قبل بدانید
مفروضات و اهداف یادگیری خود را از قبل اولویت بندی کنید. مشخص کنید که با چه کسی می‌خواهید صحبت کنید (سن، جنس، محل، حرفه/صنعت، وضع مالی و غیره) و بر همان اساس هم مصاحبه شوندگان را هدف قرار دهید.جریان و فهرست پایه پرسش‌های خود را آماده کنید. ممکن است در حین مصاحبه از برنامه خود تغییر جهت دهید تا روند مصاحبه حفظ شود، این کار عالی است ولی از قبل آماده باشید.

 

۳. در صحبت‌ها، رفتار و بازخورد را از هم جدا کنید
از قبل مشخص کنید که تمرکز شما روی چه خواهد بود، یادگیری رفتار و طرز فکر، و یا گرفتن بازخورد مستقیم یا آموخته‌های کاربردپذیری درباره یک محصول یا نمونه (mackup).  این دو را در جریان صحبت با هم قاطی نکنید وگرنه چیزها اشتباه برداشت می‌شوند.

در جریان صحبت بخش «رفتار و طرز فکر» را نخست بیاورید. در طول این بخش به مصاحبه شونده اجازه ندهید عمیق وارد پیشنهاد ویژگی‌های محصول شود، اما او را روی مساله اش متمرکز نگه دارید، اینکه درباره فضای مساله چگونه فکر می‌کند و اینکه آیا از حل مساله در گذشته خسته شده بوده‌ و چگونه.

اگر می‌خواهید درباره محصولی بازخورد بگیرید، کاغذی یا دیجیتال، این کار را پس از اتمام رفتار و طرز فکر انجام دهید.

 

۴. خود را برای شنیدن چیزهایی که نمی‌خواهید بشنوید آماده کنید
اگر این کار را نکنید، خود را در حالت فروختن یا متقاعد کردن دیگران خواهید یافت، یا حتی شنیدن آنچه می‌خواهید بشنوید. این را «جهت دهی تایید شدن» گویند و همه ما بسیار مستعد پذیرش آن هستیم. هدف اولیه شما باید یادگیری باشد.

شما می‌توانید آزمایشی را برای تست کردن بازار یا قیمت گذاری اجرا کنید و در آن تلاش کنید که یک چیز را بفروشید. این خوب است، ولی این بخش صحبت را جدا نگه دارید. و همانند بازخورد محصول، این کار را از بخش مربوط به رفتار/طرز فکر جدا کنید.

 

۵. آموخته‌های «مودب بودن» را از کار بیندازید
مردم آموزش دیده‌اند که بچه (محصول) شما را زشت خطاب نکنند. باید به آ‌نها اطمینان خاطر بدهید تا این کار را بکنند. همان آغاز کار از آن‌ها بخواهید بی‌رحمانه صادق باشند، و به آن‌ها بگویید که این کار برای شما خیلی خوب است و به شما خیلی کمک می‌کند. اگر دیدید که گیج شده‌اند، توضیح دهید که بدترین چیزی که ممکن است برای شما رخ دهد این است که چیزی بسازید که مردم اهمیتی به آن نمی‌دهند.

 

۶.سوال‌های باز بپرسید
خیلی پرسش‌های بله/خیر نپرسید. برای نمونه، پرسش‌هایی نظیر «آیا از محصول من خوشتان می‌آید؟» را هر چه کمتر کنید. در عوض بپرسید «(اگر قصد خرید دارید) به دنبال چه نوع معامله/خریدهایی هستید؟»، «چه چیزی به شما انگیزه خرید می‌دهد؟»، «از کجا فرصت‌های خرید را پیدا می‌کنید؟»، «آیا از پیشنهاد‌های خریدی که سایت‌های موجود ارایه می‌کنند راضی هستید؟»

گاهی نپرسیدن پرسش‌های بله/خیر سخت است، ولی همیشه با پرسش‌های باز ادمه دهید، پرسش‌هایی همچون «چرا» یا «درباره تجربه‌ات بیشتر توضیح بده»

 

۷. روی رفتار واقعی تمرکز کنید، نه افکار تخیلی یا احساسات انتزاعی

برای تاکید شماره ۳: آدم‌ها رفتار خود را به خوبی پیش‌بینی نمی‌کنند، نمی‌دانند که چه می‌خواهند یا نمی‌دانند که هدف واقعی‌شان چیست. کار شما این نیست که از افراد درباره راه‌حل بپرسید. بلکه کار شما این است که بهترین راه‌حل را بیابید، و سپس اعتبارسنجی کنید که آیا راه‌حل تان واقعا درست است یا خیر.

افراد دوست دارند که درباره ویژگی‌ها و راه‌حل‌ها صحبت کنند. هنگامیکه در حال یادگیری هستید، نگذارید که این بحث در صحبت‌ها غالب شود. تلاش کنید چیزها را واقعی نگه دارید. از آن‌ها بخواهید که داستان‌هایی راجع به اینکه چگونه قبلا مساله‌ای را تجربه کرده‌اند بگویند، اینکه آیا تلاش کرده‌اند حلش کنند یا اگر خیر، چرا، و اینکه چه رخ داده است. از آن‌ها بخواهید داستان‌هایی درباره استفاده از دیگر محصولاتی که در دامنه یکسانی (با محصول شما) هستند تعریف کنند. شما می‌خواهید که به احساساتشان دست پیدا کنید، ولی می‌توانید به صحبت‌های درباره احساسات گذشته بیشتر از  افکار تخیلی «چه می‌شود اگر»ها اعتماد کنید.

بعضی افراد دوست دارند بپرسند «اگر شما می‌توانستید چوب جادویی را تکان دهید و این محصول را هرچه می‌خواهید کنید، چه می‌کردید». گاهی چیزهای خوبی از این بیرون می‌آید، ولی توصیه می‌کنم که پاسخ‌ها را خیلی جدی نگیرید.

 

۸. گوش کنید، صحبت نکنید
تلاش کنید هر چه بیشتر خموش باشید. تلاش کنید پرسش‌ها را کوتاه و بدون جهت‌دهی نگه دارید (یعنی، پاسخی که می‌خواهید بشنوید را درون پرسش نگنجانید)

وقتی مشتری درنگ می‌کند، هجوم نبرید تا این «فضا» را پرکنید، چراکه ممکن است در حال فکر کردن باشد یا چیزهای بیشتری برای گفتن داشته باشد.

مطمئن شوید که دارید یاد می‌گیرید و در حال فروختن نیستید (دست کم نه در این بخش صحبت)

 

۹. مستقیم جلو بروید
هر وقت چیزی آنتنتان را به حرکت در آورد، با پرسش‌های بیشتر جلو بروید. از پرسش‌های بیشتر برای روشن شدن و از «چرا» در پس «چه» نهراسید. شما همچنین می‌توانید تا چندین مرحله «چرا» جلو بروید (همچون چراهای پنج‌گانه) این کار را تا زمانیکه مصاحبه شونده اذیت نشده می‌توانید ادامه دهید.

 

۱۰. برای تائید گرفتن تکرار کنید یا اشتباه بیان کنید
برای چیزهای مهم، تلاش کنید چیزی را که فرد گفته تکرار کنید. گاهی می‌توانید یکی از دو نتیجه دلخواه را از این طریق بگیرید. نخست، چون شما حرف آن‌ها را اشتباه بیان کرده‌اید آن‌ها حرف شما را تصحیح می‌کنند. دوم، با شنیدن افکار خودشان واقعا می‌فهمند که عقیده اصلی شان چیز دیگری است و به شما پاسخ دوم کامل تری می‌دهند.

رویکرد دیگر این است که چیزی را که آنها همین الان گفته‌اند از روی عمد اشتباه بیان کنید و ببینید که آیا حرف شما را تصحیح می‌کنند یا خیر. ولی این تکنیک را خیلی کم استفاده کنید.

 

۱۱. بخواهید که شما را معرفی کنند
در پایان هر مصاحبه، ببینید که آیا می‌توانند شما را به ۱-۳ نفر دیگر برای صحبت معرفی کنند.

اگر برای افراد روشن نیست، روشن کنید که برای این مصاحبه‌ها باید از خانواده و دوستان دوری کنید. راه‌های خلاقانه زیادی برای پیدا کردن مصاحبه شونده وجود دارد (تاکتیک‌ها بسته به اینکه به چه کسانی می‌خواهید برسید فرق می‌کنند)، ولی معرفی گرفتن فرآیند را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

۱۲. هرچه سریعتر یادداشت کنید
جزئیات مصاحبه خیلی سریع از خاطر می‌روند، بنابراین، اگر ضبط نکرده‌اید، یادداشت‌ها و مطالب تکمیلی را هر چه زودتر بنویسید. خود من از گوگل داکز استفاده می‌کنم تا بقیه افراد تیم هم آن‌را ببینند. (نکته: معمولا به خاطر اینکه ممکن است مصاحبه شونده راحت نباشد جلسات را ضبط نمی‌کنم ولی کارآفرینان دیگر به من گفته‌اند که با وجود اینکه در آغاز کار افراد حواسان به آن هست، خیلی زود وجود ضبط کننده را فراموش می‌کنند)

پس از آن: به دنبال الگوها باشید و قضاوت کنید

مصاحبه‌های مشتری سازی از نظر آماری داده‌های چندانی به شما نمی‌دهند، ولی بر اساس الگوها به شما بینش می‌دهند. تفسیر آن‌ها می‌تواند خیلی آسان نباشد، چرا که چیزی که مردم می‌گویند با کاری که انجام  می‌دهند یکی نیست.

 

نیاز دارید که برای خواندن آنچه میان خطها (پنهان) است ، برای خواندن زبان بدن، برای درک وضعیت و شرایط، و برای فیلتر کردن صحبت‌های جهت‌دهی شده از میان افرادی که با آن‌ها مصاحبه کرده‌اید، از داوری خودتان استفاده کنید. ولی دقیقا همین توانایی استفاده از داوری انسانی در ارتباطات انسانی است که مصاحبه‌ها را از نظرخواهی ها (survey) بسیار سودمندتر می‌کند.

متن فوق کمی بد ترجمه شده، اما بعلت اهمیت موضوع و دسته بندی کامل و متن قابل استفاده، خدمت شما دوستان تقدیم گردید.

منتظر نظرات شما در مورد این مطلب هستم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : businessofsoftware.ir

...
ادامه مطلب
🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری - ۱۳

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری - ۱۳

توسط .. علوی در ۱۴ فروردين ۱۳۹۶

فضای مجازی فرصتهای بزرگی در اختیار هر کشوری میگذارد، تهدیدهایی هم در کنارش دارد؛ ما بایستی کاری کنیم که از آن فرصتها حدّاکثر استفاده را بکنیم، از این تهدیدها تا آنجایی که ممکن است خودمان را برکنار نگه بداریم.۱۳۹۵/۰۶/۰۳

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34162

...
ادامه مطلب