کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

۵ عادت فردی مضر که همین حالا باید کنار بگذارید


موضوع : موفقیت حفظ کسب و کار

توسط .. علوی در شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶ ق.ظ

۵ عادت فردی مضر که همین حالا باید کنار بگذارید

هرچه بیشتر به عنوان یک کارآفرین فعالیت کرده باشید، بیشتر به این نتیجه می رسید که توان افراد در رسیدن به موفقیت به شدت تحت تأثیر مهارت ها، خلاقیت، و هوشمندی آنهاست. اهمیت مسائلی همچون ثبات رویه و رفتار های فردی، اگر نگوییم بیشتر از تحصیلات و تجربه است، کمتر نیست.

در ادامه می توانید ۵ نمونه از عادت های فردی را از نظر بگذرانید که برای رسیدن به موفقیت و شکوفایی هرچه بیشتر، باید آنها را از خود دور کنید.

۱- «فعلا وقتش را ندارم» ورد زبانتان است

گفتگو های مهم و محاسبات عددی دو نمونه از کار هایی هستند که اغلب کارآفرینان مدام آنها را به بهانه ی وقت نداشتن به تعویق می اندازند. اما سؤال اینجاست که بالاخره کی وقت خواهید داشت؟ واقعیت این است که مشکل انتخاب هایی از این دست اساساً بر سر زمان نیست، بلکه مشکل از آنجا ناشی می شود که فرد نمی خواهد با موضوع مورد اشاره مواجه شود.

یکی از کار های اثربخشی که برای غلبه بر این مشکل می توان انجام داد این است که یک جا بنشینید و تمام زمان های صرف شده روی کار هایی که برای رشدتان اولویت حیاتی نداشته اند یا فرد دیگری نیز می توانسته از پس انجامشان بر بیاید را صادقانه جمع بزنید و مجموعشان را محاسبه کنید. نتیجه ی کار بدون شک بیش از حد تصورتان خواهد بود.

راهکار: از تمام کار هایی که انجامشان را به تعویق انداخته اید فهرستی تهیه کنید و هر هفته یک یا دو مورد از آنها را برای انجام دادن انتخاب کنید. با کارکنان خود در مورد بهبود فرایند ها، تغییرات پیش رو، و یا ارزشی که برایتان دارند صحبت کنید. اسناد و مدارک سود و زیان و جریان نقدی شرکت خود یا هر معیار مهم دیگر را به دقت مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید زمان خوبی را نیز باید به فرزندان و استراحت خود اختصاص دهید.

۲- هنگام صحبت کردن دیگران، حواستان جای دیگری است

بسیاری از کارآفرینان مشکل تمرکز دارند؛ امری که مزایا و معایب خودش را دارد. بهترین ایده ها اغلب از خیالپردازی های عادی زاده می شوند. اما وقتی در حضور دیگران باشید این ویژگی یک عیب محسوب می شود چرا که دیگران به توجه شما نیاز دارند و می خواهند شنوای حرف هایشان باشید. آنها احتیاج دارند حس کنند برایشان اهمیت و ارزش قائل می شوید. هم روابط شخصی و هم روابط حرفه ای شما از داشتن توجه کاملتان سپاسگزار خواهند بود. شما نیز از درس هایی که می توانید از این طریق فرا بگیرید شگفت زده خواهید شد.

راهکار: ارتباط چشمی خود را با مخاطبتان حفظ کنید، به جای یک شنونده ی منفعل سعی کنید شنونده ی فعالی باشید. برای این کار می توانید هر از گاهی به صحبت های طرف مقابل خود واکنش نشان دهید: حالات چهره، تکان دادن سر، اظهار نظر های به جا و مناسب، و سؤال پرسیدن بدون قطع کردن کلام طرف مقابل، همگی راه های خوبی برای بالا بردن میزان مشارکت خود در بحث به عنوان یک شنونده ی فعال هستند.

۳- توصیه ها و نظرات دیگران را بدون فکر نادیده می گیرید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کسی نظرتان را درباره ی موضوعی جویا می شود. سپس بعد از آنکه با دقت نظر خود را در مورد موضوع عنوان می کنید، و احتمالاً او را با حقیقتی تلخ مواجه می سازید، او نظر شما را بدون لحظه ای فکر کردن رد می کند. توجه نکردن به نظرات و دیدگاه های دیگران و نادیده گرفتن آنها بدون فکر کردن، یکی از مواردی است که می تواند آسیب های بزرگی به هر کسی وارد کند.

راهکار: هر کسی نظری دارد، اما می دانید به کدام نظرات از عمد بی توجهی می شود؟ شما زمانی نظر کسی را بدون فکر رد می کنید که جایی در اعماق وجودتان از درست بودن نظر وی آگاه باشید اما از پذیرفتن آن بترسید. پس پیش از آنکه تصمیم بگیرید ایده یا پیشنهادی هرچند عجیب را رد کنید، با قلب و مغز خود نگاه جامعی به آن بیاندازید.

۴- فکر می کنید همیشه خودتان باید دست به کار شوید

این مورد مشکلی است که کارآفرینان از دیرباز با آن دست به گریبان بوده اند. این نمونه نیز مثل بی توجهی عمدی به نظرات و دیدگاه های دیگران است، چرا که هر دو از یک باور نشأت می گیرند: اینکه تنها شما هستید پاسخ درست را می دانید. برای مثال اگر کارمندانتان لزوماً کار ها را به شیوه ی مورد پسند شما انجام نمی دهند، این را در نظر بگیرید که ممکن است از راه دیگری نیز بتوان به همان نتیجه یا نتیجه ای مشابه دست پیدا کرد. این احتمال نیز وجود دارد که به خاطر مورد شماره ی ۱، زمان کافی برای آموزش آنها صرف نکرده اید.

راهکار: چیزی که برای شما بدیهی و منطقی به نظر می رسد لزوماً برای دیگران این گونه به نظر نمی رسد. وقتی کاری را به کسی واگذار می کنید یا نیروی تازه ای را آموزش می دهید، تمام جزئیات را تحت پوشش قرار دهید و از آنها بخواهید از گفته های شما یادداشت برداری کنند. اگر باز هم از نتایج راضی نیستید و از عدم کنترلگری بیش از اندازه ی خود اطمینان دارید، در مقابل تمایلی که به بالا زدن آستین ها در خود حس می کنید مقاومت نشان دهید. نظر خود را درباره ی کار انجام شده به فرد ارائه دهید، سپس مجدداً آن را به خودش ارجاع دهید.

۵- نیاز های بدن خود را نادیده می گیرید

bad-habits-2

تصمیم های بد، خستگی، دمدمی مزاجی، و سلامت نه چندان مناسب، تنها بخشی از عواقب ناخواسته ی نادیده گرفتن نیاز های جسمانی هستند. این نیاز ها در کمترین حالت، خواب کافی، تغذیه ی مناسب، ورزش، و استراحت را شامل می شوند. آریانا هافینگتون در کتاب پرفروش خود با عنوان «انقلاب خواب» می گوید: «ما در میانه ی بحران کم خوابی قرار داریم و این موضوع تبعات گسترده ای دارد؛ چه روی سلامتی، چه روی عملکرد شغلی، روابط یا میزان رضایت مان از زندگی».

راهکار: به پیام های بدن خود خوب دقت کنید. حواستان به عادات تغذیه و خواب خود و احساسی که با نوسان هر یک پیدا می کنید باشد. اگر باز هم دچار عادت «فرصتش را ندارم» شدید، بهره وری خود را نیز هم زمان با بهبود عادت های شخصی تان زیر نظر بگیرید. شک نداشته باشید با این کار، زمان به نفع شما عمل خواهد کرد، نه به ضرر شما.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : digiato.com 

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۳۷۵۴
تعداد بازدید کننده :۲۳۷۴
(۱۵)
میثم عسکری سده

میثم عسکری سده

بسیار عالی

۱۰ آبان ۹۸، ۱۶:۳۸
.. علوی

.. علوی

ممنونم از حضورتان
۳۰ آذر ۹۸، ۰۸:۱۵
مطالب طنز و خنده دار - خوارزم

مطالب طنز و خنده دار - خوارزم

خیلی ممنون از شما حالا کد قالب رو میخواستم؟

۲۶ مرداد ۹۸، ۰۸:۳۰
.. علوی

.. علوی

لطفا با جناب حسین رجبی کد نویس وبلاگ صحبت کنید.
۲۶ مرداد ۹۸، ۱۵:۰۱
مطالب طنز و خنده دار - خوارزم

مطالب طنز و خنده دار - خوارزم

سلام

این که سایت منه کد قالب رو میخواستم؟

۲۵ مرداد ۹۸، ۲۱:۱۹
.. علوی

.. علوی

سلام

قابل شما رو نداره (:
این قالب را خریداری کرده ام. از سایت cafecode.blog.ir

۲۶ مرداد ۹۸، ۰۷:۵۰
فاطمه سادات داوری

فاطمه سادات داوری

میشه قالب این سایت را به من بدهی؟
۱۶ فروردين ۹۸، ۱۵:۰۳
.. علوی

.. علوی

سلام
این قالب را خریداری کرده ام. از سایت cafecode.blog.ir
موفق باشید
۲۵ مرداد ۹۸، ۱۹:۲۸
فاطمه سادات داوری

فاطمه سادات داوری

سلام، وب قشنگی داری، به منم سر بزن، لینکم (پیوند)کن لینکت میکنم [گل]]
۱۷ مرداد ۹۷، ۱۴:۲۱
.. علوی

.. علوی

سلام

ممنونم از حضورتون

حتما سرمیزنم
۱۸ مرداد ۹۷، ۱۸:۰۱
میثم ر...ی

میثم ر...ی

ممنون از مطالبتون
موفق باشی
۵ مهر ۹۵، ۲۳:۱۶
.. علوی

.. علوی

خواهش میکنم

سلامت باشید
۶ مهر ۹۵، ۲۰:۴۸
حامد عزیزی

حامد عزیزی

اقای علوی متشکرم با این مطالب خوبتون مورد های اول و پنجم یکی از عادت های روزانه ی من بود ولی با خواندن این مطلب گذاشتمشون کنار
۳۱ شهریور ۹۵، ۲۰:۳۳
.. علوی

.. علوی

جناب عزیزی خواهش میکنم. 

جای بسی افتخار دارم که مطلب منتشر شده ام باعث پیشرفت شما شده باشد.

همیشه منتظر انتقادات شما هستم.

موفق باشید 
۱ مهر ۹۵، ۰۷:۴۶
سیامک پور اسد

سیامک پور اسد

سلام ... جالب بود... مخصوصا راه کار اول بسیار مفید است.. ممنون
۳۱ مرداد ۹۵، ۰۱:۰۷
.. علوی

.. علوی

علیکم السلام جناب پوراسد

بله این جمله الان وقت ندارم در بسیاری از مواقع باعث از دست رفتن فرصت های تکرار نشدنی میشه...

موفق باشید 
۳۱ مرداد ۹۵، ۱۰:۰۱
فرناز فرزان

فرناز فرزان

سلام
مفید بود
ممنون
۳۰ مرداد ۹۵، ۲۲:۳۹
.. علوی

.. علوی

علیکم السلام خانم فرزان

متشکرم
۳۱ مرداد ۹۵، ۱۰:۰۰
میثم علی زلفی

میثم علی زلفی

سلام
استفاده کردم
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۷:۲۰
.. علوی

.. علوی

علیکم السلام جناب زلفی

خدا را  شکر که قابل استفاده بود.

۳۰ مرداد ۹۵، ۱۹:۲۵
مهدی

مهدی

عالی
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۶:۴۹
.. علوی

.. علوی

متشکرم مهدی جان

دوستان لطفا روی مطالب چالش هم بکنید تا کاربردی تر شوند.
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۹:۲۴
محمد حسین صادقی

محمد حسین صادقی

عالی و مفید
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۴:۴۰
.. علوی

.. علوی

جناب صادقی منو با اعلام مفید بودن متن خوشحال فرمودید
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۹:۲۴
علی صفری

علی صفری

خیلی به کارم میادمتشکرممممممم استاد
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۴:۰۵
.. علوی

.. علوی

جناب صفری استاد کجا و من کجا .... 
خوشحالم که به درد شما میخورد.
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۹:۲۳
مهرداد طارقلی

مهرداد طارقلی

سلام..

ممنون و خداقوت...
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۱:۴۹
.. علوی

.. علوی

علیکم السلام جناب طارقلی

سلامت باشید

۳۰ مرداد ۹۵، ۱۲:۲۲
سید محمد جعاوله

سید محمد جعاوله

احسنت
عالیست
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۰:۴۹
.. علوی

.. علوی

متشکرم
موفق باشید 
۳۰ مرداد ۹۵، ۱۲:۲۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی