کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

آرشیو مطالب خرداد ۱۳۹۶

آرشیو مطالب خرداد ۱۳۹۶

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری – ۱۴

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری – ۱۴

توسط .. علوی در ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

فضای مجازی, ابزارهای فرهنگی, ابزار تبلیغ

میتوان از عرصه‌ى فضاى مجازى حدّاکثر منافع را [کسب کرد]؛ همان کارى که دشمن میکند، شما [هم] میتوانید بکنید در جهت عکس. [یعنى‌] مفاهیم اسلامى و معارف اسلامى را پخش کنید بدون هیچ مانع و رادعى.۱۳۹۵/۰۶/۱۶

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/31/334/

...
ادامه مطلب
📢 کارگاه آموزشی چگونه در عرض یک سال درآمد خود را سه برابر کنیم؟

📢 کارگاه آموزشی چگونه در عرض یک سال درآمد خود را سه برابر کنیم؟

توسط .. علوی در ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

صوت : قسمت اول

صوت : قسمت دوم

صوت : قسمت سوم

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/25/333/

...
ادامه مطلب
⚫️ شب قدر علی -( شب قدر است وبابایی کنار دخترش باشد ) ⚫️

⚫️ شب قدر علی -( شب قدر است وبابایی کنار دخترش باشد ) ⚫️

توسط .. علوی در ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

 😞 شب قدر است 😞

شب قدر است وبابایی کنار دخترش باشد
بود خرسند دختر زینکه بابا در برش یاشد

کند سعی وتلاشی خوش به بابا بگذرد امشب
به روی زانوی بابای خوب خود سرش باشد

ببیند او دگرگونی احوال پدر امشب
به لبها آیه ی امن یجیب المضطرش باشد

علی با فکر فردا آسمان را بنگرد هردم
تو گویی کو شهادت در خیال منظرش باشد

شب قدر عجیبی دارد امشب مرتضی حیدر
دل دختر بشور افتاده بهر دلبرش باشد

خدایا کاش امشب را نباشد هیچ پایانی
که از تیغ جفا مولا علی خونین سرش باشد

نیاید آن زمانی که ندای قد قتل آید
زمین وآسمان در سوگ تنها لنگرش باشد

نیاید آندمی که دخترش زینب سرش بیند
غمین ازبهر حال وروز بابا حیدرش باشد

نیاید روزهای بی پناهی یتیمانی
وکوفه شاهد قتل امیر ورهبرش باشد

 

شاعر : اسماعیل تقوایی

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/24/332/

...
ادامه مطلب
📌 راز موفقیت ژیلت /ژیلت ،چگونه جهان را دگرگون کرد؟

📌 راز موفقیت ژیلت /ژیلت ،چگونه جهان را دگرگون کرد؟

توسط .. علوی در ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

این اختراع بیش از آنچه عالم “تیغ زدن صورت” را تغییر دهد، دنیا را عوض کرد. کارخانه تولید ژیلت به یک الگوی اقتصادی تبدیل شد که امروزه در تمام مباحث اقتصاد مدرن مطرح است. این مدل “قیمت گذاری دو بخشی” نامیده می‌شود.
به نقل از فرادید ، کینگ کمپ ژیلت (King Camp Gillette)، کارآفرین آمریکایی و صاحب شرکت مشهور ژیلت، ایده‌های فلسفی و بسیار جالبی داشت. اختراع او توانست علم اقتصاد مدرن را پایه گذاری کند. تیم هارفورد گزارش می‌دهد. کینگ سی. ژیلت یا کینگ کمپ ژیلت، (به انگلیسی: King C. Gillette) (متولد ۵ ژانویۀ ۱۸۵۵ – درگذشتۀ ۹ ژوئیۀ ۱۹۳۲) کارآفرین آمریکایی بود، که برای اختراع ریش‌تراش و تأسیس شرکت ژیلت مشهور است. شرکت «ژیلت» هم‌اکنون از برندهای متعلق به کمپانی پروکتر اند گمبل محسوب می‌شود. آقای ژیلت در سال ۱۸۹۴ میلادی (۱۲۷۳ خورشیدی) کتابی را منتشر کرد و در آن عنوان کرد که «سیستم رقابتی کنونی ما موجب افزایش گزافگری‌، فقر و جرایم می‌شود.» وی از سیستمی متشکل از “برابری، فضیلت و شادی” دفاع کرد که در آن تنها یک شرکت – شرکت واحد (United Company) – باید تمام ضروریات زندگی را با هزینه مناسب تولید کند. در کتاب ژیلت از تمام مردم آمریکای شمالی خواسته شده تا همگی در یک شهر به نام “متروپلیس” زندگی کنند. ژیلت در کتابش این تصویر را ارائه داده بود: «آپارتمان‌های غول آسای بزرگ… با چنان شکوهی که تاریخ تمدن به خود ندیده و توسط پارک‌های مصنوعی با گنبدهای شیشه‌ای رنگی به هم متصل شده‌اند و نمایی چشم‌نواز دارند… نمایشگاه بی‌انتهای عشق.» اختراعی که اقتصاد جهان را تغییر داد!  کینگ کمپ ژیلت یک سال پس از نوشتن کتابش، کاری کرد که به واقع جهان را تغییر داد: وی تیغ‌های یک بار مصرف (ژیلت) را اختراع کرد. این اختراع بیش از آنچه عالم “تیغ زدن صورت” را تغییر دهد، دنیا را عوض کرد. کارخانه تولید ژیلت به یک الگوی اقتصادی تبدیل شد که امروزه در تمام مباحث اقتصاد مدرن مطرح است. این مدل “قیمت گذاری دو بخشی” نامیده می‌شود. شاید تاکنون پیش آمده باشد که برای پرینتر جوهری‌تان بخواهید کارتریج تهیه کنید؛ احتمالا متوجه شده باشید که قیمت کارتریج نزدیک به قیمت خود پرینتر تمام می‌شود! این اتفاق هیچ معنا و مفهومی ندارد. پرینتر بسیار بزرگتر بوده و به نسبت کارتریج از تکنولوژی پیچیده‌تری بهره می‌برد. چگونه تهیه میزان کمی جوهر در ظرف‌های پلاستیکی تقریبا هم قیمت پرینتر تمام می‌شود؟ پاسخ را می‌دانیم: آن‌ها هم قیمت نیستند. اما برای یک تولید کننده، فروش ارزان پرینتر و فروش گران جوهر دقیقا همان الگویی است که معنا می‌دهد. آیا این الگو جایگزین دیگری دارد؟ آیا خرید یک پرینتر کامل از کارخانه رقیب به صرفه‌تر است؟ اگر پرینتر جدید تنها کمی از جوهر جدید گران‌تر باشد، شما با بی‌میلی تمام حاضر به پرداخت می‌شوید.

 

آقای ژیلت به این فکر افتاد که می‌تواند تیغ ژیلت‌ها را هم اندازه خود ژیلت بفروشد الگوی قیمت گذاری دو بخشی با عنوان “مدل تیغ و تیغه (مکینه)” نیز شناخته می‌شود زیرا نخستین الگویی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد – توجه مردم به تیغه‌ها یا همان ژیلت‌های قیمتی جلب می‌شد که باید مرتب برای تیغ‌های جایگزین هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. پیش از اختراع آقای کینگ کمپ ژیلت، مکینه‌های ریش‌تراشی بزرگتر بوده و کار را دشوار می‌کردند؛ زمانی هم که تیغشان کند می‌شد، شخص باید با صرف هزینه‌ای گزاف آن را با تسمه‌های چرمی مخصوص تیز می‌کردند. حتی این امکان مهیا نبود که شخصی بدون درنظر گرفتن هزینه‌ها، آن تیغه کهنه را دور بیندازد و یک تیغه نو بخرد. آقای ژیلت اما در فرآیندی هوشمندانه پی برد که اگر نگهدارنده تیغ یا همان دسته ماشین ریش‌تراش را به شکلی بهتر طراحی کند تا بتواند تیغ را محکم نگه دارد، می‌تواند خودِ تیغ‌ها را باریک‌تر طراحی کند تا با این کار، هزینه نهایی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. البته او از همان ابتدا به مدل قیمت گذاری دو بخشی نرسید. آقای ژیلت در ابتدا کار هر دو قطعه را با هزینه‌ای نسبتا زیاد تولید می‌کرد. ژیلت تولیدی کارخانه آقای ژیلت ۵ دلار تمام می‌شد که این میزان معادل یک سوم حقوق هفتگی کارگران در آن زمان بود.

 

تبلیغ ژیلت محصول ژیلت آنقدر چشم را نوازش می‌داد که کاتالوگ شرکت خرده‌فروشی آمریکایی و چندملیتی سیرز (Sears) در سال ۱۹۱۳ میلادی از خوانندگانش عذرخواهی کرد که از نظر قانونی امکان تخفیف دادن بر روی این محصول وجود ندارد. در پایین همان صفحه کاتالوگ یک هشدار نوشته شده بود: «بحث ایمنی ژیلت‌ها را برای راحتی هر چه بیشتر مشتریانمان در اینجا آورده‌ایم: ما ادعا نمی‌کنیم که این تیغ‌ها در مقایسه با تیغ‌های ارزان قیمت‌تر احساس بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند.» مدل ارزان قیمت ژیلت و گرانقیمت تیغ‌ها به تدریج با انقضای دوره ثبت اختراع ژیلت و ورود رقبا به بازار تکامل یافت. امروزه اما سیاست قیمت گذاری دو بخشی در تمام محصولات مشاهده می‌شود. برای مثال، پلی استیشن ۴ را در نظر بگیرید.

 

سونی پلی استیشن ۴ در نوامبر ۲۰۱۳ عرضه شد و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه از این محصول به فروش رسید هر بار که سونی یکی از محصولات پلی استیشن ۴ خود را می‌فروشد، ضرر می‌کند: قیمت خرده فروشی این محصول کمتر از قیمت تمام شده تولید و توزیع آن است. اما این مسئله از نگاهشان هیچ اشکالی ندارد زیرا سونی با فروش هر بازی پلی استیشن ۴ سود خودش را می‌برد. اما اوضاع نسپرسو (Nespresso) چگونه است؟ نسپرسو، نام تجاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سوئیسی نستله (Nestlee) است. کار این شرکت تولید دستگاه‌های اسپرسویی است که با کپسول یا پدهای ویژه همین شرکت کار می‌کند. درون این پدها یا کپسول‌ها پودرهای قهوه مورد نیاز یک فنجان قهوه تعبیه شده است. نستله از فروش دستگاه‌هایش سود نمی‌برد، اما از فروش کپسول‌های قهوه‌اش چرا! ارزش اینرسی  به وضوح مشخص است که اگر می‌خواهید این مدل را به کار بگیرید، باید به نحوی سد راه مشتریان بشوید تا تیغ‌های ارزان و عمومی را روی تیغه‌های شما نیندازند. یکی از روش‌ها قانونی است: از طریق ثبت اختراع تیغ‌ها. اما ثبت اختراع اقدامی مادام‌المعر نیست. انقضای ثبت اختراع کپسول‌های قهوه نسپرسو رو به تمام است. به همین دلیل، نسپرسو به زودی شاهد رقبایی خواهد بود که جایگزین‌های ارزان‌تر و سازگار را تولید خواهند کرد. برخی نیز به دنبال راه‌حلی دیگر هستند: راه حل فنی. همانطور که بازی‌های ویدیویی شرکت‌های دیگر بر روی کنسول پلی استیشن ۴ اجرا نمی‌شود و کارتریج‌های پرینتری شرکت‌های متفاوت احتمالا بر روی همه پرینترها جواب ندهد، شرکت‌های تولید کننده قهوه نیز از چیپ‌هایی بر روی دستگاه‌های خود استفاده خواهند کرد که نتوان به سادگی از هر کپسول قهوه‌ای استفاده کرد.

 

نسپرسو بیش از آنکه از طریق فروش دستگاه‌هایش درآمدزایی کند، از پادها یا کپسول‌های قهوه‌اش سودآوری می‌کند مدل قیمت گذاری دو بخشی حتی به پدیده‌ای دیگر منتهی شده که اقتصاددانان آن را “هزینه‌های تبادلی” می‌نامند: اگر می‌خواهید یک برند قهوه دیگر را میل نمایید، یک دستگاه دیگر خریداری نمایید! این موضوع در مورد کالاهای دیجیتال نیز صحت دارد. اگر کتابخانه گسترده‌ای از بازی‌های پلی استیشن یا کتاب‌های الکترونیکی زیادی برای دستگاه کیندل خود دارید، پس به راحتی نمی‌توانید به یک پلتفرم دیگر نقل مکان کنید. هزینه‌های تبادلی لزوما مالی نیستند؛ آن‌ها می‌توانند ناشی از هدر رفتن زمان باشند. اگر من از مشتریان فتوشاپ باشم، پس حاضرم پول بسته بروز رسانی همین نرم افزار را پرداخت کنم به جای اینکه یک محصول ارزان‌تر را خریداری کنم زیرا مجبور خواهم شد که کارکرد با آن را نیز بیاموزم. به همین خاطر است که بسیاری از شرکت‌های نرم افزاری “نسخه آزمایشی” نرم افزارهایشان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و یا اینکه بانک‌ها و بسیاری از موسسات از تعرفه‌های “گول زننده” برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند. آن‌ها پس از جذب مشتری، تعرفه‌هایشان را در سکوت بالا برده و تغییر بانک برای بسیاری از مشتریان دیگر جذاب نیست. پذیرش معماگونه  هزینه‌های تبادلی همچنین می‌تواند روانی باشد: نوعی وفاداری به برند! اگر واحد بازاریابی شرکت ژیلت به من بگوید که محصول ارزان‌تر شرکت رقیب نمی‌تواند با همان کیفیت آن‌ها کار اصلاح صورت را انجام دهد، سپس من با اشتیاق کامل حاضرم پول اضافی برای خرید تیغ‌های برند ژیلت را پرداخت کنم. شاید همین مسئله بتواند توضیح دهد که چرا سود ژیلت پس از انقضای ثبت اختراعش و ورود شرکت‌های رقیب و تولید تیغ‌های ارزان‌تر افزایش یافت.

 

هر بار که سونی یکی از محصولات پلی استیشن ۴ خود را می‌فروشد، ضرر می‌کند اما از طریق فروش بازی‌ها سود خود را کسب می‌کند احتمالا مشتریان به این نتیجه رسیده بودند که ژیلت برند بسیار معتبری است و ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. مدل قیمت گذاری دو بخشی می‌تواند بسیار بی‌کفایت باشد و اقتصاددانان درشگفتند که چرا مصرف کنندگان زیر بار پرداخت آن می‌روند. شاید بتوان منطقی‌ترین توضیحش را این دانست که مشتری‌ها “گیج می‌شوند.” آن‌ها یا نمی‌دانند که دارند تیغ زده می‌شوند و یا اینکه متوجه می‌شوند اما درک انتخاب درست و مناسب برایشان دشوار است. حال کنایه کار اینجا است که مدل “تیغ و تیغه” متعلق به همان دورانی است که آقای کینگ کمپ ژیلت از ایجاد شرکتی واحد صحبت می‌کرد که قرار بود تمام ضروریات زندگی را با قیمتی نازل تولید کند. اما چنین به نظر می‌رسد که ایجاد مدلی جدید در اقتصاد به مراتب آسان‌تر از ایجاد مدلی جدید برای جامعه است.   انتقادات ادعاهای جیلت در مورد کارایی محصولاتش همواره مورد بحث بوده است. در سال ۲۰۰۵ دادگاه منطقه‌ای کنتیکت، ادعاهای مطرح شده در تبلیغ خودتراش مچ‌تری پاور را «بی‌اساس و نادرست» و«اغراق‌آمیز» دانست. همچنین روزنامه دیلی‌میل ادعا کرد قیمت تولید تیغ‌های فیوژن تنها ۰٬۰۵ پوند است درحالیکه در بازار ۲٬۴۳۳ پوند فروخته می‌شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/21/331/

...
ادامه مطلب
۲۰ دلیل اصلی شکست استارت آپ 🔑

۲۰ دلیل اصلی شکست استارت آپ 🔑

توسط .. علوی در ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

بر اساس آنالیز ۱۰۱ استارت آپ پس از شکست

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از :  http://iransbiz.ir/1396/03/20/330/

...
ادامه مطلب
💯 ایرانی بخریم 💯

💯 ایرانی بخریم 💯

توسط .. علوی در ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

شهره کیانوش راد- وقتی تبلیغ «خانه ایرانی» را می‌بینیم و تنوع محصولاتی که به‌صورت حضوری و غیر‌حضوری به مشتری عرضه می‌شود، برای پیدا کردن نشانی آن راهی شهرک شهید محلاتی، خیابان آزادگان هفتم می‌شویم.

وقتی تبلیغ «خانه ایرانی» را می‌بینیم و تنوع محصولاتی که به‌صورت حضوری و غیر‌حضوری به مشتری عرضه می‌شود، برای پیدا کردن نشانی آن راهی شهرک شهید محلاتی، خیابان آزادگان هفتم می‌شویم. با دیدن برچسبی کوچک که بر زنگ خانه نصب شده و بانوانی که مقابل خانه ایرانی به انتظار ایستاده‌اند، مطمئن می‌شویم نشانی را درست آمده‌ایم. راه پله‌ای که در گوشه حیاط است، ما را به زیرزمین و فضایی 20 مترمربعی هدایت می‌کند، جایی که «فاطمه مطلق» توانسته ایده خود را برای عرضه کالای ایرانی اجرا کند. از ساعت شروع فروش، چند دقیقه بیشتر نگذشته، اما خانه ایرانی پر شده از بانوانی که به قصد خرید و حمایت از تولید‌کنندگان ایرانی، به این محل آمده‌اند. فاطمه مطلق، کارشناس نرم‌افزار است و اکنون با داشتن 3 فرزند قد و نیم‌قد، ایده‌های بزرگی برای فروش کالای ایرانی در سر دارد که با همراهی همسرش برای اجرای آنها تلاش می‌کند.

هزاران مشتری در فضای حقیقی و مجازی
خانه ایرانی3800 عضو در فضای مجازی دارد؛ اعضایی که به نوعی مشتریان این خانه به شمار می‌روند و اخبار اجناس جدید را دنبال می‌کنند. مطلقق می‌گوید: «‌برای راحتی کار مشتریان، هر هفته مشخصات اجناس جدید را در کانال تلگرامی خانه ایرانی اطلاع‌رسانی می‌کنم. از سایز و رنگ گرفته تا نوع و کیفیت جنس. از هر جنس یک نمونه را با عکس و قیمت اطلاع‌رسانی می‌کنم تا وقت مشتری‌ها هنگام آمدن به خانه ایرانی برای جست وجو میان اجناس، تلف نشود.» نزدیک به 4 هزار مشتری خانه ایرانی، اگر راهشان نزدیک باشد می‌توانند حضوری خرید کنند و اگر در سایر مناطق یا شهرستان باشند می‌توانند اجناس مورد نظر را سفارش دهند. هزینه پیک 16 هزارتومان می‌شود که در صورت خرید بالای صد هزار تومان، مشتری فقط باید 6 هزار تومان بپردازد. ارسال با پیک معمولاً شنبه‌ها و فروش حضوری نیز پنجشنبه‌ها با اعلام قبلی در کانال تلگرامی، از ساعت 11 تا 19 به‌صورت یکسره است. مشتری‌ها فقط محلی نیستند. این خانه مشتری‌هایی از اسلام‌شهر و شهرری تا سعادت‌آباد و کرج و شهرستان‌های دیگرهم دارد.»

دنیای جدید کسب و کار
ورود به دنیای کسب و کار برای کسی که هیچ تجربه‌ای ندارد، آسان نیست، اما مدیر خانه ایرانی، می‌گوید: «‌آنقدر در تصمیمم جدی بودم کهه مخالفت‌های خانواده و نگاه‌های نگران اطرافیان، سد راهم نشد. خانواده‌ام حق داشتند. تحصیلات دانشگاهی من مهندسی نرم‌افزار است و اصلاً شغل فروشندگی میان اعضای خانواده‌ام مرسوم نبود. با اینکه نیاز مالی نداشتم، اما هدفم از اول مشخص بود. می‌خواستم دسترسی کالای ایرانی را برای خانواده‌ها و بانوان راحت‌تر کنم. بنابراین به این مسائل اهمیت ندادم. آنها را متقاعد کردم و با توکل به خدا، قدم اول را برای عرضه کالای ایرانی برداشتم. شهریور سال گذشته بود که با همفکری همسرم و سرمایه‌ای حدود یک میلیون تومان، لوازم‌التحریر ایرانی خریدم و از طریق تبلیغات محلی بین دوستان و آشنایان کار را شروع کردم. تقریباً همه لوازم فروش رفت. بعد از این موفقیت، کوله پشتی‌های سبک کوهنوردی و با کیفیتی را پیدا کردم که در مشهد تولید می‌شد. اربعین حسینی(ع) بود که سفارش اول را دادم و بعد با فروش همه کوله پشتی‌ها، 2 بار دیگرسفارش عمده دادم؛ هر سری حدود 50 تا 60 کوله پشتی که همه‌اش به فروش رفت. مهر ماه همان سال تصمیم گرفتم کار را جدی‌تر پیگیری و بانک اطلاعاتی از لوازم و کالاهای ایرانی با کیفیت بالا را تهیه کنم.»

سایه سنگین مارک‌های خارجی بر محصولات ایرانی
استفاده از جملات خارجی و عکس‌ها و تصاویری که متناسب با فرهنگ ایرانی نیست از مشکلاتی است که سایه سنگین آن بر پوشاک، کفش، موادد خوراکی، بهداشتی و آرایش و هر نوع محصول که فکرش را بکنید وجود دارد: «‌اجناسی که در این محل عرضه می‌شود باید هم ایرانی و هم از کیفیت بالایی برخوردار باشند. با وجود اینکه خیلی در بازار جست‌وجو می‌کنم اما تقریباً بیشتر محصولات ایرانی با برچسب و جملات خارجی در بازار عرضه می‌شود. امیدوارم با فرهنگسازی و برنامه‌های تشویقی، تولیدکنندگان به سمت استفاده از اسامی، اشعار و جملات ایرانی ترغیب شوند.»

مسئولان حمایت کنند

استقبال مشتریان و نداشتن فضای کافی برای پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان و عرضه محصولات متنوع، از مشکلاتی است که فاطمه مطلق با آنها روبه‌روست. البته او بسیار امیدوارانه حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد اما با این حال می‌گوید: «‌متأسفانه فرهنگ خرید اجناس خارجی تا جایی بود که فروشندگان و تولیدکنندگان برای جلب مشتری، جنس ایرانی را با نام ترک یا چینی می‌فروختند اما اکنون نگاه‌ها تا حدودی تغییر کرده است. همه ما باید به فرموده رهبر عمل و با خرید کالای ایرانی از تولید‌کنندگان کشور حمایت کنیم. پیدا کردن اجناس ایرانی در مناطق شمال شهر به سختی امکان‌پذیر است و پاساژ یا فروشگاهی مخصوص این کار وجود ندارد. به نظر من، نهادهای فرهنگی و مذهبی مانند مساجد و شهرداری‌ها می‌توانند با همکاری و اختصاص فضاهایی برای فروش محصولات ایرانی در گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی وارد عمل شوند.»

حمایت کانون مسجد انصار‌الحسین(ع)
«شنیدن بیانات رهبر و تأکید ایشان بر خرید کالای ایرانی در نوروز 95، برای من مشوقی شد برای ادامه دادن این راه.» فاطمه مطلق، منکر مشکلاتت موجود در راه تهیه اجناس ایرانی نمی‌شود و در ادامه می‌گوید: «‌پیدا کردن اجناس ایرانی در بازاری پر از اجناس چینی و ترک، کار آسانی نیست، ابتدا اگر لازم می‌شد تمام تولیدی‌ها و مراکز پخش را جست وجو می‌کردم تا بتوانم کالای ایرانی را پیدا کنم. می‌دانستم خانواده‌های بسیاری هستند که می‌خواهند به فرموده رهبر عزیزمان مبنی بر خرید کالای ایرانی عمل کنند اما دسترسی به اجناس ایرانی برایشان راحت نیست. به‌طور جدی‌تری جست‌وجو برای بهترین کالا و اجناس را ادامه دادم. وقتی همسایه‌ها از فروش اجناس ایرانی با خبر شدند، بدون اینکه به من بگویند، در مسجد محل تبلیغ کردند و مشتریان من افزایش یافت. بعد از این تبلیغات محلی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، چند تولید‌کننده اجناس ایرانی با من تماس گرفتند و خواستند تا محصولات آنها را در خانه ایرانی به فروش برسانم و من نیز از این پیشنهاد آنها استقبال کردم.»

جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود!
خرید از خانه ایرانی با یک قانون نانوشته همراه است: «جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود!‌» فاطمه مطلق، البته ضرورتی ندانسته که این قانون راا به‌صورت نوشته به دیوار نصب کند چراکه معتقد است اگر کسی با مکاسب و داد و ستد اسلامی آشنا باشد می‌داند که کاسب در صورت نارضایتی مشتری، موظف به پس گرفتن جنس است. «‌مبنای کار خود را بر اقتصاد برکت گذاشته‌ام و نه اقتصاد سرمایه‌گذاری. در اقتصاد برکت، رضایت مشتری اهمیت دارد. معتقدم هرچه رضایت مشتریان بیشتر باشد، برکت فروش این خانه بیشتر است.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از :  http://iransbiz.ir/1396/03/17/329/

...
ادامه مطلب
۱۱۲ مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده است 🎯

۱۱۲ مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده است 🎯

توسط .. علوی در ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه کاشان، توجه به دوره های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: «وزارت علوم برای توسعه کارآفرینی در دانشگاهها با جدیت برنامه ریزی هایی را برای بازبینی و بازنگری برنامه های درسی، توجه به دوره های آموزشی، دوره های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه ها در دستور کار دارد. در صدد هستیم تا در برنامه ششم توسعه، آموزش های مهارتی را گسترش دهیم و در این مدت حداقل ۱۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان باید دوره های کارورزی را گذرانده باشند.»
وزیر علوم ایجاد شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه های در دست اقدام وزارت علوم اعلام کرد و افزود: «تاکنون بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شده که بیشتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است. ۴۱ پارک علم و فناوری در کشور افتتاح شده و بیش از ۳۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این پارک ها شاغل هستند.»
او ادامه داد: «کیفیت تولید علم در ۱۵ سال اخیر رشد خوبی داشته است و میزان تولیدات علمی از ۲۱۶ مورد در سال ۲۰۱۵ به ۳۶۸ در سال ۲۰۱۶ رسیده که رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد. در سال ۲۰۱۷ در نظام رتبه بندی لایدن ۱۸ دانشگاه ایران جزو ۹۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که امید است در آینده شرایط بهتر شود.»
فرهادی ارتباط بیش از پیش دانشگاه با صنعت را لازم دانست و گفت: «با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌هایی برای برگزاری دوره‌های کارآموزی و حمایت از پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و گذراندن دوره های پسادکتری و فرصت های مطالعاتی در بخش صنعت صورت گرفته که تاکنون ۶۰ واحد صنعتی آمادگی خود را برای انجام فرصت مطالعاتی در این مراکز اعلام کرده اند. ایجاد مراکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و تاکنون ۱۱۲ مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده و این نوید را می‌دهد که دانشگاه‌ها باید به این سمت حرکت کنند.»
وزیر علوم، ارتباطات بین المللی را از دیگر موارد لازم در دانشگاه‌ها دانست و افزود: «در همین راستا ۹ دانشگاه کشور دوره‌های مشترک دکتری را با دانشگاه‌های برتر دنیا راه‌اندازی کرده اند.»
10آزمایشگاه مرجع، امسال با همکاری ژاپن تجهیز می‌شوند.
او به انعقاد ۲۳۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با شرکت‌های خارجی اشاره کرد و گفت: «هشت و نیم میلیون یورو قراردادهای تحقیقاتی با اتحادیه اروپا منعقد شده است. در سال ۹۵ بیش از ۲۸۰۰ فناوری در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تولید شده و ۲۲۵ مورد نیز صادر شده است که برای تولید انبوه باید بیشتر کار شود.»
فرهادی تجهیز آزمایشگاه‌ها را از دیگر موارد اساسی در دانشگاهها اعلام کرد و افزود: «۱۳۱ آزمایشگاه مرکزی در کشور در حال تجهیز است و ۱۰ مرکز به عنوان مرجع در سال جاری طبق برنامه‌های صورت گرفته با اعتبار دولت و با مشارکت ژاپن تجهیز می‌شوند و در این عرصه نیز خیرین مشارکت قابل تقدیری داشته‌اند.»
او در ادامه نقش خیرین در توسعه علمی کشور را حایز اهمیت دانست و گفت: «دانشگاه کاشان در جذب خیرین رتبه اول را در کشور داشته است.»
فرهادی به ۶۱ بنیاد حامیان علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: «از نظر فضای کاربردی، خیرین، دومیلیون متر مربع فضاهای مختلف آموزشی و رفاهی در دانشگاهها ایجاد کرده اند.»
وزیر علوم در پایان سخنان خود، دانشگاه کاشان را از دانشگاههای پیشرو در توسعه علمی ارزیابی کرد و گفت: «دانشگاه کاشان در بسیاری موارد پیشتاز بوده و در همکاری بین المللی و جذب دانشجویان خارجی رتبه اول را دارد و امید است شاهد رشد بیش از پیش این دانشگاه در تمامی عرصه ها باشیم.»
در پایان این مراسم وزیر علوم از خیرین آموزش عالی در کاشان تقدیر کرد.
 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/16/328/

...
ادامه مطلب
چگونه با استفاده از قدرت ذهن ثروتمند شوید ⁉️

چگونه با استفاده از قدرت ذهن ثروتمند شوید ⁉️

توسط .. علوی در ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

میدونم متن زیر کمی تخیلی بنظر می رسه، اما ارزش مطالعه و در نظر داشتن رو حتما داره …

 

آیا واقعاً می‌توانید با استفاده از قدرت ذهن، ثروت خلق کنید؟

پاسخ ساده این است که: آری، شما می‌توانید.

این‌کار به انضباط و اعتقاد نیاز دارد. ذهن‌مان بسیار قدرتمند است و بسیاری از مردم روش استفاده از آن، یا استفاده از آن به اندازه‌ای که تفاوتی ایجاد کند را نمی‌دانند. بیشتر مردم بجای اینکه با استفاده از فکرشان ثروتمند شوند و به استقلال مالی برسند، به دنبال طرحهای زود پولدار شدن یا راههای میانبر برای رسیدن به ثروت هستند.

من پیشنهاد می‌کنم بجای اینکه دنبال پول بیشتری باشید، بیاموزید که چگونه ثروت خلق کنید. طرحهای سریع پولدار شدن را متوقف کنید. به این فکر کنید که چگونه ثروت خلق کنید و از بدهی خلاص شوید. این یک فرایند است و فرایندها زمانبر هستند.

خوب، اکنون چگونه می‌توانید با استفاده از قدرت ذهن‌تان ثروت بیشتری خلق کنید؟

در ابتدا نیاز به تصویری شفاف از خواسته‌ی واقعی‌تان دارید. یعنی باید اهداف خود را مشخص کنید. اهداف مالی. وقتیکه آنها را روشن کردید سپس نیاز به یک طرح دارید. نیاز نیست خود را درگیر جزئیات بکنید. اینجاست که ذهن‌تان وارد می‌شود.

وقتیکه اهداف روشن داشته باشید، ذهن ناخودآگاه شما بدنبال فرصتهایی برای عملی کردن اهداف‌تان می‌گردد. آنگاه شبکه کورتکس مغز شما فعال می‌شود. ذهن ناخودآگاه زمانی وارد عمل می‌شود که چیز مشخصی برایش تعریف کنید.

در ۹۰ تا ۹۵ درصد مواقع ما طبق برنامه‌ریزی داخلی عمل می‌کنیم. ما در سالهای ابتدایی عمرمان برای تمام کارهایی که می‌کنیم بعلاوه اعتقادات پولی که اکنون داریم، برنامه‌ریزی شده‌ایم. ما داستانی از پول داریم که طی سالها در ذهن ناخودآگاه ما نوشته و برنامه‌ریزی شده است. به راندن یک خودرو بیاندیشید. دیگر نیازی نیست بطور مرتب به رانندگی یک خودرو فکر کنید. شما برنامه‌ریزی شده‌اید که آن را برانید. بیشتر مواقع به یاد نمی‌آورید که چگونه به مقصد رسیدید فقط یادتان می‌آید که به آنجا رسیدید. دلیلش این است که برنامه‌ریزی داخلی شما همه‌ی این کارها را انجام می‌داد. چشمتان چراغ قرمز را می‌بیند و بصورت خودکار علامتی به پایتان می‌فرستد تا حرکت کرده و ترمز را فشار دهد.

در مورد پول هم داستان به همین شکل است. ما طوری برنامه‌ریزی شدیم که طرز فکری کمبودنگر یا طرز فکری فراوان نگر و موفقیت‌آمیز درباره‌ی پول داشته باشیم. اگر برای پرداخت قبضهایتان تقلا می‌کنید یا عمیقاً مقروض هستید یا در فقط در آسایش نسبی هستید و فکر می‌کنید که هیچوقت ثروتمند نمی‌شوید، پس احتمالاً طرز فکر کمبودنگر دارید. بیشتر ثروتمندان طرزفکر فراوان‌نگر و موفقیت‌آمیز دارند. آنها می‌دانند که پول زیادی بدست می‌آورند و حتی اگر آنرا از دست بدهند، می‌دانند که باز هم دوباره ثروتمند می‌شوند.

خوب، شما چی دارید؟ آیا طرزفکر فراوان‌نگر و موفقیت‌آمیز دارید؟ یا طرز فکری کمبودنگر؟

آیا خودتان را در حالت ثروتمندی می‌بینید؟

آیا افکار کسانی را دارید که هیچوقت پول ندارند یا فکر می‌کنند پول است که پول می‌آورد یا ثروتمندی چیز خوبی نیست؟

پس اگر می‌خواهید پول بیشتری در زندگی خود داشته باشید باید طرز فکرتان در مورد پول را تغییر دهید. قدرت ذهنی شما می‌تواند حساب بانکی‌تان را تغییر دهد. همین امروز اقدام کنید تا جادوی قدرت ذهن ثروتمند را مشاهده کنید.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/13/327/

...
ادامه مطلب
🌹 ترانه «روح‌الله» با صدای محسن‌ توسلی 🌹

🌹 ترانه «روح‌الله» با صدای محسن‌ توسلی 🌹

توسط .. علوی در ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، از ترانه «روح الله» با صدای محسن توسلی رونمایی شد.

...
ادامه مطلب
📨 محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف را بشناسید!

📨 محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف را بشناسید!

توسط .. علوی در ۹ خرداد ۱۳۹۶

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آن‌چنان محبوب شده‌اند که تقریبا هیچ گوشی هوشمندی را بدون آن‌ها نمی‌توان پیدا کرد. این امر باعث شده تا اپ‌های متفاوتی با هدف پیام‌رسانی توسط کمپانی‌های مختلف ایجاد گردند و هرکدام با قابلیت‌های خاص خودشان، تعداد زیادی از کاربران را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

در هر کشور معمولا یک اپلیکیشن پیام‌رسان وجود داشته که از همه محبوب‌تر بوده و اکثریت کاربران از آن استفاده می‌کنند. دلیل این محبوبیت می‌تواند مربوط به خدماتی باشد که آن اپ در آن کشور ارایه می‌دهد. گاهی اوقات هم تبلیغات زیاد یک برنامه باعث همه‌گیر شدن آن در میان مردم می‌شود.

همان طور که می‌دانید در ایران تلگرام به‌عنوان محبوب‌ترین اپ پیام‌رسان توسط مردم انتخاب شده است و تقریبا همه ایرانیان با آن آشنایی دارند. اما موضوعی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که محبوبیت این اپ در سایر کشور‌ها به چه صورت است؟

جالب است بدانید براساس بررسی similarweb در تاریخ 27 فوریه 2017، تلگرام با این همه امکانات جالب و کاربردی، تنها در دو کشور ایران و ازبکستان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و کاربران سایر کشورها از اپ‌های دیگر در این زمینه استفاده می‌کنند. در تصویر زیر می‌توانید محبوبیت اپ‌های پیام‌رسان را در کشور‌های مختلف مشاهده کنید.

همان‌طور که تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دو اپلیکیشن واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر، محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان در جهان هستند و کاربران زیادی از این دو سرویس بهره می‌برند.

با توجه به نقشه محبوبیت پیام‌رسان‌ها، تقریبا تمامی کاربران آمریکای شمالی، مرکزی و استرالیا از فیس‌بوک مسنجر به‌عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض استفاده می‌کنند. نکته جالب توجه دیگر، محبوبیت پایین اپ اسکایپ در مقابل دیگر اپلیکیشن‌های موجود بوده است. نبود ایمو هم در این بخش کمی شوک برانگیز است. جالب است بدانید ایمو تا سال 20166 در کشور کوبا محبوبیت بالایی داشته است.

نظر شما در رابطه با محبوبیت اپ‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف چیست؟ آیا انتظارش را داشتید که تلگرام تنها در یک کشور دیگر به جز ایران به این میزان محبوب باشد؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/03/09/325/

...
ادامه مطلب