کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

آرشیو مطالب ارديبهشت ۱۳۹۶

آرشیو مطالب ارديبهشت ۱۳۹۶

✍️ احکام معاملات –  ۱۸

✍️ احکام معاملات – ۱۸

توسط .. علوی در ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

س: آیا تمساح و کرکدیل حرام هستند؟ آیا استفاده از پوست آنها براى ساخت کیف و کفش و مثل اینها که در نماز از آنها استفاده نمى‌شود حرام است؟ آیا پرورش این حیوان که گوشت و پوست آن در خارج از کشور استفاده مى‌شود براى صادر کردن و ورود ارز به داخل کشور اشکال دارد؟

ج) تمساح و کرکدیل حرام گوشت‌اند ولى اگر ذبح شرعى شوند، استفاده از پوست آنها اشکال ندارد ولى فروش گوشت آنها حتى به افرادى که خوردن آن را حرام نمى‌دانند، جایز نیست. و لکن تکثیر و پرورش و فروش حیوانات حرام گوشت (مثل تمساح و کرکدیل) اگر براى منفعت محلله مقصوده‌اى همچون استفاده از پوست آنها براى موارد مذکور در سؤال باشد و یا استفاده از گوشت این حیوانات براى تعلیف (خوراک) حیوانات دیگر باشد، اشکال شرعى ندارد.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلسله مطالب “احکام معاملات“، حاوی مسائل مهمّ و مورد ابتلاء در ابواب عبادات و معاملات است که مطابق با فتاوای مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظلّه العالی) می باشد.

آرشیو احکام معاملات :

احکام معاملات – ۱۷

احکام معاملات – ۱۶

احکام معاملات – ۱۵

احکام معاملات – ۱۴

احکام معاملات – ۱۳

احکام معاملات – ۱۲

احکام معاملات – ۱۱

احکام معاملات ۱۰

احکام معاملات – ۹

احکام معاملات – ۸

احکام معاملات – ۷

احکام معاملات – ۶

احکام معاملات – ۵

احکام معاملات – ۴

احکام معاملات – ۳

احکام معاملات – ۲

احکام معاملات – ۱

...
ادامه مطلب
💵 درآمد میلیونی از فروش کفشدوزک 💵

💵 درآمد میلیونی از فروش کفشدوزک 💵

توسط .. علوی در ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

تابه‌حال یک کفشدوزک را از نزدیک دیده‌اید؟ سوسک و زنبور چطور؟! فکرش را می‌کردید که از پرورش این حشره‌ها یک نفر بتواند به درآمد برسد؛آنقدر که اسمش بعنوان تنها کارآفرین و تولید کننده کفشدوزک هفت‌نقطه‌ای درکشور ثبت شده باشد؟! مردی که حشره‌هایش را دانه‌ای ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان می‌فروشد و سالهاست کفشدوز‌ک‌فروشی به حرفه رسمی‌اش تبدیل شده‌است. محمد آروین کارآفرینی است که با یک ایده خلاقانه حالا بیش از ۴ سال است که به تولید و پرورش کفشدوزک هفت نقطه‌ای اشتغال‌ دارد. گفت‌و‌گوی جام‌جم‌آنلاین با این کارآفرین جوان قزوینی را ازدست ندهید. آقای آروین بین این همه شغل چرا کفشدوزک فروشی؟ به خاطر عشق و علاقه به حشرات… این علاقه از دوران کودکی در من وجود داشت اولین مشوقم پدر خودم بود که خیلی حشرات را دوست داشت و حتی در یک مقطعی کشاورزی می‌کرد. همین علاقه باعث شد که در دانشگاه در رشته‌ای مرتبط ادامه تحصیل بدهم. چه رشته‌ای؟ کارشناسی تولیدات گیاهی . الان هم دانشجوی کارشناسی صنایع غذایی هستم. کار با حشرات را از همان دوران دانشجویی شروع کردید؟ بله. آن اوایل که دانشجوی تولیدات گیاهی دانشگاه آزاد تاکستان بودم ،‌فکرکنم سال ۸۱ بود، درسی داشتیم به اسم حشره‌شناسی که دراین درس هردانشجو باید تعدادی حشره از محیط می‌گرفت و به استاد تحویل می‌داد. من خودم این کار را انجام‌می‌دادم اما می‌دیدم بعضی دانشجوها نسبت به این کار حس خوبی ندارند. به خاطر همین شروع کردم به گرفتن حشرات اضافی. بعد هم به بچه‌ها می‌گفتم که هرکسی برای ارائه حشره مشکل دارد ، به من بگوید. بعد مبلغی می‌گرفتم و درازایش حشره می‌دادم. قیمت حشره‌ها را چطور حساب می‌کردید؟ آن موقع دانه‌ای۸۰۰ تومان می‌گرفتم، که البته هرکسی بین ۳۰ تا ۵۰ عدد حشره نیازداشت و مبلغش برای زمان دانشجویی عالی بود.

حشره‌ها را از کجا پیدا می‌کردید؟ از محیط. چون درسش را خوانده‌بودم می‌دانستم که یک نوع آفت کجا می‌تواند باشد، کجا بیشتر پراکنده می‌شود. چه شد که به فکر پرورش حشره افتادید؟ همان سال‌های تحصیل یک سایت تخصصی درباره اخبار کشاورزی زدم و اطلاعاتم به مرور دراین باره بیشتر شدو دیدم که درکشورهای دیگر از عوامل بیولوژیک برای مقابله با آفت‌ها درمزارع و گلخانه‌ها و باغ‌ها استفاده‌می‌شود. همان‌ زمان‌ها بود که یک خانمی سفارش این حشرات بیولوژیک را به من داد ولی من نداشتم. اما ازهمان جابه فکر پرورش آنها افتادم و بعد ازتحقیق ، کفشدوزک هفت نقطه‌ای را انتخاب کردم. اولین کفشدوزک‌ها را از کجا آوردید؟ آنها را هم از محیط گرفتم.اما نکته اینجاست که گرفتن کفشدوزک مهم نیست، نکته مهم نگهداری و پرورش‌اش است. مثلا ۱۰تا کفشدوزک را در ۶ماه با شرایط خاصی می‌توان به هزارتا رساند. پرورش کفشدوزک یا کلا حشره کار راحتی است؟ نه اصلا. کار بسیار سختی است. آنقدر که می‌توانم بگویم پرورش گاو راحت‌تر ازاین کار است.چون گاوها بزرگند شما راحت می‌توانی آنهارا ببینی اما ازحشره‌ها غافل بشوی درتعداد بالاتلفات می‌دهند. این کار به چه چیزهایی نیاز دارد؟ باید حتما گلخانه داشت که بسته به مساحت گلخانه هرچه بزرگتر باشد، فروش هم بیشتر است. نکته اینجاست که شما در این گلخانه تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت یک محصول مثل توت‌فرنگی یا کاهو و کلم را انجام می‌دهید بعد باید این محصول را به عمد آلوده به شته بکنید تا این شته‌ها خوراک کفشدوزک هایی بشوند که در قسمت دیگری پرورش داده‌اید.که به خاطر این پرهزینه بودن کمترکسی سراغ این کار می‌آید.

در طول یک سال چند بار می‌توان این حشره‌ها را پرورش داد؟ ۹۹ درصد تولیدات حشرات بیولوژیک فصلی است.پروش همین کفشدوزک هفت‌نقطه ای یا زنبور براکون ، زنبور تریکوگراما و هر حشره دیگری یک فصل خاص دارد. مثلا زنبور براکون را هر پروش دهنده‌ای فقط از اول اردیبهشت تا آخر خرداد پروش می‌دهد بعد کلا کنسل می‌شود تا سال دیگر. این حشره‌های بیولوژیک کلا چه کاربردی دارند؟ بیشتر برای از بین بردن یا کاهش خسارت آفت‌هایی مثل شته ها ، شپشک‌ها ،سفید بالک‌ها،کنه‌هایی مثل تارتن یا تارعنکبوتی ، لاروبال‌پولکدارها ،تخم حشرات و نرم‌تنان استفاده می‌شوند و می‌توان به‌جای سموم شیمیایی از این حشرات استفاده کرد. این کفشدوزک‌های هفت نقطه‌ای حداقل ۵۰ نوع شته را می‌خورند. پس کشاورزان و باغدارها مشتری‌های اصلی شما هستند؟ بله البته هرکسی که محصولش شته زده باشد ازاین کفشدوزک ها می‌تواند استفاده کند یعنی حتی مصرف خانگی هم دارند ، مثلا درباغچه‌های خانگی یاگلخانه‌ها و … عمرشان چقدر است؟ بسته به نژاد یا شرایط نگهداری و تغذیه ، هرکفشدوزک بین یک تا دوسال عمرمی‌کند. یعنی کسی که این کفشدوزک‌ها را تهیه می‌کند تا یکی دو سال ازتهیه کفشدوزک مجدد بی‌نیاز است؟ نه… این خیلی امکان پذیر نیست. چون بعد از رهاسازی اتفاقات زیادی ممکن است برای کفشدوزک ها بیفتد.مثلا شما درنظر بگیرید، یک نفر ۱۰تا کفشدوزک خریده و رهاسازی کرده . از این ۱۰تا ممکن است یکی را پرنده بخورد، یکی شکار عنکبوت بشود و … یک ایراد دیگر کفشدوزک‌های بالغ این است که ممکن است بعد از رهاسازی پرواز کنند و بروند مزرعه یا باغ کناری. چرا؟ چون مثلا شته‌های باغ بادام همسایه از شته‌های باغ هلوی این مشتری خوشمزه‌تر هستند! کلا این کفشدوزک‌ها را بیشتر در چه تعدادی از شما می‌خرند؟ مشتری داشتم که ۱۰تادانه خواسته یا مشتری بوده که چندهزارتا خواسته ؛ برای من فرقی نمی‌کند هرتعدادی که بخواهند فراهم می‌کنم. قیمت‌شان چطور است؟ دانه‌ای می‌فروشید؟ بله البته بسته به تعداد سفارش قیمت متفاوت است. چون هرچه تعداد کمتر باشد هزینه های تولیدش برای من بیشتردرمی‌آید. به‌طور متوسط هم از۸۰۰ تومان شروع می‌شود تا۳۰۰۰ تومان. چطور اینها را به دست مشتری ها می‌رسانید؟ در جعبه‌هایی که خودمان طراحی کردیم که خاص هستند و هوادهی دارند. به غیر از کفشدوزک دیگر چه حشره‌ای پرورش می‌دهید؟ یکسری سوسک شکارگر هم داریم که برای آفت‌هایی که روی کف باغچه یا باغ هستند استفاده می‌شوندو هرچه روی زمین باشد را می‌خورند. قیمت این سوسک‌ها چقدر است؟ دانه‌ای۶۰۰ تومان و به‌طور متوسط برای یک متر مربع ۴ عدد سوسک نیاز است.

با پرورش کفشدوزک برای چند نفر کارآفرینی کرده‌اید؟ برای کاشت، داشت و برداشت گلخانه به دونفر نیاز داریم. یک نفر هم باید شته‌ها را جمع‌آوری کند،‌یک نفر هم نیاز است تا کفشدوزک‌ها را با این شته‌ها تغذیه بدهد. پرورش حشره کار سودآوری است؟ بستگی دارد چطور شروع کنند.آن موقع که من کاررا شروع کردم ۵ سال کشید که بفهمم اینها چه چیزی می‌خورند، چه چیزی نیاز دارند، چطور باید پرورش پیداکنند. من با آزمون و خطا به اینجا رسیدم و تقریبا از سال ۹۲ این کار برایم سودآور شده‌است. افرادی که به پرورش حشره علاقه‌مند شده‌اند به چه قدر سرمایه نیازدارند و بطور میانگین به چه درآمد ماهانه‌ای می‌رسند؟ حشرات بسته به نوعشان با هزینه‌های متفاوتی پرورش داده‌می‌شوند. مثلا زنبور براکون سرمایه ۱۰-۲۰میلیونی می‌خواهد. بعد بعضی حشرات را دانه‌ای۵ تومان فروخته‌می شوند بعضی دانه‌ای هزارتومان. بطورمیانگین می‌توانند روی درآمد ۵ میلیون درهرماه حساب کنند. اما بازهم همه اینها بستگی به مکان پرورش و تعداد تولید دارد، هرچه فضای تولید بزرگتر باشد، میزان درآمد هم بالاترمی‌رود و حتی شاید به ماهی ۳۰ میلیون تومان درآمد هم برسند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از: http://iransbiz.ir/1396/02/30/319/

...
ادامه مطلب
💎 جملات تأثیرگذاری از توماس ادیسون که می تواند الهام بخش کارآفرینان باشد

💎 جملات تأثیرگذاری از توماس ادیسون که می تواند الهام بخش کارآفرینان باشد

توسط .. علوی در ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

توماس آلوا ادیسون که به سبب پشتکار، نبوغ و روحیه سخت کوشانه اش مشهور است، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین مخترعان در طول تاریخ بشریت است. او در طول زندگانی خود بیش از 1000 پتنت از لامپ حبابی گرفته تا فونوگراف را تنها در کشور آمریکا به ثبت رسانده و نیاز به توضیح ندارد که صدها اختراع دیگرش هم در سرتاسر دنیا ثبت شده اند.

ادیسون با تلاش و روحیه جنگ طلبانه خود توانست الکتریسیته، تصاویر متحرک، ضبط صدا و حتی دستگاه پرتوی اکس را توسعه دهد که همین عوامل کمک کردند تا دنیای پیشرفته امروزی شکل بگیرد.

اگر شما هم جزو کارآفرینانی هستید که در مسیر پیشرفت خود گاهی با شکست مواجه شده اند، ممکن است این نقل قول های معروف ادیسون در ادامه راه به کمک شما بیایند.

  • فرصت ها توسط اکثر انسان ها غنیمت شمرده نمی شوند چرا که در لباس کار ظاهر شده و نیازمند به تلاش هستند
  • ثروت های زیاد زمانی به دست می آیند که با آمادگی به استقبال فرصت ها بروید
  • برای اختراع کردن تنها به یک قوه تجسم خوب و مقداری خرت و پرت نیاز دارید
  • تنها یک درصد نبوغ را الهام تشکیل می دهد و نود و نه درصد باقیمانده آن در گروی سخت کوشی است
  • بزرگ ترین ضعف ما در تسیلم شدن نهفته است. همیشه مطمئن ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود.
  • من هیچگاه شکست نخورده ام. تنها ده هزار روش یافته ام که به نتیجه نمی رسد
  • چنانچه همه ما کارهایی که در توانمان هستند را انجام دهیم، به معنای واقعی کلمه خود را شگفت زده خواهیم کرد
  • من برای افرادی که تنها یک ایده دارند اما در راه رسیدن آن قدم می گذارند، احترام بیشتری نسبت به کسانی که هزاران ایده دارند اما به دنبالشان نمی روند، قائل هستم
  • افرادی به موفقیت دست پیدا خواهند کرد که همواره در تلاش هستند اما تعجیل نمی کنند

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از:  http://iransbiz.ir/1396/02/27/318/

 

...
ادامه مطلب
📢 کسب و کار در فرمایشات مقام معظم رهبری -  ۱۳

📢 کسب و کار در فرمایشات مقام معظم رهبری - ۱۳

توسط .. علوی در ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

چرا فرهنگ کار جمعی در جامعه‌ی ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعی را غربی‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلی قبل از اینها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنی حتّی اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا». چرا در برخی از بخشهای کشورمان طلاق زیاد است؟ چرا در برخی از بخشهای کشورمان روی آوردن جوانها به مواد مخدر زیاد است؟ چرا در روابط همسایگی‌مان رعایتهای لازم را نمیکنیم؟ چرا صله‌ی رحم در بین ما ضعیف است؟ چرا در زمینه‌ی فرهنگ رانندگی در خیابان، ما مردمان منضبطی به طور کامل نیستیم؟ این آسیب است. رفت‌وآمد در خیابان، یکی از مسائل ماست؛ مسئله‌ی کوچکی هم نیست، مسئله‌ی اساسی است. آپارتمان‌نشینی چقدر برای ما ضروری است؟ چقدر درست است؟ چه الزاماتی دارد که باید آنها را رعایت کرد؟ چقدر آن الزامات را رعایت میکنیم؟ الگوی تفریح سالم چیست؟ نوع معماری در جامعه‌ی ما چگونه است؟ ببینید چقدر این مسائل متنوع و فراگیرِ همه‌ی بخشهای زندگی، داخل در این مقوله‌ی سبک زندگی است؛ در این بخش اصلی و حقیقی و واقعی تمدن، که رفتارهای ماست. چقدر نوع معماری کنونی ما متناسب با نیازهای ماست؟ چقدر عقلانی و منطقی است؟ طراحی لباسمان چطور؟ مسئله‌ی آرایش در بین مردان و زنان چطور؟ چقدر درست است؟ چقدر مفید است؟ آیا ما در بازار، در ادارات، در معاشرتهای روزانه، به همدیگر به طور کامل راست میگوئیم؟ در بین ما دروغ چقدر رواج دارد؟ چرا پشت سر یکدیگر حرف میزنیم؟ بعضی‌ها با داشتن توان کار، از کار میگریزند؛ علت کارگریزی چیست؟ در محیط اجتماعی، برخی‌ها پرخاشگری‌های بی‌مورد میکنند؛ علت پرخاشگری و بی‌صبری و نابردباری در میان بعضی از ماها چیست؟ حقوق افراد را چقدر مراعات میکنیم؟ در رسانه‌ها چقدر مراعات میشود؟ در اینترنت چقدر مراعات میشود؟ چقدر به قانون احترام میکنیم؟ علت قانون‌گریزی - که یک بیماری خطرناکی است - در برخی از مردم چیست؟ وجدان کاری در جامعه چقدر وجود دارد؟ انضباط اجتماعی در جامعه چقدر وجود دارد؟ محکم‌کاری در تولید چقدر وجود دارد؟ تولید کیفی در بخشهای مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ چرا برخی از حرفهای خوب، نظرهای خوب، ایده‌های خوب، در حد رؤیا و حرف باقی میماند؟ که دیدید اشاره کردند. چرا به ما میگویند که ساعات مفید کار در دستگاه‌های اداری ما کم است؟ هشت ساعت کار باید به قدر هشت ساعت فایده داشته باشد؛ چرا به قدر یک ساعت یا نیم ساعت یا دو ساعت؟ مشکل کجاست؟ ۱۳۹۱/۰۷/۲۳

بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/26/317/

...
ادامه مطلب
🖌 چرا شما باید به جای تمرکز بر مفهوم بیشتر، روی مفاهیم بهتر و متفاوت تمرکز کنید؟

🖌 چرا شما باید به جای تمرکز بر مفهوم بیشتر، روی مفاهیم بهتر و متفاوت تمرکز کنید؟

توسط .. علوی در ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

شما ممکن است در جایگاه یک کارآفرین و در پست هایی چون مدیر، مدیر اجرایی، یک طراح گرافیک، یک بازاریاب، یک حسابدار و هر پست دیگری که بتوانید از پس آن بر بیایید، قرار داشته باشید.

 شما برنامه ریزی می کنید که نه تنها هرکاری را انجام دهید، بلکه بیشتر هم انجام دهید و نگران این هستید که چه کاری را دیگران انجام می دهند که شما هنوز انجام نداده اید. در واقع، این بسیار ساده است که کمی چشمان خود را باز کنید و ببینید که دیگر صاحبان کسب و کار در صنعت شما چه می کنند و کرده های خود را با آنها مقایسه کنید. اما در هردفعه که این کار را انجام می دهید، یک کار جدید را کشف می کنید که شما انجام نداده اید و دیگری چرا.

آیا کسب و کار شما یک برند دارد؟ آیا از یک نرم افزار ارتباط جمعی برای ارتباط با کارکنان و ارتقای سطح کیفی شرکت خود استفاده می کنید؟ آیا پیشنهادات جذاب برای خرید محصولاتتان به مشتریان می دهید؟ آیا سایت دارید؟ آیا تخفیف های ویژه برای تولیدات خود دارید؟ آیا در نمایشگاه های مرتبط با صنعتتان شرکت می کنید؟ و هزاران کار نکرده و سوال بی جواب.

از یک جهت خوب است که از دیگران الهام بگیرید و ایده های جدید را برای کسب و کار خود توسعه دهید. اما از یک جهت دیگر، این مهم است که تفاوت بیشتر انجام دادن را با بهتر و یا متفاوت انجام دادن متوجه شوید.

اینکه شما همیشه فکر کنید که در کسب و کارتان باید تا می توانید کارهای بیشتری را نسبت به دیگران انجام دهید، می تواند برای استارتاپ شما سمی باشد. در حقیقت از این روش تنها شرکت خود را از لحاظ کمیتی رشد داده اید و یا به عبارتی، این کار یعنی چند هندوانه را با یک دست بردارید و تعداد زیادی از آنها هم از دست شما بیفتند و بترکند.

پس به جای اینکه همیشه به بیشترانجام دادن فکر کنید، به بهترانجام دادن و یا متفاوت انجام دادن بیندیشید.

چه مفاهیمی را تا کنون در کسب و کار خود پیاده سازی کرده اید؟ چه کاری انجام داده اید که باعث ارتقای سطح کیفی کسب و کارتان شود؟

مثلا بعضی شرکت ها برای بالابردن میزان فروش خود دست به یک کار جالب زده اند، اینکه مشتریان با خرید هرمحصول باعث می شوند که معادل آن محصول نیزبه یک بچه سرطانی داده شود. این ایده می تواند برای بسیاری از استارتاپ های یک ایده عملی و مناسب باشد و کسب و کار را رونق بیشتری دهد.

و یا شرکت استارباکس که در ابتدا به مشتریان خود کارتهای اعتباری می داد که می توانستند امتیازات خود را در آن جمع کنند. مدت ها بعد برنامه ای را طراحی کرد که از طریق آن مشتریان قادر بودند تا کارت خود را شارژ و موجودی آن را چک کنند و یا حتی با آن کارت عملیات پرداخت از طریق تلفن همراه انجام دهند. نکته اینجاست که سیستم کسب وکاری همان بود، اما استارباکس به طرزی بهتر و قابل دسترس تر آن را توسعه داده بود.

کتابی جالب در این زمینه به نام Zag از نویسنده ای به نام Marty Neumeier منتشر شده است که ایده کلی آن بر مبنای خطوط زیگزاک می باشد. یعنی زمانی که دیگر کسب و کارها موقعیت زیگ را دارند، کسب و کار شما باید در موقعیت زاگ باشد. این درمورد بیشتر و یا بهتر انجام دادن کارها نمی باشد، بلکه به معنای متفاوت انجام دادن آنها می باشد. کتاب دست به تشویق استارتاپ های مختلف زده است که به دنبال فضاهای خالی باشند و آنها را پر کنند. به جمله زیر دقت کنید:

....................ما تنها....................می باشد که................

آیا می توانید جای خالی ها را پر کنید؟ مثلا شرکت ما تنها شرکتی است که به مشتریان خود کارت جایزه می دهد.

اگر نمی توانید جای خالی ها را پر کنید، پس به فکر این باشید که در کسب وکار خود ایجاد تفاوت کنید، آن هم تفاوتی که کسی دیگر در استارتاپ خود ایجاد نکرده باشد.

Headbands of Hope، تنها شرکتی است که با خرید هر سربند، یک سربند را به کودکان سرطانی هدیه می دهد.

خوب دیگر همه چیز به شما بستگی دارد.

پس به جای خرج پول بیشتر برای تبلیغات و عرضه محصولاتتان در شبکه های اجتماعی مختلف، به این فکر کنید که چه چیزی می تواند کسب و کار شما را بهتر کند و آن را از دیگر کسب وکارها متفاوت سازد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/25/316/

...
ادامه مطلب
۳ روش برای پایه‌گذاری یک برند بامعنا 📍

۳ روش برای پایه‌گذاری یک برند بامعنا 📍

توسط .. علوی در ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

ایجاد برند بامعنا

ایجاد برند بامعنا در دنیایی که مشتری با حجم عظیمی از کمپین‌های تبلیغاتی مواجه است، کاری بسیار دشوار در حوزه برندسازی است. حتما مدیران بازاریابی سازمانها برای دستیابی به موفقیت به حمایت فکری واقعی نیازمندند. مثلا در آمریکا هر مشتری روزانه با ۳۰۰۰ تبلیغ مستقیم و غیر مستیم از سوی صدها برند روبرو است، اما ذهن مشتریان تنها قادر به تحلیل داده‌های تعداد محدودی از این تبلیغات است.

برآورد خرد جمعی متخصصان حوزه بازاریابی نشان می‌دهد که حوزه یا دامنه توجه مشتریان کوچک‌تر و محدودتر شده و مردم کمتر به تبلیغات توجه می‌نمایند، اما برعکس این عقیده نیز در عمل دیده می‌شود، مردم در سراسر جهان ساعت‌ها به تماشای Netflix ( سایت پخش فیلم و سریال آنلاین ) می‌نشینند ، وب‌سایتی که از طریق پخش تبلیغات کسب درآمد مینماید.

انگ اختلال تمرکز بر نسل Z ( نسل اینترنت – گروهی از مردم که از اوایل سال ۲۰۰۰ تاکنون زاده شده‌اند) و نسل Y (نسل قبل از نسل زد / نسل هزاره) خورده است، این افراد ساعت‌های متمادی را صرف تماشای فستیوال‌های موسیقی کرده و مسخ اجرای گروه موسیقی بر روی صحنه هستند.

درواقع، مردم به اطلاعات برندهایی توجه می‌نمایند که با خصوصیات خودشان، رابطه‌ای معناداری داشته باشند و بقیه چیزها را نادیده گرفته و از کنارشان به راحتی عبور می‌نمایند. نتایج تحقیقات بازاریابی بر پایه علم عصب‌شناسی که توسط دکتر کانتار انجام‌شده نشان می‌دهد که ۸۰% نقاط تماس طراحی‌شده ، تنها توانسته است ۲۰% مشتریان مدنظر را جلب نماید ( مطابق اصل ۸۰/۲۰ پارتو).

برای موفقیت بیشتر، باید برند پیام‌های بامعنا و هدفمندتری را از طریق نقاط تماس به مخاطبان خویش منتقل نماید.

 

روش‌های ایجاد برند بامعنا

۱- مشتریان خود را آموزش دهید

این کار از نخستین مرحله قیف فروش اتفاق آغاز می‌شود، جایی که برند باید به‌وسیله آموزش مشتریانش ، برای محصول خود ارزش‌آفرینی مینماید. درواقع ،  ۷۳% مشتریان اذعان نموده‌اند که محصولات برندها را بر اساس اطلاعاتی که از تبلیغات آنان به دست آوردند، خریداری نموده‌اند ( اطلاعات گوگل آنالتیکز).

این اطلاعات می‌تواند در خصوص خود محصول یا اطلاعات کلی در خصوص برند باشد. برای مثال، برند جواهرسازی Grisogono یک تور تعاملی آموزشی برای آشنایی با پیست‌های اسکی شهر موریتز (مقر اصلی این برند در کشور سوئیس) ترتیب داد این آموزش شامل معرفی مسیرهای پنهان و کمتر شناخته‌شده اسکی در این کوهستان بود و از یک سیستم دریافت نظرات نیز در سایت استفاده می‌شود.

صرف‌نظر از محتوایی که توسط برند تولید می‌شود، یک برند قادر است تا با کمک مشتریان خویش، محتوای بیشتری را تولید و در زمان و پول خود صرفه‌جویی نماید.

برای مثال ریدسز کارتون (عکاس حرفه‌ای ) عکس‌های سفرهای خویش را در سایت Ritz-Carlton منتشر می‌نماید ( عکس از هتل و محل‌های تفریحی پیرامون منطقه جغرافیایی خاص) . عکس‌ها دسته‌بندی می‌گردد و اطلاعاتی در خصوص هر عکس ارائه می‌شود و هر کاربر این وب‌سایت نیز اطلاعاتی بیشتر در خصوص این عکس‌ها به مطالب قبلی می‌افزاید. همچنین هتل‌های لاکچری میهمانان خود را تشویق میکنند تا از هشتگهای ویژه‌ای برای انتشار هرچه بیشتر پیام این هتل‌ها از طریق دوازده شبکه اجتماعی استفاده نمایند. وب‌سایت هارلتون در حدود سی هزار صفحه اطلاعات ، عکس و ویدیو دارد. اکثر اطلاعات توسط مهمانان هتل‌ها تولیدشده است. هر زمان قصد سفر داشته باشد ، می‌توان به این سایت رجوع و مطالب موجود در خصوص یک هتل و یا یک منطقه خاص که توسط سایر بازدیدکنندگان گذاشته ‌شده است را مطالعه و تصمیم‌گیری نمایید.

اطلاعات موجود موجب الهام بخشیدن به مشتری راغب برای رفتن یا نرفتن به آن محل خاص خواهد شد. مشتریان یاد گرفته‌اند که تقسیم تجربیات خود با دیگران ، در تولید یک تصویر کلی از محلی که در آن بوده‌اند، دیگران در تصمیم‌گیریشان هدایت و یاری مینماید.

۲- برند با تبلور میراث تاریخی ایجاد نمایید

برای پایه‌گذاری یک برند بامعنا ، برند باید سراسر ریشه در واقعیت داشته باشد. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این واقعیت از طریق تاکید بر میراث نام تجاری است. برای مثال “لویی ویتون” و “بربری” یک مزیت بسیار قوی در همین عرصه دارند، آنان باید از میراث تاریخی اروپایی خود قدردانی نمایند.

اخیرا برندهایی نظیر پاتاگونیا و ال.ال.بین در استفاده از میراث تاریخی آمریکای جنوبی بسیار موفق بوده‌اند. هردو برند در کمپین تبلیغاتی خود به ریشه‌های تاریخی اجداد گذشته اشاره و سعی بر جذب بازار پررونق لباس‌های ورزشی منطبق با مد روز، که به آن Athleisure گفته می‌شود. پاتاگونیا، تولیدکننده تجهیزات کوهنوردی و ال.ال.بین، تولیدکننده کفش‌های ماهیگیری و شکار است ، اما امروزه هر دو به سمت توسعه محصول رفته‌اند.

اگر برندی دارای میراث تاریخی نیست، باید برایش یکی خلق کرد. چگونه ؟ این هنر یک مدیر برند/ بازاریابی حرفه ایست.

با مدیر بازاریابی شرکت Herschel Supply  آقای اسکات ، در مراسمی در قطر آشنا شدم. وی تعریف می‌نمود که برندشان باوجودآنکه در سال ۲۰۰۹ شکل‌گرفته است اما انتخاب عناصر هویت بصری برند و رفتار بازاریابی مناسب ، چگونه توانسته‌اند حس نوستالژیک محصولات آمریکایی را برای مشتریان ایجاد نمایند. مخاطب این برند افراد رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است، این برند در حدود ۱۰ نقطه فروش در ۷۰ کشور جهان دارد. (تماشای فیلمی از این برند)

 

۳-مشتریان را عضو قبیله نمایید

بعدازاینکه برای برند خود میراث تاریخی مشخص نمودید و آنان را آموزش دادید ، حال نوبت ایجاد حس تعلق در آنان است. بهترین نوع ایجاد حس تعلق در استراتژی کالت برندینگ Cult Branding دیده می‌شود. ایجاد حس تعلق ریشه در نهاد بشر و جز یکی از نیازهای مهم اوست (بر اساس هرم مازلو). تحقیق‌های علمی نشان داده که مردم علاقه‌مندند که تجربیات جالب خود را با دیگران به اشتراک‌گذارند. تسهیم احساسات و عواطف پایه و اساس ایجاد یک گروه اجتماعی است. نتیجه تحقیقات کوا نیز نشان می‌دهد که افراد زمانی جز یک قبیله / گروه اجتماعی تعریف می‌شوند که دارای تفریحات، علائق و احساسات مشترک باشند و نه‌فقط ازلحاظ مکان جغرافیایی یا سن، جنس یا درآمد، اشتراک داشته باشند.

مشتریانی که عضو قبیله مصرف‌کنندگان هستند، تنها ازنقطه‌نظر مصرف کالا به برند کمک نمی‌نمایند، بلکه در ایجاد معنا برای برند و همچنین ایجاد هاله اعتماد و هاله علاقه پیرامون برند به سازمان کمک می‌نماید.

قبیله، اولویت برقراری ارتباط به عنوان مبنای اصلی ایجاد ارزش احساسی را گوشزد می‌نماید. در این حالت، محصول به‌عنوان حلقه ارتباطی بین مصرف‌کنندگان به حساب می‌آید.

حتما در ایران با این مسئله روبرو شده‌اید، هنگامی‌که برای خرید با مادر یا همسر خود به فروشگاهی رفته‌اید ، به ناگه ، خانمی که در آن اطراف مشغول خرید هست ، از تجربه خود در خصوص استفاده از همان محصولی که شما مدنظر دارید، صحبت می‌نماید و در نهایت با شما فامیل دور، از آب درمی‌آید. این همان راهکار ایجاد ارتباط به ‌واسطه استفاده از یک محصول مشترک است. در واقع ایجاد این ارتباط از خود محصول مهم است. مشتریان برای تجربه این حس ارتباطی عضو این قبیله‌ها می‌شوند.

امروزه با توجه به حضور شبکه‌های اجتماعی ، عضویت در این گروه‌های اجتماعی نیاز به حضور فیزیکی و با هم بودن ندارد.

برای مثال اگر شما یک موتور هالری داشته باشید، نه تنها با افراد باشگاه هواداران منطقه زندگی خود در ارتباط هستید، هم‌زمان در کالت هالری دیویدسون در سراسر جهان حضور دارید که من آن را دهکده هالری دیویدسون می‌نامم. پس مرزهای جغرافیایی دیگر معنایی برای یک گروه اجتماعی از هواداران یک برند ندارند. طرفداران اپل در کره ، ژاپن ، آفریقای جنوبی و آمریکا همگی سوار بر یک کشتی هستند.

به‌صورت خلاصه، برندها مثل قبل تنها وابسته به تبلیغات نیستند، هرچه مشتری بیشتر می‌شود، محصولات سفارشی‌تر می‌شوند. محصولات به سمت برآورده نمودن رویاهای مشتریان می‌روند. به گفته والکر اسمیت، ارزش در بازار بر اساس ارتباطات تعریف می‌شود. برای پایه‌گذاری یک برند بامعنا نیاز به ایجاد ارتباط، آموزش مشتریان و ایجاد نوستالژی بسیار حائز اهمیت است.برند بامعنا ، معنای خود را حتما از یک استراتژی مستحکم بازاریابی و برندینگ میگیرد. پشت این استراتژی باید فکر و استدال قوی وجود داشته باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/24/315/

...
ادامه مطلب
💎 چرا کارمندان فروش به CRM نیاز دارند؟

💎 چرا کارمندان فروش به CRM نیاز دارند؟

توسط .. علوی در ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

تعداد زیادی از مدیران با  نرم افزار CRM موافق هستند. آنها می دانند که CRM داده های سرنخ‌های تجاری، فرصت و مشتریان آنها را به صورت متمرکز یکجا ذخیره می‌کند، پیگیری‌ها را دقیق‌تر و منظم‌تر می‌کند، به آنها ابزار مناسبی برای  مونیتور کردن  کارمندان فروش، مشتریان، محصولات و هزینه‌های تبلیغاتی  می‌دهد تا بتوانند با این داده‌های تصمیم‌های درست‌تر برای کسب و کار خود بگیرند.

 

اما آیا کارمندان فروش هم درباره CRM اینطور فکر می‌کنند؟

اغلب آنها در ابتدای کار با نرم افزار CRM موافق نیستن، دلیل این عدم موافقت تا حد زیادی منطقی است، آنها فکر می‌کنند که CRM ابزار دیگری است که حجم کارهای آنها را زیادتر خواهد کرد، علاوه بر این به مدیران‌شان این اطلاعات را خواهد داد که آنها را بیشتر زیر ذره بین بگیرند، همچنین آنها فکر می‌کنند زمان زیادی صرف وارد کردن اطلاعات در CRM بکنند و این کارها آنها را از کار اصلی‌شان که فروش است، باز می‌دارد.

این مقاله در مورد اینکه چرا کارمندان فروش با CRM موافق نیستند نیست، اینجا می‌خواهیم بگوییم چگونه CRM شرایط کاری کارمندان فروش را بهتر می‌کند، استرس‌های کاری آنها را کاهش می‌دهد و از همه مهم‌تر به مقدار قابل توجهی فروش آنها را افزایش می‌دهد(حدود ۴۱ درصد).

 

ابزار فوق‌العاده‌ای که دست کم گرفته شده است

نرم‌افزار CRM به شکل قابل توجهی فروش را بهبود می‌بخشد، یک تحقیق نشان می‌دهد  که ۵۴ درصد مدیران نظرشان این بوده است که CRM فروش را افزایش می دهد.

 

خوب چرا کارمندان فروش به CRM نیاز دارند؟

احتمالا همه قبول داریم که چالش اصلی کارمندان فروش در دو مورد زیر است:

۱- چگونگی شناسایی و پیگیری سرنخ‌های تجاری

۲- چگونگی اولویت‌بندی فعالیت‌های فروش

 

نرم‌افزار CRM علاوه‌بر اینکه این دو مساله کارمندان فروش را حل می‌کند، شرایط بهتری نیز برای آنها فراهم می‌کند.

 

به‌نظرتان  CRM چه کمکی به کارمندان فروش می‌کند؟

آنها از یک فضای ذخیره‌سازی امن لذت خواهند برد.

به کمک CRM تمام اطلاعات سرنخ‌ها، مشتریان، پیگیری‌ها و زمانبدی‌ها در یک مکان امن و متمرکز ذخیره می‌شود و کارمندان فروش مجبور نیستند برای انجام کاری از چند جای مختلف مثل سررسید، یاداشت‌های داخل کامپیوتر و حسابداری، اطلاعات‌شان را جمع‌آوری کنند. از طرف دیگر مطمئن خواهند بود که داده‌های آنها همیشه سالم خواهد بود.

 

آنها در زمانبدی کارهای خود حرفه‌ای‌تر خواهند شد.

نرم‌افزار CRM مانند یک دستیار هوشمند به کارمندان فروش کمک خواهد کرد که پیگیری‌های جلسات و فرایندهای فروش را به شکل دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تری انجام دهند و به جای صرف زمان در این حوزه‌ها زمان‌های بیشتری را با مشتریان بگذرانند، این شیوه کار حس خوبی را به مشتریان انتقال خواهد داد.

 

آنها خوشحال‌ترند، دیگر گزارش کاری در کار نیست

نرم‌افزار CRM به صورت اتوماتیک گزارش کار رزوانه، هفتگی و ماهانه شما را آماده خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که شما وقت زیادی را برای تهیه گزارشات هفتگی و ماهیانه برای مدیر خود  صرف کنید.

 

زمان خود را هدر نخواهند داد، مستقیم به هدف خواهند زد

نرم‌افزار CRM با دسته‌بندی مناسب فرصت‌ها این امکان را به کارمندان فروش می‌دهد که مستقیم سر اصل مطلب یعنی تبدیل مشتریان به فرصت‌ها بروند و از کارهای اضافی دوری کرده و زمان خود را هدر ندهند.

 

آنها همیشه به روز خواهند بود

اگر همکار یک کارمند فروش نباشد، یا کارمند شما در یک ماموریت فروش باشد و یا چند روز در مرخصی باشد، با اولین ارتباط با CRM به روز خواهد شد.

 

زمان‌های خرید را به کارمندان فروش خواهد گفت

در فروش‌های دوره‌ای، خدمات پشتیبانی ماهیانه، تعویض قطعات نرم‌افزار CRM دقیقا به کارمندان فروش خواهد گفت که اکنون وقت فروش به مشتری است.

 

آنها هوشمندانه‌تر رفتار خواهند کرد

CRM به هر کارمند فروش می‌گوید که کدام روش او در فروش بهتر جواب داده است و او می‌تواند نقاط قوت خود را قوی‌تر و نقاط ضعف خود را کم‌رنگ‌تر کند.

 

آنها دقیقا خواهند فهمید مشتری چه می‌خواهد

از آنجایی که تمام اطلاعات مشتری در پرونده مشتری ذخیره شده است کارمندان فروش دقیقا می‌توانند نیاز مشتری را فهمیده و براساس آن به او پیشنهاد دهند.

 

کارهای آنها ساده‌تر و دقیق‌تر انجام خواهد شد

خیلی از کارهای تکراری حذف خواهد شد و آنها خیلی از کارها را به شیوه ساده‌تر و دقیق‌تر انجام خواهند داد، مثلا صدور فاکتور که قبلا کلی زمان و ارتباط و تعامل نیاز داشت با یک کلیک ساده انجام می‌شود.

 

آنهایی که واقعا فروشنده‌اند خوشحال‌تر خواهند بود

نرم‌افزار CRM به مدیران خواهد گفت که چقدر آنها خوب عمل می‌کنند و مدیران زحمات فروشنده‌های واقعی را خواهند دید و آنها را با تشویق های مناسب خوشحال‌تر خواهند کرد.

 

اگر شما یک کارمند فروش هستید با موارد بالا موافقید؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/23/314/

...
ادامه مطلب
🍀💖🍀 میلاد پر نور و سرور، سرور عالمیان، امام انس و جان، حضرت ولی الله العظم، آقا جانم حضرت حجت ابن الحسن العسکری علیه السلام، مبارک باد 🍀💖🍀

🍀💖🍀 میلاد پر نور و سرور، سرور عالمیان، امام انس و جان، حضرت ولی الله العظم، آقا جانم حضرت حجت ابن الحسن العسکری علیه السلام، مبارک باد 🍀💖🍀

توسط .. علوی در ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

همین که شامّه ام مستِ بوی نرگس شد

وصال، روزی این بینوای مُفلس شد

حضور حضرت معشوق در دلم حس شد

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

شکفته ام چو گل از بهجت رسیدن او

بهشت، آمده در سامرا به دیدن او

شب تجلّی سلطان انس و جان آمد

به جسم مُرده ی عالم، دوباره جان آمد

امام کون و مکان، صاحب الزّمان آمد

به خاک بوسی او عرش کِل کِشان آمد

دلیل نورِ کواکب، به جلوه آمده است

یگانه حاضر غائب، به جلوه آمده است

ببین که چشم فلک خیره بر قمر شده است

شبِ بلند زمین و زمان، سحر شده است

درخت پُر ثمر نور بارور شده است

امام یازدهم صاحب پسر شده است

اگر که وا شده گلهای سُرخ لبخندش

گرفته بوسه ز لبهای گرم دلبندش

به محض آمدنش سر به سجده بگذارد

همین که ارض و سما را به وجد می آرد

ز فیض مقدم او لطف عام می بارد

رسیده تا که غم از قلب شیعه بر دارد

شب شروعِ رسیدن به آخرین راه است

شبِ طلوعِ وجودِ بقیه الله است

دعای حضرت او تا دمی که همره ماست

خدا گواه، مَلک هم گدای درگه ماست

جمال چهره ی او حُجّت مُوَجّه ماست

هزار یوسف کنعان فتاده در چَهِ ماست

سر ارادت ما وآستان حضرت دوست

که هرچه هست به عالم طفیلِ هستیِ اوست

خلیل اگر بشود مبتلاش، جا دارد

ذبیح سر بتراشد براش، جا دارد

کلیم اگر که بیفتد به پاش، جا دارد

مسیح دم بزند از ولاش، جا دارد

قرینه ای که نبی داشته ست این آقاست

چه هیبتیبه فدایش شوم، خودِ مولاست

محمّدی ست بواللهِ خُلق نیکویش

مثال ِتک یَل بدر است زورِ بازویش

به سیره، دختر پیغمبر است الگویش

تمام حُسنِ حَسن مُنجلی ست از رویش

پس از ظهور، زمین لرزه از تلاطم ماست

که او به وقت شجاعت حسین دُوّم ماست

ولیّ آخِـــرِ الله را فرستادند

به آسمان شرف ماه را فرستادند

چراغ روشن این راه را فرستادند

یگانه منتقم شاه را فرستادند

گرفته گوش دلم را صدای آمدنش

به اشک، چلّه گرفتم برای آمدنش

بگو چکار کنم تا به کبریا برسم ؟

به وصل یار در ایوانِ مرتضی برسم

دُرست، نیمه ی شعبان به کربلا برسم

به خاک بوسیِ سرداب سامرا برسم

خدا نیاورد از یار ناامید شوم

من آمدم که به پای غمش شهید شوم

بگو به فصل زمستان، بهار آمدنی ست

به شهرِ یار دلم، شهریار آمدنی ست

به گریه ی پسر مهزیار ، آمدنی ست

توسّلات من و تو به کار آمدنی ست

مُــدام ناله ی “الغوث و الامان” دارم

به هر نفس دَمِ “یاصاحب الزّمان” دارم

 

🔴  شاعر : محمد قاسمی  🔴

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/21/313/

...
ادامه مطلب
🔴 چطور با ساخت اپلیکیشن میلیونر شویم 💎

🔴 چطور با ساخت اپلیکیشن میلیونر شویم 💎

توسط .. علوی در ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

«من این حرفه را از روی تخت بیمارستان شروع کردم. در حالی که از یک تصادف وحشتناک جان سالم به در برده بودم و امیدی به ادامه‌ی زندگی نداشتم.
تا آن روز برای چندین شرکت کار کرده و چندین بار شرکت خودم را تاسیس کرده بودم. اما نهایتا به خاطر استرس و فشار کار زیاد ناموفق بودم.
سه هفته بعد از آخرین عمل جراحی ناامید و ورشکسته به‌عنوان تیر آخر از پدرخوانده‌ام مبلغی قرض کردم و صاف پریدم وسط حرفه‌ی اپ آفرینی و نتیجه؟
من سه شرکت اپلیکیشن تاسیس کردم. دو ماه بعد گردش مالی تنها یکی از اپلیکیشن‌ها ۳۰۰ هزار دلار در ماه بود و این شروع کار من بود. موفقیت من حاصل داشتن نقشه‌ی بازی است.»

چاد مورتا داستان موفقیتش را از روز  اول، حتی قبل از  آن، یعنی از شکست‌هایش شروع کرده

چاد مورتا، مرد موفق دنیای اپلیکیشن‌ها در کتاب امپراطوری اپ، نقشه‌ی بازی‌اش را مثل یک داستان، قدم به قدم برای ما شرح داده است.

چاد مورتا، مرد موفق دنیای اپلیکیشن‌ها در کتاب امپراطوری اپ، نقشه‌ی بازی‌اش را قدم به قدم برای ما شرح داده است. فصل اول کتاب امپراطوری اپ ، همان قدم اول برای اپ آفرینی موفق است. مورتا آمار و اطلاعات جالبی به شما می‌دهد تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کند. برای مثال او انواع اپلیکیشن‌هایی که در آینده محبوب می‌شوند را بر اساس تحقیقات موسسه گارتنر معرفی می‌کند.

موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده در آینده بیشتر مردم از اپلیکیشن هایی که مبتنی بر موقعیت و مکان هستند (مثل گوگل مپ) استفاده می‌کنند. بعد از آن مردم شبکه‌های اجتماعی مختلف را دوست دارند و وقت بیشتری برای اشتراک عکس و پیام‌رسانی یا مکالمات تصویری می‌گذارند. سرویس‌های جستجو، اپلیکیشن‌های خرید و رسانه‌ها هم‌ در رده‌های بعدی محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

قدم بعدی پیدا کردن کلید موفقیت اپلیکیشن‌هاست

چاد مورتا در کتاب امپراطوری اپ بهترین راه‌ها را معرفی کرده است. او اپلیکیشن‌های برتر اپ استور و ویژگی‌های کلیدی آن‌ها را برای ما شرح می‌دهد. امپراطوری اپ حتی راز درآمدزایی اپلیکیشن‌ها را هم فاش می‌کند.

قدم سوم ایده‌پردازی و عملی کردن ایده‌هاست. این کتاب حتی در مورد استخدام برنامه‌نویس‌ها هم راهنمایی‌های جالبی دارد. از اینکه چه برنامه‌نویسی به دردتان می‌خورد. چطور آن‌ها را پیدا کنید و یا چگونه آن‌ها را محک بزنید و ببینید به کار شما می‌آیند یا نه.

بعدازآن هم نوبت طراحی و زیبایی اپ و سنجیدن اپلیکیشن می‌رسد. اما از همه مهم‌تر فصل فوت‌وفن‌های بازاریابی اپ است که «تکنیک‌های نینجایی که باعث پیشرفت می‌شود» نام گرفته است.

آخرین قدم مورتا نشان دادن «راه پول درآوردن از اپلیکیشن‌ها» است

امپراطوری اپ سه الگوی درآمد اپلیکیشن ها را شرح میدهد و البته این‌که برای هر نوع اپلیکیشن باید از کدام استفاده کرد.

چاد مورتا سه الگوی درآمد اپلیکیشن ها را شرح میدهد و این‌که برای هر نوع اپلیکیشن باید از کدام استفاده کرد. او در مورد بنرهای تبلیغاتی، همکاری در فروش و خریدهای درون برنامه ای توضیح می دهد. امپراطوری اپ برای ترجمه و بومی‌سازی اپلیکیشن‌ها هم توصیه‌های بسیار جالبی دارد که احتمالا به درد خیلی از برنامه نویس‌های ایرانی بخورد. مورتا فوق‌العاده است. او در امپراطوری اپ به شما یاد می‌دهد چطور اپلیکیشن‌هایتان را مدیریت و معرفی کنید و چطور بفروشید.

در کنار همه‌ی این‌ها مورتا به زیبایی تمام مسیر زندگی را نشان می‌دهد. این‌که چطور حرفه‌ای که دوست داریم را شروع کنیم. برایش برنامه‌ریزی کنیم و از کار و زندگی لذت ببریم.

خواندن زندگی و مسیر موفقیت یک کارآفرین برتر که از نقطه‌ی صفر شروع کرده؛ احتمالا برای همه جذاب است. مخصوصا این که با قلمی شیوا نوشته شده باشد. کتاب «امپراطوری اپ» پیشنهاد دیجی‌کالا برای همه، به‌خصوص نوآوران و کارآفرینان در حوزه اپلیکیشن است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/19/312/

...
ادامه مطلب
🍀 طراحی بسته بندی حبوبات خلاقانه

🍀 طراحی بسته بندی حبوبات خلاقانه

توسط .. علوی در ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

بسته بندی حبوبات خلاقانه

در این بحث به بسته بندی حبوبات، بررسی بسته بندی های موجود در این زمینه در کشور و ارائه ایده های خلاقانه برای بهبود بسته بندی ها می پردازیم. بنابراین اگر در این زمینه می خواهید به بررسی بازار و بررسی بسته بندی ها و تصمیم برای آینده بسته بندی برند تان برسید، به ادامه بحث توجه داشته باشید، در پایان ایده های خلاقانه برندهای خارجی را خواهید دید…

بسته بندی یکی از ارکان مهمی است که در خرید افراد و جلب نظر آنها تاثیر مهمی دارد. بعبارتی زمانی که افراد با یک برند نا آشنا هستند، غیر از عامل قیمت، بسته بندی موردی است که روی تصمیم آنها تاثیر می گذارد. حتما می پرسید پس جایگاه کیفیت کجاست؟ باید بگوییم امروزه کیفیت اصل الزامی و انکار ناپذیری است که در تصمیم به خرید مجدد افراد تاثیر می گذارد. در ادامه برخی بسته بندی های موجود در بازار معرفی می شود، که ما نظری در مورد قوی یا ضعیف بودن آنها نمی دهیم و نظردهی و قضاوت را ه شما می سپاریم و در نهایت چندین ایده خلاقانه  بسته بندی حبوبات جهت بهبود وضعیت ارائه می دهیم.

بسته بندی حبوبات موجود در بازار ایران

در این قسمت برخی از بسته بندی های حبوبات موجود در بازار ایران بررسی می شوند، از شما کاربر گرامی می خواهیم نظر خود را در مورد بسته بندی ها به اشتراک بگذارید و یا اگر هم دوست دارید به این لیست بسته بندی خاصی را بیفزایید، از طریق ایمیل تصویر مربوطه را برای ما ارسال کرده تا آن را در این صفحه اضافه کنیم.

بسته بندی حبوبات پالیز

بسته بندی حبوبات باما

بسته بندی حبوبات ماریم

بسته بندی حبوبات آبان

 و اما تا به اینجا شما از کدامیک از بسته بندی های داخلی خوشتان آمده؟ کدام بسته بندی خلاقانه است؟ اصلا چه ایده های خلاقانه ای برای طراحی بسته بندی حبوبات به ذهنتان می رسد؟

در ادامه ی خواهیم به ایده های خلاقانه بسته بندی های حبوبات خارجی بپردازیم، تا شاید بتوانیم ایده های جدید و مناسبی برای دوستان عزیزی که در داخل کشور چنین محصولاتی دارند و یا در این زمینه طراحی می کنند، ایجاد کنیم، ناگفته نماند طراحی بسته بندی نه تنها تاثیر زیادی در اقدام به خرید افراد دارد، بلکه حتی در صادرات نیز نقش مهم و تعیین کننده ای دارد، بنابراین به انواع ایده ها و خلاقیت ها در زمینه بسته بندی حبوبات که در ادامه آمده توجه فرمایید و اگر ایده های بیشتری به ذهنتان رسید لطفا آنها را با ما به اشتراک بگذارید:

ایده بسته بندی حبوبات – ساده و جذاب

در این بسته بندی سادگی و گرافیک خطی از نوع محصول در کنار استفاده از رنگ های خیره کننده،و قسمت شفاف برای دیده شدن محصول باعث شده جذابیت آن بسیار بیشتر شود.

ایده بسته بندی حبوبات – رنگهای متمایز

برخی رنگها جهت جلب نظر بازدید کننده یا مشتری مناسبند و برخی رنگها بر تصور مشتری نسبت به کیفیت برند و محصول تاثیر می گذارند. در این طراحی از هر دو مورد استفاده شده، بدین معنی که از هر طیف رنگی از چشمگیر و جذابترین رنگها استفاده شد و در کنار آن با استفاده از رنگ طلایی حس لاکچری و کیفیت به مشتری انتقال داده می شود. در حالی که بسته بندی کاملا ساده و معمولی بنظر می رسد، اما رعایت نکاتی کوچک بر جذابیت آن می افزاید.

در این بسته بندی هم با استفاده از رنگ نقره ای همان حس کیفیت، لاکچری و متمایز بودن برای مشتری ایجاد می شود.

ایده طراحی بسته بندی حبوبات – طراحی متناسب با محصول

استفاده از رنگ مشکی در طراحی خصوصا زمانی که قرار است عمده پس زمینه را در بر گیرد حتما بایستی بسیار با دقت انجام شود، که در این بسته بندی رنگ مشکی با رنگ سبز جذاب به عنوان رنگ مورد استفاده برای طراحی خطی، بر زیبایی طرح افزوده، و اما ایده دیگر استفاده از طرح مربوط مانند قابلمه است که حس حبوبات آماده برای پخت را منتقل می کند و در کل طرح مرتبط، زیبا و مناسبی را رقم زده است.

ایده خلاقانه بسته بندی حبوبات – بطری حبوبات – رفع مشکل بسته بندیهای معمول

یکی از مشکلاتی که همیشه با ظروف حبوبات وجود دارد، پاره شدن بسته بندی های پلاستیکی است، و همیشه مجبور هستیم حبوبات را داخل ظروف نگهداری کنیم، این بطری نه تنها این مشکل را حل کرده و به علت در دار بودن مانع از ریخته شدن حبوبات می شود، بلکه به خاطر ظاهر متفاوتش در میان سایر بسته بندی های حبوبات نظر بیننده را به خود جلب می کند، تنها مشکلی که ممکن است داشته باشد شاید این باشد که در یک نگاه ممکن است فرد متوجه محتویات آن نشود، که در این طرح با شفاف کردن قسمتی از بطری این مشکل حل شده است.

بسته بندی حبوبات خلاقانه – قوطی حبوبات

حتما می دانید که اکثر افراد در منزل قوطی های مخصوص نگهداری حبوبات دارند، این ایده جالب بسته بندی، از دوباره کاری جلوگیری کرده و قوطی حبوبات را به مصرف کننده می دهد.

امیدواریم با ایده های خلاقانه ای که در زمینه طراحی بسته بندی حبوبات ارائه کردیم، توانسته باشیم به ایده های شما ایده ای افزوده باشیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : http://iransbiz.ir/1396/02/18/311/

...
ادامه مطلب