کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

آرشیو مطالب شهریور ۱۳۹۶

آرشیو مطالب شهریور ۱۳۹۶

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری – ۱۵

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری – ۱۵

توسط .. علوی در ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک تبلت دستش باشد، با همه‌ی افکار و حرفهای انحرافی میتواند روبرو و مواجه بشود؛ حالا به‌قدری که ظرفیّت دارد. با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش میتوانید ایفا کنید. به نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت. خطر از این‌جهت که ممکن است این حرفها و شُبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.
امّا از دو جهت فرصت است: یکی اینکه ما مطّلع میشویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبهه‌ها را نمیشناسیم. من میبینم خیلی از آقایان محترم خب با دانشجو مواجه‌اند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او میگذرد را نمیدانند. ما به برکت فضای مجازی و این رسانه‌ی عظیم عمومی میتوانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خب فرصت بسیار باارزشی است. فرصت دوّم هم این است که از همین طریق میتوانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم. بنابراین اینکه گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»،  اینجا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حدّاکثر استفاده را کرد. بنابراین ... ما کار و تلاشِ برای کلام را از سطح خواصّی نه‌اینکه کم بکنیم بلکه سطح عامّی و عمومی را هم حتماً مورد توجّه قرار بدهیم و این، کار اساسی‌ای است که امروز لازم است انجام بگیرد.۱۳۹۶/۰۳/۰۱

...
ادامه مطلب
🚩 چگونه می توان فعالیت های رقبا را بدون شکستن قوانین رصد کرد؟

🚩 چگونه می توان فعالیت های رقبا را بدون شکستن قوانین رصد کرد؟

توسط .. علوی در ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

پیروزی در کسب و کار یعنی فروش بهترین محصول با پایین ترین قیمت، کاری که اگر موفق به انجام آن شوید، کار بزرگی کرده اید. معمولاً تشابه زیادی بین محصولات شرکت های مختلف در بازار وجود دارد، اما اگر شرکتی بتواند بهبود در محصول را زودتر از رقبا انجام دهد، محصولش متفاوت می شود و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد و البته باز پس گیری این سهم بازار (Market Share) برای رقبا کار ساده ای نخواهد بود. بی تردید، آگاهی از فعالیت های رقبا می تواند، منجر به اتخاذ تصمیمات بهتری در رقابت بازار شود. هر چند جمع آوری اطلاعات از رقبا کار زمان بری است، اما می تواند نتایج بسیار مثبتی را در پی داشته باشد.اینجا می توانید 6 روش قانونی برای جمع آوری اطلاعات ارزشمند از رقبا را بخوانید.

۱- کنجکاوی صبح

معمولاً خیلی از اتفاقات مهم در فروشگاهها، در همان اول صبح می افتد و برخی از مذاکرات مهم غیر رسمی در ساعات اولیه کار بین کارمندان یک فروشگاه رد و بدل می شود. شما می توانید با حضور در محل فروشگاه رقیب خود با گوش دادن به صحبتهای آنها و همین طور میزان خرید آنها از محصولات مختلف، متوجه شوید که چه محصولی پرفروش است. اگر شما نیز یک خرده فروش هستید، می توانید تشخیص دهید که پتانسیل فروش کدام محصولات بالاتر است و رقیب شما از محل فروش چه محصولاتی سود بیشتری کسب می کند و اگر خودتان تامین کننده هستید، می توانید بازخوردهای خوبی را از میزان فروش و صحبتهای کارکنان فروشگاه کسب کنید.

۲- تماسهای تلفنی

از مراکز ارائه خدمات به مشتریان غافل نشوید ! آنها چند ویژگی دارند که می تواند برای جمع آوری اطلاعات شما مفید باشد. آنها اطلاعات کافی در اختیار دارند همچنین شغل اصلی آنها صحبت کردن و ارائه ی اطلاعات است ! یعنی همان چیزی که شما می خواهید. شما می توانید از ساعات مختلف روز و همچنینی روزهای مختلف هفته چندین بار با مرکز customer care یا customer service تماس بگیرید تا با اپراتورهای مختلفی صحبت کنید. از آنها در مورد رایج ترین و پرفروش ترین محصولاتشان بپرسید و از آنها بپرسید که معمولاً شکایت مشتریان از محصولات مربوط به کدام جنبه های محصول است. پاسخ به این سوالات اطلاعات با ارزشی را برای شما فراهم می آورد.

۳- تبلیغات رقیب

از بررسی تبلیغات رقبا غافل نشوید، همین طور به طور منظم آگهی های استخدام رقبا را بررسی کنید، از پست های شغلی و تخصصهایی که رقیبتان استخدام میکند می توانید اطلاعات با ارزشی را استخراج کنید.

۴- مشتریان رقیب

مشتریان رقیب منبع اطلاعات ارزشمندی برای شما هستند. آنها را بیابید و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید. از آنها بپرسید مهمترین ویژگی محصولی که خریدند (محصول رقیب شما) چیست؟ و یا عیب های آن را پرس و جو کنید. از آنها بپرسید چه عاملی می تواند موجب خرید سایر محصولات مشابه شود؟ نهایتاً شما باید بتوانید از سوالات خود از مشتریان رقیب، متوجه علت انتخاب محصول رقیب و عدم انتخاب محصول خود شوید ! اگر پاسخ این سوال را یافتید، فاصله ی شما تا موفقیت بسیار کمتر شده است.

۵- نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه فقط محلی برای نمایش محصولات شما نیست. آن جا یک بانک اطلاعاتی ارزشمند برای کسب و کار شما می تواند باشد. در نمایشگاه ها بازارگردی کنید، از دریافت لیست قیمت، کاتالوگ ها غافل نشوید. مشاهده ی رفتار و برنامه های بازاریابی رقبا در نمایشگاه می تواند کمک بسیاری به شما کند. از صحبت با غرفه داران در نمایشگاه نهراسید، اگر شما چهره ی شناخته ای شده اید هستید، حتماً فرد دیگری را برای جمع آوری اطلاعات بفرستید. مطمئن باشید جمع اوری این اطلاعات ارزشش را خواهد داشت.

۶- شکار بزرگ

روش قدیمی است، اما کسی در کارآمدی آن تردید ندارد. برخلاف روشهای قبلی این مورد می تواند در حالاتی غیر قانونی و به دور از اخلاق کسب و کار باشد. استخدام کارکنان قبلی رقیب، شکار بزرگ شما می تواند باشد. کارکنانی که به هر دلیلی با رقیب شما دیگر همکاری نمی کنند، را جذب شرکت کنید. آنها اطلاعات ارزشمندی از رقیب دارند و بهتر می توانند با شناسایی نقاط قوت و ضعف حریف، شما در رقابت به موفقیت برسانند.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
💥 ایرانی‌ها BMW و قایق را باهم ترکیب کردند!

💥 ایرانی‌ها BMW و قایق را باهم ترکیب کردند!

توسط .. علوی در ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

فرامرز ابراهیم این روزها توانسته است ماشین BMW را با قایق تلفیق کند. طرحی که از صفر تا صد آن را خودش به عهده داشته. او علاوه بر این یک زیردریایی غرق نشدنی ویژه امداد و نجات نیز ساخته است!

 

اگر دنباله همه اختراعات بزرگ دنیا را بگیرید نهایتا به یک رویای  فانتزی و کارتونی در فکر و خیال های صاحبانشان می رسید. فانتزی هایی که روزی هیچ کدام از آدم ها باور نمی کردند که از رویا به واقعیت تبدیل شوند. آدم هایی که انگار هیچ وقت دلشان نمی خواهد مرز بین ممکن ها و غیرممکن ها را باور کنند و دست و روی دست بگذارند تا دنیا را همان طوری نگاه بکنند که بود.«فرامرز ابراهیم» جزو همین دسته از افراد است او این روزها چیزی را ساخته و به کار انداخته که فانتزی ذهن بسیاری از ما بوده است چیزی شبیه ماشین دوزیست که هم در آب حکم قایق را دارد و هم از گروه ماشین هاست تا جایی که ساخت قایقBMW  یکی از آنها بود. به همین بهانه در این گزارش با او درباره خلق این سازه های عجیب و غریب گفت و گو کردیم.

ماشین را با قایق ترکیب کردم

فرامرز ابراهیم 45 ساله است و رشته تحصیلی اش مهندسی مکانیک بوده. او یکی از همان آدم هایی است که فانتزی های کارتونی در ذهنش را به عمل تبدیل کرده است. 11 سال است که دیگر در تهران زندگی نمی کند؛  کار اصلی اش در پایتخت طراحی و ساخت ماشین های مسابقه ای بوده و خودش در مسابقات اتومبیلرانی، جزو راننده های پیشکسوت محسوب می شده است؛ ولی بعدها برایش مشکلاتی پیش آمده که باید به شمال کشور کوچ می کرده تا به کار دریایی مشغول شود. به همین خاطر سوژه این کار هم خیلی ناگهانی به ذهنش رسیده و دست به کار شده. او می گوید همیشه طراحی های زیادی را در ذهنش داشته و پرورانده ولی تا به امروز توانسته فقط چند مورد  از آنها را تا مرحله ساخت جلو ببرد. ایده ای که طبق حرف های خودش چیزی شبیه ماشین دوزیست است.  تا جایی که  قایقBMW و دیگری قایق-زیردریایی اژدر از جنجالی ترین آنهاست.«من می خواستم به موضوع کاری ام جذابیت بدهم برای همین هم کاری که می کنم خیلی جدید است چون؛ دو تیپ خاص از وسیله نقلیه را ترکیب کرده ام آن هم چه از لحاظ شکل و چه از لحاظ کارایی . جالب است بدانید که این کار نه تنها هیچ نمونه ای در داخل کشور ندارد که حتی به ندرت در کشورهای امریکایی و اروپایی انجام شده است .

چیزی بین 200تا300میلیون هزینه کردم

 اما چیزی که کار فرامرز ابراهیم را هیجان انگیز می کند این است که او می گوید صفر و صد همه کارها را خودش انجام  داده است؛ یعنی علاوه بر ایده ترکیب کردن قایق و ماشین  تمام اجزای سازه حاصل دست خودش در یک کارگاه شخصی  بوده است.« من صفر و صد همه کارهایم را خودم انجام داده ام. از بدنه و نمای ماشین گرفته تا اجزای داخلی، موتور و .... تا جایی که  برای ساخت BMW از ایده، قالب سازی، ماکت سازی تا لحظه ای که استارت خورد یکسال زمان گذاشتم و برای اژدر هم چیزی حدود هشت ماه. چیزی که در ذهن من بود ماشین دوزیست بود، کاری که انجامش برای من دشواری نداشت ولی خب به خاطر هزینه بالایی که داشت نتوانستم آن را  انجام دهم یعنی این قایق هم در خشکی حرکت کند و هم دریا . با این حال تا به الان تمام هزینه هایی که بابت این کار صرف کرده ام از جیب خودم بوده است. به عنوان مثال برای قایقBMW و نمونه اولیه آن با قالب سازی و ماکت سازی چیزی بین 250 تا 3000 میلیون هزینه شده و برای اژدر حدود 400میلیون ساختش هزینه برداشته است.»

از صفر تا صد کار را به تنهایی ساختم

وقتی از آقای ابراهیم درباره این می پرسیم که چه طور و چگونه مرحله مرحله به این تیپ از کار می رسد او در جوابمان این طور می گوید: «من برای قایق BMW از طرح و مدل اتاق تیپBMW آی 88 استفاده کردم و برای تجهیزات داخلی آن هم از تجیهزات دریایی استفاده می کنم؛ چون تجهیزات آن در ایران نیست و من یک سری از قطعات را خودم می سازم؛ یعنی موتورهای زمینی را به دریایی تبدیل و آن را روی سازه ام نصب می کنم. بعد هم به سراغ طراحی بدنه می روم و آن را با قایق ترکیب می کنم.» جالب اینجاست که آقای ابراهیم می گوید که هیچ کس در این راه به او کمک نمی کند و او تمام کارهایش را به تنهایی در کارگاهش انجام می دهد.« متاسفانه هیچ کس نمی داند که من این کار را انجام دادم و می دهم. از طرفی هم دوست دارم کارم مورد متوجه قرار بگیرد ؛ چون  فکر می کنم بیش از این ها توانایی دارم. دوست دارم در کشور خودم این کار را  ادامه دهم؛  نمونه کارهای جدید دیگری هم دارم تا جایی که فکر می کنم این هایی که تا به الان ساختم برایم دست گرمی بوده.

یکی از چیزهایی که فرامرز ابراهیم مدام درباره آن حرف می زند این است که دوست دارد سازه هایش به شکل کاربردی تری در اختیار عموم قرار بگیرد؛ اما با این حال او می گوید این روزها دو سازه اش را در تله کابین رامسر  و برای تفریح  در اختیار عموم گذاشته است تا مسافران آن را اجاره و از آن استفاده کنند. «هر کسی که از این دو کار استفاده می کند مشتری دائم می شود ولی خود من بیشتر نظرم این است که این سازه ها را در اختیار ارگان ها بگذارم.» در کنار قایقBMW اژدر ساخته دیگر اوست. سازه ای که می گوید به طور ویژه آن را برای تیم های امداد نجات ساخته است، وسیله ای که در سخت ترین شرایط و در طوفان های دریایی به هیچ عنوان غرق نمی شود.«اژدر یک وسیه بسیار کارآمد برای تیم های امداد و نجات است. این سازه ترکیبی از زیردریایی و قایق است. به هیچ عنوان غرق نمی شود یعنی حتی اگر یک موج 10متری هم روی آن بشکند هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد و بعد از دو ثانیه دوباره از آب بیرون می آید بدون اینکه موتور آن خاموش شود یا نفرات از آن بیرون بیفتند.  بیشتر هدفم این بود که اژدر برای تیم های امداد و نجات استفاده شود؛ چون در شمال کشور تیم امداد و نجات دریایی و که وسیله ای داشته باشند تا در طوفان خودشان به مشکل نخورند نداریم. اما در حال حاضر به صورت تفرحی داریم از اژدر استفاده می کنیم چون هنوز درخواستی برای آن صورت نگرفته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
💎 پردرآمدترین مشاغل در ایران کدام اند؟

💎 پردرآمدترین مشاغل در ایران کدام اند؟

توسط .. علوی در ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

شرایط خاص اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب را شبیه عملیات غیرممکن کرده. نرخ بالای بیکاری یکی از معضلات اساسی اقتصادی کشور است و تازه بیش از چهار میلیون دانشجو هم به زودی به این جمع متقاضیان کار اضافه می شود. در این بین اما شغل هایی هم است که هنوز بازار کار آنها اشباع نشده و تحولات اخیر کشور کسب و کار آنها را توسعه بخشیده. مثلا طرح تحول سلامت و افزایش بودجه سلامت کشور ظرفیت های جدیدی در رشته های مرتبط با پزشکی ایجاد کرده. در دوران پسابرجام تعداد گردشگرانی که وارد کشور می شوند به طرز محسوسی افزایش یافته و گاهی هتل ها در مناطق گردشگرپذیر از ماه ها قبل رزرو می شود. این یعنی مشاغلی مثل راهنمایان گردشگران خارجی می توانند درآمد خوبی داشته باشند. ما در ادامه هفت شغلی را که پیش بینی می شود در حال حاضر و آینده نزدیک بازار کاری خوبی دارند فهرست کردیم. با این حال اما رقم های نجومی قرارداد فوتبالیست ها یا درآمد خواننده ها را از یک شب اجرای کنسرت که سرانگشتی حساب می کنیم می بینیم الان نان در سلبریتی شدن است.

۱. داروسازی رشته داروسازی ممکن است جذابیت های پزشکی و دندانپزشکی را از دید خیلی ها نداشته باشد اما در عوض مزایایی دارد که می توان به عنوان یک شغل خوب و پولساز روی آن حساب کرد. دوره داروسازی عمومی ۲۰۷ واحد است و حداقل ۶ سال طول می کشد اما دانشجویان داروسازی بعد از گذراندن ۱۴۰ واحد به شرط داشتن معدل بالا می توانند کارت انجمن داروسازان را دریافت کنند و به عنوان قائم مقام مسئول فنی داروخانه ها مشغول کار شوند. بعد از فارغ التحصیلی هم فرصت های شغلی متعددی مثل تاسیس داروخانه و فعالیت در کارخانه های داروسازی پیش روی آنها قرار دارد. سرانه مصرف دارو هم که درست یا غلط بسیار بالاست و این عملا به نفع داروسازان است. کمتر از یک سال پیش رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود سرانه مصرف دارو در ایران ۵۰ دلار در سال است. این گردش مالی ۴ میلیارد دلاری ظرفیت های قابل توجهی را درون خود دارد. البته از این نکته هم نباید گذشت که هزینه تاسیس داروخانه بسیار بالاست. میزان سود داروخانه ها از فروش محصولات تولید داخل ۳۰ درصد و داروهای وارداتی ۵ تا ۱۲ درصد است. در حال حاضر حدود ۱۲ هزار داروخانه در سراسر کشور وجود دارد.

۲. دندانپزشکی از آن رشته های پر درآمد است که داوطلبان کنکور از دوران دبیرستان برای قبولی در آن برنامه ریزی می کنند. همین حالا ۲۰ هزار دانشجوی دندانپزشکی در ۶۶ دانشکده مشغول تحصیل هستند و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ تعداد دندانپزشکان ما به ۵۰ هزار نفر برسد. این یعنی با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، حداقل در مناطق محروم همچنان ظرفیت و بازار کار برای این شغل وجود دارد. البته دانشجویان این رشته برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک عمومی باید ۲۱۷ واحد درس بخوانند که همین حداقل ۶ سال طول می کشد (دانشجویان مهندسی به طور متوسط ۱۴۰ واحد می گذرانند) بعد هم به شرط گذراندن طرح اجباری خدمت در مناطق محروم، می توانند مطب تاسیس کنند. تجهیزات دندانپزشکی قیمت های بالایی دارد اما در عوض درآمد آن هم دندانگیر است. البته، اگر کسی متخصص باشد هم طبعا درآمد بالاتری دارد. در حال حاضر تعداد دندانپزشکان عمومی ایران حدود ۱۸ هزار نفر تخمین زده می شود اما متخصصان این رشته فقط ۳ هزار نفر است. یعنی تقریبا به ازای هر ۲۷ هزار ایرانی یک متخصص دندانپزشکی وجود دارد و همین شانس آنها را برای کسب درآمد بالا می برد.

۳. طب فیزیکی و توانبخشی کلینیک های فیزیوتراپی و طب فیزیکی و توانبخشی در سال های آینده بازار کارشان سکه خواهد بود. دلیل این مسئله هم رشد سریع جمعیت سالمند ایران است. گفته شده نرخ رشد جمعیت سالمند کشور چهار برابر نرخ رشد جمعیت است. همین حالا بیش از ۷ درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند. این جمعیت انبوه نیاز به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را افزایش می دهد. در عین حال مشاغل پشت میزی هم افزایش پیدا کرده و آسیب های ناشی از آن منجر به نیاز کشور به متخصصان طب فیزیکی می شود. در دنیا هم نیاز به این شغل در حال رشد است. یک وب سایت آمریکایی، فیزیوتراپیست را دومین شغل در حال رشد سریع دنیا در سال ۲۰۱۷ دانسته. میانگین درآمد شاغلان این بخش در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۵ هزار دلار بوده. البته تاسیس مطب فیزیوتراپی شرایط خاصی دارد، مثلا این که برای تاسیس در مراکز استان ۶ سال و در شهرستان ها ۳ سال سابقه کار مورد نیاز است.

۴. راهنمای گردشگر با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تورلیدرها به خصوص راهنمای توریست های خارجی بسیار داغ شده است. راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه های طبیعت و … خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می کنند، توضیح داده و معرفی کند. علاوه بر تورلیدرهای داخلی که حوزه کاری شان گردشگرانی هستند که بین شهرهای کشور سفر می کنند، برخی تورلیدرها هم وظیفه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری و مدیریت سفر گردشگران خارجی از جمله برنامه ریزی زمانی برای گردش در شهر، رزرو هتل و … را بر عهده می گیرند و می توانند با آشنایی با یکی از زبان های خارجی، مرجع خوبی برای توریست های خارجی باشند. به خصوص در سال های اخیر که با توجه به ترمیم چهره ایران در سطح بین الملل آمار ورود گردشگران خارجی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از سال ۹۲ تا ۹۵، حدود ۲۰ میلیون گردشگر وارد ایران شده و بیش از ۳۲ میلیارد دلار معادل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد برای صنعت گردشگری به وجود آورده است. درآمد تورلیدرها به نسبت میزان فعالیت روزانه شان رقم قابل اعتنایی می شود. به خصوص تورلیدرهای مسافران خارجی به دلار پول می گیرند و به ریال خرج می کنند.

۵. مترجمی زبان های خاص با ورود کشورهای غیر انگلیسی زبان مثل چین و روسیه به بازارهای اقتصادی ایران، نقش مترجمان این زبان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، به طوری که اکنون بسیاری از شرکت های بازرگانی نیاز به برقراری ارتباط با کشورهای اقتصادی مانند چین و امارات از طریق مترجمان زبان نیاز دارند، به خصوص زبان چینی که از سرسختی و ناملموس بودن آن برای مردم دیگر کشورها، علاقه کمتری به فراگیری آن وجود دارد. به خصوص چینی ها که به واسطه خوی ملی گرایانه خود کمتر زبان انگلیسی می آموزند، بازار بسیار مناسبی برای مترجمان زبان چینی در کشورمان به وجود آورده اند. همین حالا قیمت ترجمه ۲۵۰ کلمه از زبان چینی به فارسی ۵۹ هزار تومان و هزینه ترجمه از فارسی به چینی ۸۹ هزار تومان است. (برای زبان انگلیسی کمتر از ۶ هزار تومان است.) به طور کلی زبان های کشورهای آسیای شرقی به واسطه این که قدرت های نوظهور اقتصادی محسوب می شوند، منبع درآمد مناسبی برای ایرانیان مترجم زبان است. از جمله زبان هایی هم که مغفول مانده و آینده ای چشمگیر را انتظار می کشد، مترجمی زبان هندی است. رشد همه جانبه کشور هند و توجه نکردن بازار ایران به این کشور توسعه یافته باعث شده ورود شرکت های هندی و برقراری ارتباط با ایران در آینده ای نزدیک بتواند بازار کار گسترده ای را برای مترجمان زبان هندی فراهم آورد.

۶. برنامه نویس و توسعه گر وب، رشد تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از موبایل، فضای مجازی و تغییر چشمگیر سبک زندگی مردم در مدت کوتاه باعث شده تا برنامه نویسی و ارائه خدمات تحت وب بازار کار خوبی را برای مهندسین کامپیوتر فراهم آورد. از برنامه نویسی نرم افزارهای موبایلی اندروید تا طراحی وب سایت های ارائه خدمات اینترنتی برای شرکت ها، نهادها و استارتاپ های گوناگون باعث رشد چشمگیر شغل برنامه نویسی شده است. فراگیری علم برنامه نویسی با توجه به گستردگی آموزشگاه هایی که در این حوزه مشغول به فعالیت اند، نیازی به تکمیل تحصیلات در رشته مهندسی کامپیوتر ندارد. هر چند فارغ التحصیلان این رشته آشنایی بیشتری با این حوزه داشته و از فرصت های شغلی بیشتری نسبت به کسانی که این دانش را در آموزشگاه های غیردانشگاهی آموخته اند، دارند. اما شما می توانید با هر مدرک دانشگاهی با شرکت در آموزشگاه های متعدد این رشته آن را فرا بگیرد و وارد بازار کار گسترده آن شوید. رشد استارتاپ ها که بخش اعظم آنها در حوزه فناوری فعالیت می کنند، یکی از عوامل توسعه ای شغل شده چرا که اکثریت قریب به اتفاق استارتاپ ها نیاز به یک تیم برنامه نویسی و متخصص شبکه دارد. بر اساس اطلاعات سایت ایران تلنت؛ درآمد یک برنامه نویس از ماهانه ۲.۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.
۷. مشاورین و مدیران مالی پیشروی سیاست های اقتصادمحور در جهان و به خصوص در کشور ما و تشکیل بازارهای گسترده سرمایه باعث شده تا هر شرکت، نهاد و سازمانی برای ادامه فعالیت نیاز به مشاورین مالی داشته باشد. کسانی که بر حوزه مدیریت سرمایه تسلط داشته و بتوانند شرکت ها را در سرمایه گذاری در حوزه های سودآور راهنمایی کنند. شاغلین این حوزه وظایف متعددی مانند کنترل هزینه، قیمت گذاری، پیش بینی سود، اندازه گیری بازده مورد نظر پروژه ها، مدیریت دارایی ها، مدیریت منابع مالی و … را بر عهده دارند. تعداد بالای شرکت های سرمایه گذاری، بانک ها، کارگزاران بورس و … موجب شده تا علاوه بر مشاوره مالی در شرکت ها، بازار کار گسترده ای پیش روی مدیران مالی باشد. ضمن این که با توجه به آگاهی این اشخاص از ریزه کاری های سرمایه گذاری مناسب درآمد آنها را بسیار بالا برده است. چرا که علاوه بر حقوق دریافتی خود از محل کار می توانند با دانش خود تولید سرمایه کنند و وضعیت مالی شخصی خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. مدیران مالی ضمن فعالیت به عنوان مشاورین مالی می توانند به عنوان حسابدار نیز مشغول به کار شوند. بر اساس گزارش های سایت ایران، ثلث میانگین درآمد ماهانه یک مدیر مالی ۵ میلیون تومان است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
♨️ هشتمین نمایشگاه کار شریف

♨️ هشتمین نمایشگاه کار شریف

توسط .. علوی در ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

سخن دبیر نمایشگاه :

امروزه با استفاده از آموزه های جهانی به وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشد تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم گردد و دراین مسیر سطح خدمات رسانی به جامعه ارتقاء یابد. یکی از وظائف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب و کار نامیده میشوند این است که پروژه ای با هدف روشهای جدیداطلاع رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تعریف کنند، ضمنا لازم است شرائطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسائی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی شرائط توسعه فضای کسب و کار را در کشور فراهم نمائیم .
از طرفی جذب کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن توانائیها و ویژگیهایی می‌باشد که بخشی از آنها می‌بایست در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد گردد.
بنظر می‌رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارت‌ها و توانائیهای مورد نیاز بازار کار، مهمترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی واشتغال می‌باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی می‌باشد بر اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز تاثیر بسزایی دارند.
رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شوند از یک سو و نبود بستری مناسب برای تقابل مستقیم کارفرمایان و کارجویان بعنوان روشی جدید در اطلاع رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع از سویی دیگر، دانشگاه صنعتی شریف را بر آن داشت تا اقدام به بر پایی اولین نمایشگاه ملی کار و آموزش (Job Fair & Training) نماید.
هدف این نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، در وحله اول معرفی فرصت های شغلی موجود برای کارجویان می باشد و در مراحل بعدی معرفی شرکتها، معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به کارجویان و تازه فارغ التحصیلان برای یافتن شغل آینده، نحوه تعامل و ارتباط با صنعت و ... می‌باشد. از طرفی اینگونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام نمایند.

 

اهداف نمایشگاه :

  • معرفی فرصت های شغلی موجود در بازار کار
  • رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما
  • امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان
  • آشنایی با انتظارات و مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان
  • معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه درقالب شرکت های کارآفرین
  • معرفی سازمانها وادارات مرتبط و نیمه‌مرتبط با رشته‌تحصیلی
  • شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)
  • آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارتهای شغلی
  • برپایی کارگاههای آموزشی کار و کاریابی
  • گسترش خدمات مشاوره‌شغلی و استفاده از مشاوران متخصص
  • ایجاد نشریه‌های شغلی در بازار‌کار
  • ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما

 

محورهای نمایشگاه و گروه­بندی غرفه­ داران:

1- استخدام:

  • کارفرمایان ( خصوصی، دولتی)
  • دفاتر کاریابی
  • موسسات آموزشی
  • دولت
  • شرکتهای بزرگ

2- آموزش و کارآموزی:

  • دانشگاهها
  • مراکز آموزشی
  • مراکز فنی حرفه ای
  • موسسات آموزشی تخصصی و حرفه ای
  • مراکز آموزش زبان
  • نهادهای اجتماعی
  • مراکز آموزش از راه دور
  • تهییه کنندگان منابع آموزشی

3- مراکز دولتی:

  • نهادها و سازمان های دولتی
  • ادارات مرتبط با استخدام
  • برنامه های آموزشی و استخدامی
  • شهرداری ها
  • وزارتخانه ها
  • بنگاه های محلی توسعه اقتصادی

 

4- کارآفرینی:

  • سازمانهایی که به طور تخصصی در زمینه ترویج کار آفرینی مشغول به کار هستند
  • سازمانهایی که به طور تخصصی در مشاغل کوچک مشغول به کار هستند
  • فراهم کنندگان خدمات و منابع برای شغل های آزاد
  • مشاوران مستقل

5- خدمات شغلی:

  • مراکز خدمات استخدام
  • مراکز خدمات شغلی
  • نویسندگان حرفه ای خلاصه تجربیات (رزومه)
  • مشاوره دهندگان متخصص در زمینه شغل و حرفه

 

زمان نمایشگاه : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
🍀 توصیه‌های کارآفرینی از ۱۳ مدیر جوان میلیونر و میلیاردر برتر

🍀 توصیه‌های کارآفرینی از ۱۳ مدیر جوان میلیونر و میلیاردر برتر

توسط .. علوی در ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

امروز درباره بهترین توصیه‌های کارآفرینی از برترین مدیران جوان میلیونر و میلیاردر مطالبی خدمت شما عنوان می‌کنیم. هیچ چیزی باارزشتر از آموختن و درس گرفتن از اشتباهات و یا موفقیتهای دیگران نیست. بنابراین در اینجا تعدادی از بهترین نکات از مدیران جوان و موفقی که در جوانی به میلیون و میلیارد رسیدند را بیان می‌کنیم.

توصیه کارآفرینی از مدیران جوان میلیونر و میلیاردر


sara blakely

از چیزهایی که نمی‌دانید، خصوصاً در شروع کارتان، خوشحال باشید، زیرا چیزهایی که نمی‌دانید می‌تواند بزرگترین سرمایه شما باشد. شما می‌توانید مطمئن باشید که کارهایتان را به نحو کاملاً متفاوتی نسبت به دیگران انجام می‌دهید.

Sara Blakely ( بنیانگذار Spanx )


gurbaksh-chahal

مردم هنوز رفتار کلیشه‌ای دارند. اما اگر به سن خود توجه نکنید، آنگاه شدیداً و با اعتماد به نفس کامل روی استارت آپ خود تمرکز می‌کنید و مردم دیگر فراموش خواهند کرد سن‌تان را از شما بپرسند.

Gurbaksh Chahal (بنیانگذار RadiumOne)


david-karp

فضایی برای خلاق بودن و مکان آرامی برای تنهایی و تفکر پیدا کنید، چون شما می‌خواهید از کارتان لذت ببرید و کاری که در آن بهترین هستید را انجام دهید.

David Karp ( بنیانگذار Tumblr )


sean-parker

بزرگترین چالش شما بعنوان یک کارآفرین، مخفی کردن ایده‌تان از دیگران یا سرّی نگهداشتن ایده‌تان نیست، این چالش در واقع این است که چگونه دیگران را متقاعد کنید که دیوانه نیستید و می‌توانید آن ایده را به ثمر برسانید.

Sean Parker ( بنیانگذار Napstar )


jack-dorsey

به عقیده من بزرگترین کاری که باید بکنید – سخت‌ترین کاری که باید بکنید – شروع کردن است. شما ایده‌های فراوانی دارید و هرکسی نیز ایده‌ای دارد اما در واقع قدم اصلی، اجرا و عمل به ایده‌تان و ساخت و شکل‌دهی به ایده‌تان و مجذوب کردن دیگران برای کمک به شما در کار بر روی ایده‌تان است. این قدم، در واقع بزرگترین چالش شماست. اما راه این است که ایده‌تان را از ذهن‌تان بیرون بکشید، ترسیم کنید، درباره آن صحبت کنید، برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی کنید اگر برنامه‌نویس هستید یا اینکه آن را بسازید اگر چیز ساختنی در نظر دارید.

Jack Dorsey ( بنیانگذار Twitter and Square )


mark-zuckerberg

برای کارآفرینان جوان مهم است که به اندازه کافی بهوش باشند که از نادانسته‌ها و بی‌دانشی یا کم‌دانشی خود آگاه باشند.

Mark Zuckerberg ( بنیانگذار Facebook )


ben-silbermann

زیاد بدنبال توصیه و مشاوره نباشید، بسیاری از مردم توصیه‌های زیادی برای گفتن به شما دارند – به غیر از چند استثنا – آنها کاری که خودشان کردند را به شما تعمیم می‌دهند. من خودم به تفکر بیش از اندازه متهم هستم، فقط بسازید و ببینید کار می‌کند یا نه.

Ben Silbermann ( بنیانگذار Pinterest )


andrew-mason

شما یک ابزار می‌سازید نه یک قطعه هنری، پس دیدگاهتان را باز نگهدارید.

Andrew Mason ( بنیانگذار GroupOn )

 


tony-hsieh

با خودتان روراست باشید. اگر از اصول پیروی کنید، گرفتن تصمیمات فراوان در حقیقت به آسانی امکانپذیر و راحت است.

Tony Hsieh ( بنیانگذار Zappos )


dennis-crowley

من متوجه شدم که شاید دنیا را بطور متفاوتی نسبت به کسانی که گفتند چیزی که مرا هیجانزده کرده بود کار نمی‌کند و نتیجه‌ای در بر ندارد، می‌دیدم. اگر به ایده‌ای مشتاق هستید، راهی برای ساختن آن پیدا کنید آنوقت است که می‌توانید به خودتان ثابت کنید که ایده‌تان کار نمی‌کند.

Dennis Crowley ( بنیانگذار FourSqure )


pete-cashmore

شما به فضایی برای تجربه چیزهای جدید و خلق آنها نیاز دارید. اگر به دیگران اجازه دخالت دهید زمان زیادی طول می‌کشد تا کسب‌وکارتان را از نو ترمیم کنید. فشار روحی زیادی را برای واکنش به این دخالتها باید تحمل کنید. اگر شخص خلاقی هستید باید در برابر دخالتهای دیگران از خودتان محافظت کنید.

Pete Cashmore ( بنیانگذار Mashable )


vesterbacka

شما باید رهبری بیشتر و مدیریت کمتری در تجارت خود داشته باشید. همانطور که کارها به پیش می‌رود، شما می‌توانید در گوشه‌ای نشسته و مشغول تجزیه و تحلیل اطلاعات باشید و مادامیکه شما این کارها را انجام می‌دهید رقابت همچنان ادامه دارد و کارها انجام می‌شود.

Vesterbacka ( بنیانگذار Rovio Games – Angry Birds )


kevin-rose

شما نیاز به تایید دیگران ندارید و در حقیقت شما تایید نخواهید شد، پس حتی سعی هم نکنید. بسازید، منتشر کنید و تکرار کنید. لیستی از چیزهایی که در شش ماه آینده قصد ساخت آنها را دارید تهیه کنید و سپس شروع کنید! برای شرکتهای کوچکتر یکبار در هفته و برای شرکتهای بزرگتر شاید دوبار در ماه.

Kevin Rose ( بنیانگذار Digg.com and Podcaster )

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از :  کسب و کار موفق

 

...
ادامه مطلب
🌍 انواع کسب و کار اینترنتی

🌍 انواع کسب و کار اینترنتی

توسط .. علوی در ۸ شهریور ۱۳۹۶

مدل کسب و کار اینترنتی تجارت الکترونیک عبارتست از خرید، فروش، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای از جمله اینترنت می باشد. ارتباطات تجارت الکترونیک از زاویه دیگر تحت عنوان کسب و کار الکترونیکی مطرح می شود. به طور کلی در سال 1990 با ظهور کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات واژه " مدل کسب و کار" بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار گرفت. علت استفاده زیاد از این واژه رشد سریع فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی می باشد که باعث شده علاقه مندی برای تغییر مدل های کسب و کار سنتی و ایجاد مدل های کسب و کار جدید جهت استفاده بهتر از فرصت های ناشی از نوآوریهای الکترونیکی افزایش یابد.

اجزای مدل کسب و کار

  1. ماموریت: یکی از مهمترین اجزای مدل کسب و کار آن است که درک سطح بالایی از چشم انداز کلی سازمان، اهداف استراتژیک و نوع ارزش قابل ارائه آن ایجاد گردد.
  2. ساختار: تعیین کننده آنست که چه نقش ها و چه عواملی در یک بخش تجاری وجود داشته و یا آن را شکل می دهند.
  3. فرآیند: نگاه دقیق تری را نسبت به چشم اندازها و ساختارهای یک مدل کسب و کار فراهم میکنند.
  4. درآمدها: جهت بقا هر کسب و کاری مورد نیاز است.
  5. تکنولوژی: برای مدل های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات هم نقش محرک و هم نقش محدودیت زا را دارد.
  6. مباحث قانونی: مسائل قانونی باید در هر یک از 5 جز اشاره شده در بالا در نظر گرفته شود.

انواع معماری های مدل کسب و کار

  1. فروشگاه اینترنتی: این مدل حالت بازاریابی برای یک شرکت یا فروشگاه در اینترنت می باشد که در آن امکان پرداخت وجه و سفارش کالا وجود دارد.
  2. تدارکات الکترونیکی: این مدل حالت مناقصه ای برای تهیه کالا و خدمات بصورت الکترونیکی می باشند.
  3. حراجی الکترونیکی: حراجی الکترونیکی کاربرد الکترونیکی سیستم پیشنهاد قیمت است.
  4. مرکز خرید الکترونیکی: مجموعه ای از فروشگاه های الکترونیکی تشکیل میشود که زیر یک چتر مانند یک مارک تجاری مشهور جمع شده اند.
  5. موقعیت بازار شخص ثالث: شرکت هایی هستند که بازاریابی در وب را به اشخاص ثالث واگذار میکنند. برای مثال این شرکت ها فضایی از سایت خود را برای نمایش کاتالوگ محصول عرضه کنندگان اختصاص می دهند.
  6. بسترهای مشارکتی: اینگونه شرکت ها یک محیط اطلاعاتی و مجموعه ای از ابزارها برای مشارکت بین شرکت ها ایجاد میکنند.
  7. دلالی اطلاعات: این مدل سرویس‏های اطلاع رسانی و مشاوره ای را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. ضرورت تغییر شیوه‏ های کسب و کار و ایجاد ارزش به منظور حفظ بقاء و حضور در بازارهای با فناوری پیشرفته مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است.

آقای تپسکات 6 گام را برای تغییر یک مدل کسب و کار مبتنی بر وب پیشنهاد کرده است که عبارتند از:

  • شرح و توصیف وضعیت فعلی و نحوه ایجاد ارزش برای مشتریان
  • تجزیه
  • تعیین چشم انداز و نحوه ایجاد ارزش
  •  ترکیب بندی دوباره
  • آماده کردن نقشه ارزش
  • تعیین ترکیب

شایان ذکر می باشد که مدل های کسب و کار به عوامل مختلفی وابسته می باشد بنابراین شرکتی در بازار رقابت برنده می باشد که به این عوامل آگاهی کامل را داشته باشد و قابلیت انعطاف پذیری بالایی در موقعیت های پیش بینی نشده را داشته و سریعاً راهکار و استراتژی مناسب را اتخاذ کنند.

متن فوق بسیار چکیده و تیتر وار مساپل مهم در مدل و معماری کسب و کار اینترنتی را به بحث گذاشت. امیدوارم با این سرنخ ها بتوانید به دنبال راه درست رسیدن به حل مشکلات کسب و کار اینترنتی خود برسید.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
🌍 مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

🌍 مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

توسط .. علوی در ۷ شهریور ۱۳۹۶

در بسیاری موارد، شروع یک کسب و کار اینترنتی شبیه به شروع یک فروشگاه سنتی است. شما برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی خواهید کرد، منابع مالی خود را سازماندهی می‌کنید، محصول خود را تولید می‌کنید و کار می‌کنید. اما جنبه‌های منحصر به فردی جهت اجرای کسب و کارهای آنلاین وجود دارد که کارآفرینان باید در نظر بگیرند. در این مقاله می خواهیم شما را با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم.

در این مطلب چند نمونه از انواع مختلف مدل های کسب و کارهای آنلاین را معرفی می‌کنیم که ممکن است هر شخصی علاقه‌مند به شروع آن باشد، که همه اینها بر پایه پلتفرم‌های موجود مانند eBay و سایت‌های تجارت الکترونیک خود میزبانی شده هستند. سپس در ادامه به مراحلی اشاره می‌شود که لازم است برای اجرای کسب و کار اینترنتی انجام داد. در بسیاری از این مثال ها نیاز نیست که یک سایت اینترنتی داشته باشید، گرچه امروزه همه ما می دانیم که داشتن یک سایت اینترنتی پایه و اساس راه اندازی کسب و کار اینترنتی محسوب می شود، اما بسیاری از افراد که اطلاعات چندانی در مورد کسب درآمد آنلاین ندارند می توانند با این روش ها با محیط اینترنت آشنا شوند و سپس اقدام به راه اندازی سایت های اینترنتی کنند. سایت اینترنتی پایه و اساس کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود و در عین حال ابزار کسب درآمد شماست، به همین جهت داشتن ابزار مناسب و در عین حال تسلط به استفاده از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

چند مثال از انواع مختلف کسب و کارهای آنلاین

1- سایت تجارت الکترونیک

یک سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه اینترنتی، ساده ترین شکل کسب و کار آنلاینی است که شما می‌توانید کسب درامد آنلاین خود را از آن شروع کنید. با یک سایت تجارت الکترونیک که خود میزبان آن باشید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای به مشتری‌تان بفروش برسانید.

بهترین بخش در مورد یک سایت تجارت الکترونیک، این است که می‌توانید به طور مستقیم بر روی فروشگاه خود کنترل داشته باشید. شما قادر خواهید بود تقریبا تمام گزینه‌ها را در هنگام تنظیمات سایت تجارت الکترونیک خود مانند ظاهر و نمای فروشگاه را سفارشی کنید. اما این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود این فرایند نیز بسیار پیچیده‌تر شود.

بزرگترین ملاحظات شما برای سایت تجارت الکترونیک، تنظیم وبسایت خود برای ارائه بهترین تجربه کاربری می‌باشد. انتخاب طراحی وب صحیح مهم است، زیرا اطمینان حاصل می‌کند که نرم‌افزار سبد خرید شما برای کسب و کار شما مناسب است. بنابراین در موفقیت فروشگاه اینترنتی المان‌های زیادی باید در کنار هم چیده شوند تا سایت تجارت الکترورنیک موفقی داشته باشیم.

2- راه اندازی فروشگاه با استفاده از فروشگاه سازها

شما می توانید فروشگاه اینترنتی خود را با استفاده از فروشگاه سازها راه اندازی کنید. به عنوان مثال Etsy یک فروشگاه و بازار برای ارائه، خرید و فروش،  آموزش و ساخت محصولات دست‌ساز خانگی است، راه‌اندازی این فروشگاه در etsy.com بسیار آسان است، در این نوع فروشگاه، شما توانایی کمی برای سفارشی سازی طرح‌بندی خود دارید. با این حال مشتریان از طریق رابط کاربری Etsyy خرید می‌کنند و آن بخش از کار که مستلزم بیرون رفتن از اداره و حتی سفر کردن است، برای تنظیمات و اجرای فروشگاه حداقل است. این ممکن است بسته به چگونگی میزان کنترل کردن شما که می‌خواهید برای برقراری سایت خود انجام دهید، مثبت یا منفی باشد.

Etsy سایتی برای انواع خلاقیت‌هاست که بر روی آیتم‌های دست‌ساز تمرکز می‌کند. به عبارت دیگر مانند بازارچه است که شما در آن می‌توانید محصولات دست‌ساز مختلف و متنوعی برای فروش قرار دهید و کسب درآمد کنید. البته مدل‌های ایرانی چنین سایت‌هایی هم راه‌اندازی شده است و نمونه های بسیار موفقی در این زمینه داریم، به عنوان مثال وب24 سایت هایی مانند آی تی بازار ، آی تی قیمت و خانه پزشکان را در این زمینه طراحی کرده است.

3- بازارهایی مانند eBay

این فروشگاه دارای مزایای قابل توجهی است؛ در این نوع از بازارها مانند Etsy، مجبور نیستید یک وبسایت را راه‌اندازی کنید، فروشگاه اینترنتی خود را سفارشی سازی کنید، یا یک نرم‌افزار سبد خرید را انتخاب کنید، هنگامی که شما از eBay برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنید همه اینها را شامل می‌شود.

با این حال بدین معناست که مانند Etsy، مشتریان شما باید از طریق eBay برای خرید از شما اقدام کنند، و همچنین شما کنترل کمی بر روی طرح بصری فروشگاه خود خواهید داشت، همانطور که در مورد Etsy گفته شد این مدل فروشگاه هم ممکن است دارای جنبه‌های مثبت و منفی بسته به نوع کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین فروشگاه eBay سایتی است که به اشخاص اجازه می‌دهد محصولات خود را خرید و فروش کنند. از این رو سایت  eBay فضایی را برای فروشندگان فراهم می‌کند که می‌توانند طی مدت زمانی مشخصی محصولات نو و دست دوم خود را به حراج بگذارند. البته مدل‌های ایرانی سایت شبیه eBay هم راه‌اندازی شده است.

نمونه های ایرانی زیادی نیز در این زمینه برای فروش کالاهای دست دوم ایجاد شده اند، مانند سایت ایسام، دیوار، شیپور و... که از طریق این سایت ها می توانید اجناس دست دوم و نو خود را بفروش برسانید و در آنها آگهی ثبت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع کسب و کارهای اینترنتی می‌توانید مقاله زیر را دنبال کنید:

  • روش‌های اثبات شده کسب درآمد از اینترنت
  • رازهای موفقیت فروشگاه اینترنتی
  • نکاتی درباره رونق و راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

1- برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید

مانند هر کسب و کاری، شما به یک برنامه نیاز دارید. فرایند برنامه‌ریزی شما باید شامل آنالیز بازار، برنامه‌هایی برای چگونگی سرمایه‌گذاری تولید محصول، و شاید یک آنالیز SWOT برای شروع فرایند برنامه‌ریزی خود نیاز داشته باشید. SWOT ابزار قدرتمند تحلیل است که به شما کمک می‌کند قبل از ورود به بازار و به طور کلی هر زمانی که می‌خواهید بازخورد فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات خود را افزایش دهید از آن استفاده کنید. بدون برنامه ریزی هیچ کسب و کاری موفق نخواهد شد.

2- طرح کسب و کار خود را بنویسید

هنگامی که شما کمی برنامه‌ریزی اولیه را انجام دادید، وقت آن است که طرح کسب و کار خود را بنویسید. در واقع طرح کسب و کار گزارش جامعی است که تمام فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهید و نیز چگونگی انجام آنها را بیان می‌کند. بنابراین کارافرینان با نوشتن طرح به خوبی با همه ابعاد کسب و کار خود آشنا می شوند و با برنامه‌ریزی، می توانند منابع و امکانات خود را به فعالیت‌های مختلف اختصاص دهند و با انجام این کار، به میزان قابل توجهی ریسک کسب و کار را کاهش می‌دهند. همچنین سرمایه‌گذاران با بررسی طرح کسب و کار، میزان موفق بودن طرح را می‌توانند بیازمایند و تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرند.

3- نام دامنه خود را ثبت کنید و وبسایت خود را راه‌اندازی کنید

اگر تصمیم گرفتید سایت تجارت الکترونیک خود را خارج از پلتفرم‌هایی مانند eBay یا Etsy انتخاب کنید، باید مطمئن شوید نام دامنه انتخاب شده شما در دسترس است و آماده جهت استفاده است. هنگامی که شما آن را ایمن کردید، فرایند راه‌اندازی وبسایت کسب و کار شما شروع می‌شود.

4- محصولات مورد نظر خود را برای فروش مشخص کنید

این مرحله برای فروشگاه اینترنتی هیچ فرقی با راه‌اندازی یک مغازه معمولی ندارد. در ابتدا باید مشخص کنید چه اجناسی قرار است به فروش برسانید و نیز باید علایق و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مناسبی ارائه دهید. به عنوان مثال اگر شما به کارهای هنری و دستی علاقه دارید و اینکار را انجام می‌دهید می‌توایند فروشگاه اینترنتی برای خود راه‌اندازی کنید.

پس از انتخاب محصول مناسب بر اساس علایق خود، نکته‌ای که باید پس از آن بدان توجه کنید این است که رقبای خود را در آن حوزه بررسی کنید و ببینید آیا بازار اشباع شده است یا نه. اگر رقبای سرسختی در آن حوزه مشغول به کار باشند احتمالا موفقیت شما کم می‌شود مگر اینکه ویژگی‌های جدیدی نسبت به رقبای خود به مشتریان خود ارائه دهید تا محصولات شما را خریداری کنند.

5- مشتریان هدف خود را مشخص کنید

منظور از شناسایی مشتریان هدف این است که ببنید چه افرادی از جامعه اقدام به خرید محصولات شما خواهند کرد. اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم کسب و کارمان سریعتر رشد می‌یابد. پس از شناسایی مشتریان هدف خود باید بتوانید آنها را جذب کنید. بنابراین باید تحقیقاتی در مورد مشتریان خود انجام دهید؛ به عنوان مثال مدل‌های خرید و مدل‌های جغرافیایی آنها را به دست آورید. رفتار مخاطبان آنلاین می‌تواند در ایجاد استراتژی شما نقش داشته باشد که باید آن را پیدا کنید. چرا باید محصولات شما را بخرند که پاسخ به این سؤال تمایز شما را نسبت به رقبا مشخص می‌کند.

6- وبسایت را قانونی کنید

چند مرحله وجود دارد تا بتوانید کسب و کار خود را قانونی کنید. به طور کلی قوانین مشابهی برای کسب و کارهای آنلاین مانند کسب و کارهای سنتی وجود دارد اما چند تفاوت ظریف وجود دارد:

شاید یکی از سخت‌ترین مراحل برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، دریافت نماد اعتماد الکترونیک است. اهمیت دریافت این نماد از آنجا می‌باشد که اگر بخواهید وبسایت شما به درگاه بانکی متصل شود، یکی از ملزومات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. داشتن این نماد باعث می‌شود که مشتریان به شما اعتماد کنند و با داشتن آدرس و شماره تلفن تأیید شده، اعتبار فروشگاه شما افزایش می‌یابد. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک داده می‌شود.

مجوز اختصاصی: این مجوز مربوط به گروه صنفی است که بسته به محصولات خود نیاز به پروانه اختصاصی همان صنف یا اتحادیه می‌باشد. لازم به ذکر است که وبسایت‌هایی مانند سایت‌های شرکتی یا شخصی نیازی به دریافت پروانه کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند.

7- چند درگاه پرداخت مطمئن انتخاب کنید

برای فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید روش های مختلفی را برای پرداخت وجه کالا از جمله پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب و پرداخت نقدی در محل قرار دهید. با توجه به اینکه امروزه افراد بیشتر پرداخت آنلاین را ترجیح می‌دهند بنابراین باید چند درگاه پرداخت از بانک‌های معتبر کشور تهیه کنید.

8- به اصول سئو و بازاریابی محتوا توجه کنید

همانطور که می‌دانید سئو یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت هر کسب و کار اینترنتی است که لازم به یادآوری نمی‌باشد. همه کسب و کارهای اینترنتی موفق در سراسر دنیا، فاکتور سئو را جزو الویت‌های اصلی خود می‌دانند و برای آن بودجه‌ای را در نظر می‌گیرند. رعایت اصول سئو منجر می‌شود محصولات یا خدمات ارائه شده شما در موتورهای جستجو شناخته شوند، رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد و به این طریق مشتریان با وبسایت شما آشنا شوند و بدین ترتیب وبسایت شما شناخته شده تر و درآمد بیشتری کسب کنید. در خدمات سئو و بهینه سازی توصیه می شود که از مشورت با افراد خبره و با تجربه در این زمینه استفاده کنید زیرا این کار باعث رشد هرچه سریع تر رتبه سایت شما خواهد شد و هم در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. همچنین در موفقیت فروشگاه شما، تولید محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

در نهایت شروع یک کسب و کار اینترنتی شباهت‌های زیادی به شروع کسب و کار فیزیکی دارد. البته فروش از طریق فروشگاه اینترنتی، راه مناسب‌تری برای فروش به دلیل دسترسی بیشتر افراد به آن نسبت به یک فروشگاه سنتی است. همچنین در طراحی یک وبسایت فروشگاهی باید مشخصاتی مانند سادگی، جلب مشتری و خرید راحت مشتری مد نظر قرار گرفته شود. به عبارت دیگر مشتری با ورود به فروشگاه اینترنتی به آن احساس خوبی دست دهد، توجه او به کالاها جذب شود و اینکه با گذاشتن اطلاعات کامل صاحب سایت و ایجاد امینت خاطر، خریدی مطمئن انجام دهد. لازم به ذکر است که ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق با چالش‌ها و سختی‌هایی همراه است، اما رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار لذت بخش خواهد بود.

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم کمکی هرچند اندک به شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما کرده باشیم، فراموش نکنید که برای موفق شدن در هر کاری باید از نقطه ای آن را شروع کرد. منتظر دریافت نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

...
ادامه مطلب
☀️ آموزش اشتراک‌گذاری لیست دانلود IDM با افراد مختلف

☀️ آموزش اشتراک‌گذاری لیست دانلود IDM با افراد مختلف

توسط .. علوی در ۵ شهریور ۱۳۹۶

Internet Download Manager یا همان IDM یکی از معروف‌ترین اپ‌های مدیریت دانلود بوده و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توسط این اپ می‌توانید با سرعت بالا اقدام به دانلود و مدیریت فایل‌های مورد نظرتان بکنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه توانایی اشتراک‌گذاری لیست دانلود با افراد مختلف است. به‌عنوان مثال حالتی را در نظر بگیرید که یک مجموعه 10 قسمتی از یک سریال رایگان در اینترنت را به‌ترتیب دانلود کرده‌اید و می‌خواهید لینک‌های آن را به فرد دیگری بدهید. دیگر نیاز نیست لینک هر 10 قسمت را به‌صورت جدا جدا به شخص مورد نظر تحویل دهید و توسط این ویژگی در این دانلود منیجر قادر خواهید بود تا هر لینک را در یک فایل کم‌حجم کلیوبایتی داشته باشید و آن فایل را به شخص مورد نظر تحویل دهید.

در این حالت فرد با استفاده از آن فایل و برنامه IDM می‌تواند به راحتی به تمامی لینک‌ها دسترسی داشته باشد و به دانلود آن‌ها بپردازد. برای اشتراک‌گذاری لیست دانلود خود در IDM مراحلی را که در ادامه قرار داده‌ایم، دنبال کنید:

  1. برنامه IDM را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  2. IDM را باز کنید و فایل‌های دانلودی که می‌خواهید آن‌ها را به‌صورت لیستی به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

 

  1. پس از انتخاب فایل‌های مورد نظر، از منوی Tasks گزینه Export و بعد to IDM export file را انتخاب کنید.

 

  1. در مرحله بعد پنجره‌ جدیدی باز می‌شود که سه‌ گزینه مختلف در آن مشاهده می‌شود. اگر می‌خواهید لیست دانلود صف دانلود را به اشتراک بگذارید، گزینه اول، اگر می‌خواهید فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید را به اشتراک بگذارید گزینه دوم و در آخر اگر می‌خواهید کل لیست دانلود‌تان را اشتراک‌گذاری کنید، گزینه آخر را برگزینید.

  1. محل ذخیره‌سازی فایل را مشخص کنید. این فایل اطلاعات لیست دانلود را در خود دارد و می‌توانید آن را به‌ اشتراک بگذارید.

 

 

  1. برای دسترسی به این لیست دانلود، باید از منوی Tasks، این‌بار گزینه Import را انتخاب کنید.

 

 

 

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ آیا آن را کاربردی می‌دانید؟

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

 

...
ادامه مطلب
✒️ نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

✒️ نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

توسط .. علوی در ۴ شهریور ۱۳۹۶

شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک ازشرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یاقطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تامیزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است( م 94 ق ت ) دراسم شرکت باید عبارت

( با مسئولیت محدود ) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک ازشرکاء باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت( م 95 ق ت ).
 
مدارک مورد نیاز شرکت با مسئولیت محدود :
1. تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود  2 برگ
2. شرکت نامه 2 برگ
3. اساسنامه 2 جلد
4. صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه شرکاء و مدیران برابر اصل شود
6. اخذ و ارائه مجوز در صورت نیاز

روش و مراحل ثبت شرکت  با مسئولیت محدود:
1. پس از تکمیل دو برگ تقاضانامه و دو برگ شرکت نامه ( مطابق نمونه ضمیمه ) و تهیه دو جلد اساسنامه ذیل تمام اوراق توسط تمام شرکاء جهت پرداخت هزینه تعیین نام پس از اخذ فیش به بانک های معینه مراجعه و فیش پرداختی را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکت ها ارائه و واحد مزبوز نسبت به ممهور نمودن برگ اظهارنامه اقدام می نماید.
2. چند نام ( با توجه به اینکه : 1 - نام خارجی نباشد 2- سابقه ثبت نداشته باشد.)
3- دارای معنا و مفهوم باشد 4- با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد) انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده رادر روی برگ اظهارنامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکت ها درخصوص نام تعیین شده به عمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود.
3. مدارک را با توجه به مواردی که ذکر شد ( 2 برگ تقاضانامه - 2 برگ شرکت نامه)
2- جلد اساسنامه - فتوکپی شناسنامه کلیه شرکاء - ارائه مجوز درصورت نیاز - 2 نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسن -  تحویل قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکت ها داده و رسید دریافت شود و با عنایت به تاریخ تعیین شده برای اعلام نتیجه درروز موعد به ( احدی ازشرکاء یا وکیل رسمی شرکت ) به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید.
4. درصورتی که کارشناسان اداره ثبت شرکت ها ایرادی یا نقصی در مدارک ابرازی مشاهده نمایند، نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از از تأیید مسئولین اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی داده می شود. متقاضی بایستی به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که در ذیل اظهار نامه مبلغ آن قید شده اقدام نماید.
تذکر 1: قبل ازمراجعه به بانک به نمایندگی روابط عمومی تعیین مبلغ حق الدرج آگهی تأسیس در روزنامه کثیرالانتشار و اخذ فیش مراجعه شود و مبلغ حق الثبت و حق الدرج در یک مرحله به بانک پرداخت شود .
تذکر 2 : درصورتی که کارشناسان اداره ثبت شرکت ها ایراد یا نقصی در مدراک مشاهده نماید مراتب کتباً به متقاضی اعلام خواهد شد که نسبت به رفع نقص یا ایراد اقدام نماید .
تذکر 3 : درصورتی که کارشناس اداره ثبت شرکت ها موضوع شرکت را محتاج مجوز از مراجع ذیصلاح تشخیص دهد نسبت به تهیه استعلام اقدام و برگ استعلام پس از اخذ امضاء از مسئولین مربوطه در دبیرخانه اداره کل ثبت شرکت ها ثبت دفتر شده و به مراجع مربوطه همراه با یک نسخه فتوکپی از مدارک تحویل داده شود.
5. پس از پرداخت مبلغ حق الثبت، فیش مربوطه را به واحد نسبت ممهور نمودن ذیل برگ تقاضانامه و درج مبلغ پرداختی و تاریخ و شماره فیش اقدام می نماید.
6. مدارک به واحد ثبت تأسیس و تغییرات اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود و مسئول مربوطه پس از ثبت دردفتر و تعیین شماره ثبت شرکت و درج بر روی اظهار نامه اقدام و در ذیل ثبت دفتر از شخص معرفی شده توسط شرکاء ( که خود از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت می باشد) با قید جمله " ثبت با سند برابر است " امضاء اخذ می نماید و سپس آگهی تایپ شده به امضاء رئیس اداره ثبت شرکت ها برسد. یک نسخه از مدارک ضبط در پرونده شرکت شده و در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگه داری خواهد شد و یک نسخه دیگر ازمدارک ( تقاضانامه - شرکت نامه - اساسنامه - صورتجلسه مجمع عمومی مؤسس - صورتجلسه هیئت مدیره ) ممهور به مهر اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شده و تحویل متقاضی می گردد .
7. متقاضی مدارک مربوط به خود و پرونده متشکله را به قسمت دبیرخانه اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی برده و پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور، مسئول مربوطه نسبت به درج شماره ثبت دفتر و ممهور نمودن آگهی تایپ شده اقدام و پرونده متشکله را ضبط و بقیه مدارک تحویل متقاضی می گردد.
8. متقاضی پس از تحویل گرفتن مدارک مربوطه به خود، نسخه دوم آگهی تأسیس را به واحد روابط عمومی مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار تحویل و نسخه اول آگهی تایپ شده تأسیس شرکت را به دفتر شرکت سهامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان بهشت ( خیابان جنوبی پارک شهر ) جهت درج درروزنامه رسمی ( پس از پرداخت حق الدرج که توسط مسئول مربوطه تعیین می گردد ) تسلیم می نماید .
تذکر : در صورت نیاز فوری به آگهی تأسیس شرکت قبل از انتشار درروزنامه رسمی باشد چند نسخه فتوکپی تأسیس تهیه و هنگام تحویل اصلی آگهی به دفتر روزنامه رسمی فتوکپی از آگهی تأسیس تهیه و هنگام تحویل اصلی آگهی به دفتر روزنامه رسمی فتوکپی ها توسط دفتر روزنامه رسمی ممهور به مهر می گردد که دارای اعتبار مربوطه خواهد بود.
توجه : قبل از اقدام به تکمیل نمودن مدارک شرکت با مسئولیت محدود ، موارد ذیل را مطالعه فرمائید.
1- حداقل تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود دو نفرخواهد بود( م 94 ق ت ) .
2- حداقل سرمایه با توجه به رویه و حداقل مبلغ دریافت حق الثبت یک میلیون ریال می باشد .
3- سعی می شود در نام شرکت از نام شرکاء استفاده نشود، اسم شریکی که در نام شرکت قید شود، حکم شریک ضامن در شرکت ضامن در شرکت تضامنی را داشته و در بدو امر مسئول پرداخت کلیه قروض و تعهدات شرکت خواهد بود. ( م 95 ق ت ) .
4- شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقدیم و تسلیم شده باشد و مدیرعامل اقرار به دریافت کلیه سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیرنقدی، نماید و هر شرکت که برخلاف این ماده تشکیل شود باطل و ازوجه اعتبار ساقط است( م 96 ق ت ) .
5- در شرکت نامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هرکدام به چه میزان تقدیم شده است و هر شرکت که برخلاف این ماده تشکیل شود باطل و از درجه اعتبار ساقط است. ( م 97 ق ت ).
6- کلیه شرکاء نسبت به قیمتی که درحین تشکیل برای سهم الشرکه های غیرنقدی معین شده درمقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند ( م 98 ق ت ).
7- سهم الشرکه شرکاء نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با اسم و بی اسم و غیر درآید و سهم الشرکه را نمی توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده ای ازشرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به َآنها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند ( م 102 ق ت ) .
8- انتقال سهم الشرکه به موجب سند رسمی خواهد بود ( م 103 ق ت ) .
9- شرکت به وسیله یک یا چند نفر مدیر که به صورت موظف با غیر موظف که از بین شرکاء یا از خارج برای مدت محدود یا نا محدود معین می شوند اداره می گردد ( م 104 ق ت ).
10- مدیران شرکت کلیه اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره شرت خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد (م 105 ق ت )
11- تصمیمات راجعه به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود و اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکاء مجدداً دعوت شوند و در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکاء اتخاذ می شود اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد، اساسنامه شرکت می تواند ترتیب دیگری برای حد نصاب مجامع مقرر دارد. (م 106 ق ت )
12- هریک از شرکا، به نسبت سهمی که در شرکت دارد در مجامق دارای رأی خواهد بود. اساسنامه شرکت می تواند ترتیب دیگری مقرر نماید. (م 107 ق ت )
13- روابط شرکاء شرکت تابع مقررات اساسنامه است و تقسیم سود به نسبت سرمایه شرکاء است اساسنامه شرکت می تواند ترتیب دیگری باری تقسیم سود دارد. (م 108 ق ت )
14. در هر شرکت با مسئولیت محدود که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند باید دارای هیئت نظاره بوده و هیئت نظار لااقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهد ( م 109 ق ت)
هیئت نظاره مرکب از 3 نفر بوده که از بین شرکاء برای مدت یک سال انتخاب می شوند و اعضای هیئت نظاره نبایستی عضو هیئت مدیره شرکت باشند.
وظایف هیئت نظاره:
الف: تحقیق نماید که سرمایه نقدی شرکت پرداخت شده و سهم الشرکه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد.
ب: در شرکت نامه تقویم سهم الشرکه غیر نقدی به صراحت ذکر شده باشد.
ج: دعوت شرکاء برای مجمع عمومی فوق العاده
د: اعضاء هیئت نظاره از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند لیکن هر یک از آن ها در انجام مأموریت خود برطبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند ( م 167 ق ت )
ه: اعضاء هیئت نظاره دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تدقیق در آورده همه ساله گزارش به مجمع عمومی می دهند و هرگاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خبط هایی مشاهده نمایند موضوع را در گزارش مذکور ذکر نموده و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت در تقسیم منافع داشته باشند دلایل خود را بیان می کنند. ( م 168 ق ت )
و: تا 15 روز قبل از انعقاد عمومی هر صاحب سهمی می تواند ( خود یا نماینده او ) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیئت نظاره اطلاع حاصل کند ( م 170 ق ت )
15- شرکاء شرکت نمی توانند تابعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء (م 110 ق ت )
16- اتخاذ تصمیم راجع به تغییرات اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع 4/3   سرمابه را نیز دارا باشند به عمل آید. اساسنامه شرکت می تواند حد نصاب دیگری را مقرر دارد ( م 111 ق ت )
17- در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی تواند شریکی را مجبور به افزایش سهم الشرکه خود در شرکت نماید. (م112 ق ت )
18- سرمایه احتیاطی مجمع عمومی می تواند مقرر نماید در صدی از سود قابل تقسیم به عنوان سرمایه ( ذخیره) احتیاطی منظور گردد.
19- شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل می شود.
1- وقتی که شرکت مقصودی را که برای آن تشکیل شده انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد.
2- وقتی که شرکت برای مدت معینی تشکیل و مدت منقضی شده باشد.
3- در صورتی که شرکت ور شکست شود.
4- در صورت تصمیم عده ای از شرکاء که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد.
5- در صورتی که به واسطه ضررهای وارده نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکی از شرکاء تقاضای انحلال کراه و محکمه دلائل او موجه دیده و سایر شرکاء حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج نمایند.
6- در مورد فوت یکی از شرکاء اگر به موجب اساسنامه پیش بینی شده باشد ( مواد 93 و 114 ق ت )
20- اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب می شوند:
الف: موسسین و مدیرانی که بر خلاف واقف پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیر نقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار کرده باشند.
ب: کسانی به وسایل منقلبانه سهم الشرکه غیر نقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند.
ج: مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزور منافع مرهومی را بین شرکاء تقسیم کنند (م 115 ق ت)
21- ثبت کلیه شرکت های مذکور (سهامی عام- سهامی خاص- با مسئولیت محدود- تضامنی- نسبی- مختلط سهامی- مختلط غیر سهامی- تعاونی ) در این قانون (قانون تجارت) الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها است (م 195 ق ت)
22- در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت، خلاصه شرکت نامه ها و منضمات آن طبق نظام نامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد. (م 196 ق ت)
23- در هر موقع که تصمیماتی برای تغییر اساسنامه شرکت یا تمدید مدت شرکت زائد بر مدت مقرر یا انحلال شرکت (حتی در مواردی که انحلال به واسطه انقضای مدت شرکت صورت می گیرد) و تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت یا تغییر اسم شرکت اتخاذ شود مقررات مواد 195 (بند 21) و 197 (بند22) لازم الرعایه است.(م 20 ق ت)
24- در هر گونه اسناد و صورت حسابها و اعلانات و نشریات و غیره که به طور خطی یا چاپی از طرف شرکت های مذکور در این قانون به استثنای شرکت های تعاونی صادر می شود سرمایه شرکت صریحاً معین شود شرکت متخلف به جزای نقدی محکوم خواهد شد(م 201 ق ت)
25- در شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های تعاونی امر تصفیه به عهده مدیران شرکت است مگر آن که اساسنامه یا اکثریت مجمع عمومی شرکت ترتیب دیگری مقرر داشته باشد(م 213 ق ت)
26- هر شرکت تجارتی ایرانی مذکور در این قانون (قانون تجارت) و هر شرکت خارجی که بر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد 1310 مکلف به ثبت است باید در کلیه اسناد و صورت حساب ها و اعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود در ایران تصریح نماید که در تحت چه نمره در ایران به ثبت رسیده والا محکوم به جزای نقدی خواهد شد. قسمتی از م 220 ق ت)
27- انتخاب بازرس در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
28-انتخاب روزنامه برای درج آگهی های دعوت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
29- پس از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت نسبت به تهیه دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و کل) و پلمپ آن ها در اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

 

...
ادامه مطلب