کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

آرشیو مطالب آبان ۱۳۹۵

آرشیو مطالب آبان ۱۳۹۵

💖 تقدیم به پیشگاه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام 💖

💖 تقدیم به پیشگاه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام 💖

توسط .. علوی در ۲۰ آبان ۱۳۹۵

...
ادامه مطلب
✅ حمایت از کارآفرینان و صاحبان ایده در نخستین مرکز رشد حوزه رفاه

✅ حمایت از کارآفرینان و صاحبان ایده در نخستین مرکز رشد حوزه رفاه

توسط .. علوی در ۱۹ آبان ۱۳۹۵

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان از آغاز فعالیت رسمی مرکز رشد خوشه‌های فناوری در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد. وحیده نگین به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، در گفت و گو با ایرنا، افزود: انتظار می‌رود سازمان ‌های حوزه اجتماعی و مردم نهاد حمایت‌های لازم را از ایده‌های برتر مرکز رشد خوشه‌های فناوری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی داشته باشند. رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با بیان این که مرکز رشد خوشه‌های فناوری این موسسه منجر به بروز خلاقیت‌ها و در نتیجه زمینه‌ساز کارآفرینی در حوزه رفاه اجتماعی می‌شود، افزود: این مرکز با رویکرد استقبال و حمایت از کارآفرینان خلاق و صاحبان ایده در حوزه رفاه اجتماعی، راه اندازی می‌شود.  نگین تاکید کرد، این مرکز می‌تواند میزبان گستره وسیعی از خدمات و صنایع از جمله، خدمات بهزیستی، تامین اجتماعی، صنایع فناوری بنیان، نرم‌افزاری، تجارت الکترونیکی، زیستی، هنری، تولیدی، گردشگری و رسانه‌ای باشد. نگین مهمترین دوره های درحال برگزاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را تربیت مربی پیش دبستانی، مددکاری اجتماعی، اصلاح و تربیت، خدمات سلامت، تربیت مربی کودکان کم توان ذهنی،تربیت مربی کودکان با نیازهای ویژه، تربیت مربی مهد کودک، آسیب شناسی اجتماعی، مدیریت سلامت، خدمات مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها نام برد. وی در امور زنان افزود: دوره‌های ‹کارشناسی ناپیوسته حقوق کار و تامین اجتماعی› و ‹کاردانی توانبخشی مبتنی بر جامعهCBR ‹ نیز در مراحل پایانی تصویب است .به گفته نگین، دوره‌های یاد شده با هدف تربیت نیروهای متخصص در جهت رفع نیازهای حوزه رفاه اجتماعی کشور برنامه‌ریزی شده است.  رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در ادامه اقدام های موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه با سازمان نهضت سواد آموزی به منظور بهره گیری از ظرفیت های موسسه در دستیابی به اهداف و برنامه های سوادآموزی تشریح کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 برگرفته از : karafarini.ir

...
ادامه مطلب
​ 📕 اهمیت کتاب و کتابخوانی در کلام رهبری - ۱۸

​ 📕 اهمیت کتاب و کتابخوانی در کلام رهبری - ۱۸

توسط .. علوی در ۱۸ آبان ۱۳۹۵

📚📚

وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت 

هرچه بیشتر مسئله کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام ورزند.

📚📚📚

 

نقش کتاب‌خانه در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده است. از این رو، کتاب‌خانه را می‏توان به عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان در نظر گرفت.
...
ادامه مطلب
💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت پانزدهم

💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت پانزدهم

توسط .. علوی در ۱۷ آبان ۱۳۹۵

سعی و کوشش را در زندگی فرامو‍ش نکنید

آیا به فکر راهی برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی هستید یا در اندیشه عذر و بهانه ای برای شانه خالی کردن از وظیفه؟

...
ادامه مطلب
😊 شادی و اندوه - (۱۰) 😞

😊 شادی و اندوه - (۱۰) 😞

توسط .. علوی در ۱۵ آبان ۱۳۹۵

« شیطان به دنبال اندوهگین کردن مؤمنین است »

...
ادامه مطلب
⁉️ چگونه یک طرح تجاری بنویسیم

⁉️ چگونه یک طرح تجاری بنویسیم

توسط .. علوی در ۱۳ آبان ۱۳۹۵

چنانچه در نظر دارید کسب‌وکاری را شروع کنید و یا آنرا توسعه دهید، نیاز به یک طرح تجاری یا طرح توجیحی یا طرح کسب‌وکار (‌Business Plan) دارید. طرح شما فراهم‌کننده نقشه راه برای دستیابی به موفقیتی است که در ذهن دارید. طرح شما پاسخگوی سوالات مربوط به کسب‌وکارتان است بنابراین اگر یا امّایی نباید در میان باشد و چیزی که می‌نویسید شرکت شما را به مقصد مورد نظرتان هدایت می‌کند.

طرح تجاری شما، اساساً پاسخهای شما به فهرست جامعی از سوالات مربوط به کسب‌وکار شماست. اولین و مهمترین سوال این است: چه آینده‌ای برای کسب‌وکارتان در نظر گرفتید و می‌خواهید به کجا برسید؟ به عبارت دیگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در سه یا پنج یا حتی ده سال آینده چگونه به نظر برسد؟ چه سطحی از سود یا درآمد در آن زمان خواهید داشت؟ چه تعداد پرسنل خواهید داشت؟ چه تعداد شعبه خواهید داشت؟ و نظایر این سوالات.

به همین ترتیب، طرح تجاری شما باید پاسخ این سوالات را برای دوره زمانی کوتاه بویژه برای دوره یکساله در خود داشته باشد و این پاسخها هدف کسب‌وکار شما برای سال جاری است و کارهایی که باید انجام دهید تا به هدف تعیین شده برسید و سال موفقیت‌آمیزی داشته باشید.

پاسخ به این سوالات اساسی، مستلزم پاسخ به سوالاتی است که مربوط هر بخش از کسب‌وکارتان می‌شود و به شرح ذیل است:

۱ . تحلیل شرکت: چه محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید یا در آینده ارائه خواهید داد؟

۲ . تحلیل صنعت: بازارِ هدف شما چقدر وسیع است و چگونه تغییر می‌کند؟ چه روندی آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آیا این روندها تاثیر خوب و مثبتی بر موفقیت آینده شما دارد؟

۳ . تحلیل رقابتی: رقبای شما کیستند و نقاط قوت و ضعف آنها چیست؟

۴ . تحلیل مشتری: مشتریان شما از چه طیفی هستند؟ درصد جمعیتی آنها چگونه است؟ نیازهای آنها چیست؟

۵ . طرح بازاریابی: چگونه مشتریانِ هدف را پیدا و با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد؟ از چه روش تبلیغاتی و شیوه‌های بازاریابی استفاده خواهید کرد؟ چگونه محصولات یا خدمات خود را قیمت‌گذاری خواهید کرد؟

۶ . طرح مدیریتی: تیم کنونی شما شامل چه کسانی است و برای اجرایی کردن فرصتِ پیش رو چه افراد کلیدی را باید استخدام کنید؟ آیا هیئتی از مشاوران تشکیل می‌دهید یا از مدیران؟ و اگر اینطور باشد دنبال چگونه اشخاصی می‌گردید؟

۷ . طرح اجرایی: طرح اجرایی شما چیست؟ چه نقاط عطفی را باید ایجاد کنید تا خود را از جایگاه فعلی به جایگاه بالاتری که در یک سال آینده مد نظرتان است برسانید؟ و نیز در پنج سال آینده؟

۸ . طرح مالی: چه مقدار سرمایه‌گذاری از جانب دیگران برای تشکیل شرکت خود نیاز دارید؟ در چه زمینه‌هایی این سرمایه را هزینه خواهید کرد؟ سود و درآمد خود را برای یک تا پنج سال آینده چه مقدار پیش‌بینی می‌کنید؟ چه داراییهایی را باید در مالکیت خود بگیرید؟

با پاسخ به سوالات کلیدی مربوط به این ۸ بخش یک طرح تجاری در واقع به خودتان کمک می‌کنید تا اهداف تجاری خود را فرمول‌بندی کنید. این پاسخها همچنین به شما کمک می‌کند برای مهمترین سوالی که باید در خلاصه طرح خود بنویسید جواب داشته باشید، و این سوال این است: آیا کسب‌وکار شما دارای شرایط منحصر بفردی برای موفقیت است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسب‌وکار شما ممکن است قابلیت منحصر بفردی برای موفقیت داشته باشد. برای مثال، این دلیل می‌تواند کیفیت و قدرت تیم مدیریتی شما باشد. یا تکنولوژی منحصر بفرد بکار رفته در محصولات یا خدمات شما باشد و یا شریکهای تجاری که در آینده برمی‌گزینید باشد. اما نکته مهم این است که اگر قابلیت منحصر بفردی ندارید، رقبای شما براحتی مشتریان و سهم بازار شما را می‌قاپند.

بنابراین اگر در این فکر هستید که چگونه یک طرح تجاری بنویسید، بنشینید و شروع به پاسخگویی به سوالات بالا بنمایید. این قسمت باید با تفکر فراوان و با چارچوب محکم بنا شود. مطمئناً اگر قصد دارید دیگران این طرح را بخوانند و در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کنند، طرح شما باید براحتی خوانده شود و دارای ساختار زیبا و مناسب باشد. با اینحال محتوا ، استراتژی و دلایل موفقیت طرح شماست که سرمایه‌گذار را مجذوب و علاقه‌مند کرده و شریک شما در کسب‌وکار پررونق‌تان خواهد شد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 برگرفته از : ir-success.ir

...
ادامه مطلب
🤔 ۱۱ جمله‌ که باعث می‌شود در مصاحبه استخدامی دروغگو به نظر بیایید ...

🤔 ۱۱ جمله‌ که باعث می‌شود در مصاحبه استخدامی دروغگو به نظر بیایید ...

توسط .. علوی در ۱۲ آبان ۱۳۹۵

جملات نسنجیده‌ای وجود دارند که در صورت استفاده از آن‌ها در مصاحبه‌های شغلی، باوجود داشتن صداقت، دروغگو به نظر خواهید رسید.

...
ادامه مطلب
احکام معاملات - ۷

احکام معاملات - ۷

توسط .. علوی در ۱۰ آبان ۱۳۹۵

کم فروشی


احکام کم­‌فروشی 
۱. اگر کسی را برای تطفیف و کم‌­فروشی اجیر کنند، چنین اجاره­‌ای باطل و حرام است.
...
ادامه مطلب
✍️ داستان موفقیت یک برند

✍️ داستان موفقیت یک برند

توسط .. علوی در ۹ آبان ۱۳۹۵

«تخفیفان» نخستین و پرطرفدارترین بستر تخفیف و خرید گروهی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد «حس خوب هیجان» در مردادماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

...
ادامه مطلب
🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری - ۱۰

🌍 فضای سایبر در فرمایشات مقام معظم رهبری - ۱۰

توسط .. علوی در ۸ آبان ۱۳۹۵

بیانات در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها

...
ادامه مطلب