کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

۵ چیزی که از استیو جابز درباره کسب و کارهای موفق آموختم


موضوع : شروع کسب و کار

توسط .. علوی در پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ

۵ چیزی که از استیو جابز درباره کسب و کارهای موفق آموختم

هیچ کس به اندازه استیو جابز نمی توانست درباره شروع یک کسب و کار برای شما صحبت کند و من مفتخر به همکاری با او در بخش مکینتاش شرکت اپل بودم.

در طی یک دوره چند ساله همکاری و دو دهه مشاهده روش کار او، من این پنج چیز مهم درباره شروع کسب و کار را از او آموختم.

۱. مردم نمیتوانند به شما بگویند که به چه چیزی نیاز دارند.

آنها میتوانند آنچه میخواهند را به شما بگویند، و معمولاً در راستای چیزهایی بهتر، سریعتر و ارزانتر از وضع موجود است. برای مثال در دهه ۸۰ مشتریان اپل دستگاهی بهتر، سریعتر و ارزانتر از اپل ۲ میخواستند. هیچکس تقاضای مکینتاش نمی کرد. کارآفرینان موفق چیزی خلق میکنند که   مردم نمی توانند نیازشان به آن را بوضوح بیان کنند.

۲. متخصصین نمیتوانند به شما بگویند که چکار باید بکنید.

متخصصین در بیان اشکالات کار استاد هستند ولی نمی توانند در چگونگی حل مشکل شما را راهنمایی کنند.

۳. تکنولوژی آینده در زمینه کاریتان را پیش بینی کنید.

در سال ۱۸۳۰ یخ سازان توسط کارخانه های یخ سازی محو شدند. در ۱۸۵۰ کارخانه های یخ سازی توسط شرکتهای یخچال سازی محو شدند. کارآفرینی حقیقی زمانی رخ میدهد که به تکنولوژی بعدی کوچ کنید یا خودتان آن را خلق کنید.

۴. طراحی را مد نظر قرار دهید.

شاید برای همه کاربران مهم نباشد ولی به اندازه ای مهم است که سبب موفقیت یک کسب و کار می شود. داشتن رابط کاربری آسان برای یک کالا یا خدمات دیگر کفایت نمی کند اکنون کالا یا خدمات شما باید زیبا و تحسین برانگیز بوده و با روش خوشایندی کارش را انجام دهد. استیو جابز و اپل بدین شیوه انتظارات مردم را برای همیشه بالا بردند.

۵. ارزش همان قیمت نیست.

قیمت یک کالا عددیست که روی آن نوشته شده است. ارزش یک کالا مجموع هزینه ها و سودهای آن است. بعضی چیزها با قیمت بالاتر می تواند ارزش بهتری داشته باشد زیرا هزینه هایی مثل آموزش را کاهش می دهد و نتایج بهتری در بر دارد. روی قیمت تمرکز نکنید – روی فراهم نمودن ارزشهای ارتباطی تمرکز کنید.

یک چیز دیگر: استیو جابز به من گفت که بعضی چیزها را باید باور کرد تا به چشم بیایند و دیده شوند. ولی بدبین ها باید اول ببینند تا آن چیز را باور کنند. اگر میخواهی یک کارآفرین باشی، باید به ایده ات باور داشته باشی. به این دلیل است که استیو جابز دنیا را دگرگون کرد در صورتیکه بیشتر مردم منتظر بودند تا دنیا دگرگون شود.

برگرفته از : ir-success.ir

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۶۰۳
تعداد بازدید کننده :۵۸۴
(۰)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی