کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

۶ ترفند برای استفاده هرچه بهتر از زبان بدن


موضوع : موفقیت بازاریابی

توسط .. علوی در شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۰۷ ق.ظ

۶ ترفند برای استفاده هرچه بهتر از زبان بدن

بسیاری از افراد حرفه‌ای در کسب ‌و کار معتقد هستند که نباید از اهمیت زبان بدن غافل شد. به همین دلیل قصد داریم با آموزش ۶ ترفند، شما را در استفاده هرچه بهتر از زبان بدنتان یاری دهیم.

بعضی ترفندها مانند لبخند به لب داشتن و به گرمی دست دادن می‌تواند به شما کمک کند تا در زندگی روزمره خود یا در کسب و کارتان روی مخاطبانتان تاثیر مثبت بیشتری بگذارید.

البته تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارد که به مراتب از دو حرکت ذکر شده تأثیرات بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اعتماد به نفس خود را به طرف مقابل نشان داده و همچنین حس اعتمادی نسبت به خودتان در وی به وجود بیاورید.

البته مشکل در یادگیری این روش‌ها است و به زمان بسیار بیشتری برای فراگرفتن آنها نیاز دارید. در هر صورت اگر این ترفندها را بتوانید به خوبی اجرا کنید می‌تواند به کسب و کار شما و همچنین زندگی اجتماعی‌تان رونق ببخشد. در ادامه قصد داریم این ۶ ترفند زبان بدن را به شما آموزش دهیم.

برقراری تماس مناسب با چشمان فرد مقابل 

افزایش مهارت در استفاده از زبان بدن

این تکنیکی است که شاید بارها آن را خوانده یا از دیگران شنیده باشید، اما مشکل در آموختن نحوه درست برقراری تماس با چشمان فرد مقابلتان است. ابتدا باید گفت به این دلیل گفته می‌شود که با فرد مقابل تماس چشمی داشته باشید که اگر این حرکت را انجام ندهید می‌تواند به معنی اهمیت ندادن یا در حالت دیگر، به معنی داشتن ضعف و ترس از فرد مقابل تلقی شود. به همین دلیل بهتر است هنگام صحبت کردن به چشمان فردی که با او در حال صحبت هستید نگاه کنید.

هرچند مشکل اصلی می‌تواند در کنترل چشمان باشد، چشمانی که بلرزند می‌توانند نشان دهنده اضطراب، پریشانی و گاهی اوقات به معنی صادق نبودن باشند. به همین دلیل باید سعی کنید ابتدا تماس چشمی را یک مهارت مهم در نظر گرفته و سپس در برقراری تماس مناسب با چشمان فرد مقابلتان استاد شوید.

چنین تکنیکی برای بعضی از افراد چندان ساده نیست؛ اما خوشبختانه روشی وجود دارد که به شما در برقراری تماس چشمی کمک می‌کند. لیل لاندز نویسنده کتاب چگونه صحبت کنیم پیشنهاد داده است:

چنان در نظر بگیرید که گویا چشمانتان به چشمان فرد مقابل گره خورده و به جای دیگری نمی‌توانید نگاه کنید.

اگر بتوانید در این شگرد به مهارت بالایی برسید در اندک زمانی شاهد پیشرفت در گفتگوهای رو در رو بوده و مشاهده خواهید کرد که بهتر می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

همیشه دستان خود را در معرض دید قرار دهید

گاهی اوقات بازی با دستان می‌تواند نشان دهنده اضطراب در شما باشد و همین امر روی فرد مقابلتان نیز تاثیر می‌گذارد؛ مخصوصا اگر فرد مقابل یک سرمایه گذار یا کسی باشد که می‌خواهد سمت مهمی را به شما بدهد.

هرچند کنترل حرکت دست می‌تواند گاهی اوقات غیرممکن شود؛ بنابراین شما تصمیم می‌گیرید که دستان خود را در جیبتان، در زیر میز یا میان بازوانتان مخفی سازید. این حرکات قابل درک است؛ اما می‌تواند تاثیر منفی روی شخص مقابلتان داشته باشد.

در معرض دید قرار دادن دستان موضوع مهمی است، زیرا در صورت مخفی کردن آنها به فرد مقابل القا می‌شود که شما چیزی را در دستان خود مخفی کرده‌‌اید. اگر حرکات دستانتان زیاد است سعی کنید حرکت آنها را کمتر کنید؛ اما آنها را مخفی نکنید.

حتی اگر در شرایط دفاعی نیز قرار گرفته‌اید بهتر است فرد مقابلتان از آنچه در سر دارید باخبر نشود؛ بنابراین طبیعی رفتار کنید. این کار باعث می‌شود تا فرد مقابل به شما اعتماد کرده و به سخنانتان اهمیت دهد.

یکجا ثابت نایستید

بعضی از افراد هیچ تحرکی ندارند و به حالتی غیرطبیعی روی صندلی نشسته و بدون کوچک‌ترین حرکتی، میخکوب به شخص مقابل نگاه کرده و صحبت می‌کنند. در چنین حالتی امکان دارد این افراد به صادق نبودن یا وحشت داشتن اشتباه گرفته شوند.

دکتر لیلین گلس، رفتارشناس و متخصص در زبان بدن که در گذشته با اف‌بی‌آی همکاری داشته، در گزارشی گفته است که باید مراقب افرادی که در صحبت با شما هیچگونه تحرکی ندارند باشید. وی می‌گوید:

این موضوع می‌تواند به معنی از پیش آماده بودن برای یک جنگ باشد تا گفتگویی ملایم و شخصی که این‌گونه نشسته، خود را برای یک رو در رویی آماده کرده است. این طبیعی است که وقتی صحبت می‌کنید و می‌خواهید وارد یک گفتگوی طبیعی شوید به بدن خود حرکت دهید، گاهی این حرکات را با توجه به اهمیت موضوع انجام می‌دهید و البته در بیشتر اوقات نیز حرکات ناخودآگاه هستند؛ بنابراین اگر در هنگام صحبت با فردی مشاهده کردید که هیچگونه تحرکی از وی رخ نمی‌دهد احتمالا مشکلی وجود دارد و باید هوشیار باشید.

البته در نظر داشته باشید تحرک زیاد نیز خوب نیست؛ مخصوصا تحرک بیش از حد دستان، زیرا حواس طرف مقابل را از آنچه می‌گویید پرت خواهد کرد و وی به جای شنیدن آنچه می‌گویید روی دستان شما تمرکز می‌کند.

بنابراین سعی کنید تعادلی میان بی‌حرکت بودن و تحرک زیاد پیدا کرده تا بتوانید تاثیر بهتری روی مخاطبانتان داشته باشید.

رو به روی فرد مقابلتان بنشینید

افزایش مهارت در استفاده از زبان بدن

یکی از مواردی که از دوران نوجوانی همیشه به ما یادآوری شده نحوه درست نشستن روی صندلی است. آماندا آگوستین، مشاور متخصص در زمینه کسب و کار در مصاحبه‌ای گفته است:

اگر روی صندلی‌تان به درستی ننشینید، فردی که در زمینه استخدام با شما صحبت می‌کند این حرکت را به معنی بی‌علاقه بودنتان نسبت به شغل مد نظر برداشت کرده یا فکر می‌کند که شما مصاحبه را چندان جدی نگرفته‌اید. هیچ کدام از این دو حالت به شما کمک نخواهد کرد و ممکن است آن فرصت شغلی را نیز به راحتی از دست بدهید. علاوه بر این موارد، در صندلی فرو رفتن می‌تواند نشانه عدم اعتماد به نفس نیز باشد.

آگوستین پیشنهاد داده است که روی صندلی به درستی و مستقیم، رو به روی فردی که قرار است با وی صحبت کنید بنشینید؛ زیرا این‌گونه نشستن به معنی ذکاوت، اعتماد به نفس و قابل قبول بودنتان است.

اگر فرو رفتن در صندلی یا کج نشستن برای شما عادت شده باشد یکی از سخت‌ترین تمرین‌ها را برای ترک این عادات غلط پیش رو خواهید داشت. هرچند اقدامی خواهد بود که در صورت موفقیت می‌تواند باعث پیشرفت شما در کار، مخصوصا در مصاحبه‌ها شود.

در راه رفتن، با هدف و پر انرژی باشید

خیلی از افراد با اعتماد به نفس راه نمی‌روند و همین امر باعث می‌شود تا دیگران آنها را جدی نگرفته و گاهی اوقات مورد تمسخر قرار دهند. شاید تغییر حالت راه رفتن برای این اشخاص کمی سخت باشد؛ اما بی‌شک می‌تواند روی زندگیشان تاثیر مثبتی بگذارد.

با یادگیری نحوه صحیح قدم برداشتن می‌توانید مطمئن شوید که دیگران بر اساس راه رفتن‌تان در مورد اعتماد به‌نفس‌تان، جذابیت‌تان و حتی مورد اعتماد بودنتان قضاوت اشتباه نخواهند داشت.

آینه‌ای از شخصی که با او صحبت می‌کنید باشید

رزماری هافنر، مدیر منابع انسانی CareerBuilder گفته است که هم تراز کردن بدنتان با شخصی که با وی صحبت می‌کنید می‌تواند مهارت سختی باشد و یادگیری آن به زمان زیادی نیاز دارد؛ اما در صورتی که این کار را انجام دهید نشانه‌ای از موافقت و تحسین طرف مقابلتان بوده و در نتیجه تاثیر فراوانی روی او خواهد گذاشت.

انجام دادن این کار می‌تواند به شدت سخت باشد زیرا نباید کار شما به حالت تقلید یا تمسخر تلقین شود؛ اما انجام ماهرانه آن، ترفند خوبی برای تحت تاثیر قرار دادن هر شخصی خواهد بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : zoomit.ir

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۱۳۰۴
تعداد بازدید کننده :۱۲۴۰
(۴)
حامد عزیزی

حامد عزیزی

اقای علوی من از وبلاگتون لذت می برم
۳۱ شهریور ۹۵، ۰۶:۵۱
.. علوی

.. علوی

جناب عزیزی شما لطف دارید. خوشحالم که مطالب باعث پیشرفت تمام دوستان میشه و این پیشرفت خود لذتی بی نظیره.

خستگی از تنم بیرون میره وقتی استفاده مطالب رو میبینم.

لطفا من رو از نظراتتون بی بهره نگذارید.

همیشه موفق باشید 

۳۱ شهریور ۹۵، ۰۷:۲۷
فرناز فرزان

فرناز فرزان

به موارد جالبی اشاره کرده بودن
ممنونم
۶ شهریور ۹۵، ۲۲:۵۳
.. علوی

.. علوی

متشکرم از ریزبینی شما.
۷ شهریور ۹۵، ۰۸:۴۱
علی صفری

علی صفری

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه
۶ شهریور ۹۵، ۱۵:۰۳
.. علوی

.. علوی

جناب صفری صحیح میفرمایید. البته بکار بردنش ساده هم نیست. احتیاج به تمرین داره.

موفق باشید 
۶ شهریور ۹۵، ۱۸:۳۷
คຖē  Şhērlฯ

คຖē Şhērlฯ

ممنون
۶ شهریور ۹۵، ۱۰:۳۰
.. علوی

.. علوی

متشکرم
۶ شهریور ۹۵، ۱۸:۳۷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی