کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

اعتماد به نفس در برابر غرور در کارآفرینان موفق


موضوع : کارآفرینان

توسط .. علوی در يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۰ ق.ظ

اعتماد به نفس در برابر غرور در کارآفرینان موفق

وقتی که صحبت از کارآفرینان به میان می‌آید، یکی از ویژگی‌هایی که همواره باعث رنجش و آزار آنها می‌گردد همانا غرور و تکبر است. نکته اینجاست که اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، به سختی موفق می‌شوید. پس یقیناً دوست دارید اعتماد به نفس داشته باشید که با غرور متفاوت است. برای کارآفرینان مرز مشخصی بین غرور و اعتماد به نفس وجود دارد.

بنابراین چگونه با اعتماد به نفس گام برمی‌دارید بدون اینکه به غرور متهم شوید؟

پاسخ این است: اعتماد به نفس همراه با فروتنی

منظور من این نیست که وانمود کنیم که شخص فروتنی هستیم چون این دوگانگی از یک فرسخ دورتر قابل تشخیص است. شما باید میل و علاقه‌ای در مردم ایجاد کنید، و این کار را بدون چشم‌داشت انجام دهید. شما باید ایده‌های خود را با دیگران مبادله کنید و سهمی در گفتگوهای مابین داشته باشید. شما باید ارزش‌های والا را در بین نزدیکان و همراهان اشاعه دهید. شما باید واقعاً فروتن و نوع‌دوست باشید.

به عنوان یک کارآفرین، لحظه‌ای که آنقدر مغرور می‌شوید که فکر می‌کنید نگران مسائل رقابتی نیستید و رقیب‌ها را کوچک می‌پندارید، لحظه‌ای است که باید بدانید گرفتار مشکلات واقعی و غرور بیجا هستید. شرکت‌های بسیاری هستند که کارشان را بعنوان یک استارت‌آپ موفق همراه با فروتنی و بدون چشم‌داشت شروع کردند، سپس بخاطر نگرش متکبرانه یکی از بنیان‌گذاران به ورطه شکست و نابودی کشانده شدند. جالب است که می‌بینیم این جهان خودش چگونه با حذف کردن مغرورها این گونه نگرش‌ها را تصحیح می‌کند. شکست باعث تقویت نیروهای درونی شما می‌شود و از این رو فروتنی در شما افزایش می‌یابد.

اگر به ایده‌ی دیگران بی‌توجه باشید، خودتان هم درمی‌یابید که یک کارآفرین مغرور هستید. اگر انعطاف‌پذیر نباشید و پیش خود فکر کنید فقط راه شما درست است – شاید مغرور باشید و حتی خودتان هم ندانید، که شاید یکی از دلایل تقلای بی‌نتیجه شما برای رسیدن به موفقیت باشد. عکس‌نوشته زیر که کارآفرین دارای اعتماد به نفس در برابر کارآفرین مغرور نامیده می‌شود به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. امیدوارم الهام‌بخش شما باشد!

اعتماد به نفس در برابر غرور در کارآفرینان موفق

برگرفته از : ir-success.ir

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness

https://www.instagram.com/successfulbusiness.ir

https://twitter.com/SuccessfulBu

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۷۴۲
تعداد بازدید کننده :۶۸۵
(۰)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی