آیا تا به حال اتفاق افتاده که در یک رستورانی باشید و با مقدار زیادی غذا مواجه شوید؟ در چنین حالتی معمولا هر کسی دوست دارد از همهی غذاها مصرف کند تا بیشترین لذت را از خوردن آنها به دست آورد. اما آیا این امکانپذیر است؟
بازاریابی دیجیتال هم دقیقا به همین شکل است.
بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و تکنیکهای فراوانی دارد که هر کدام میتواند شما را بیشتر به موفقیت نزدیک کند.
تیم بازاریابی داخلی شرکت شما نه میتواند از این تکنیکها دوری کند و نه میتواند همه را یک جا و به درستی انجام دهد. شاید شما احساس کنید که اضافه کردن یک یا دو نفر میتواند نقش موثری در پیشبرد کارها داشته باشد.
اما آیا آنها قادر خواهند بود، همهی شکافهای موجود را پر کنند؟
اگر میخواهید به اهداف بازاریابی خود دست یابید، باید ببینید تیم شما ظرفیت آن را دارد یا نه؟
قبل از هر چیزی باید تواناییهای تیم داخلی خود را تجزیه تحلیل کنید و آن را با اهداف بازاریابی و استراتژی خود مقایسه کنید.
هر جا که کمبود احساس کردید، باید برای آن برنامهریزی کنید.
برون سپاری کارها میتواند بسیار موثرتر از اضافه کردن نیروهای جدید باشد.
برون سپاری میتواند در زمان و هزینههای شما موثر باشد و به تیم شما کمک کند تا روی نقاط قوت خود تمرکز کنند.
در ادامه ۵ فعالیت برای برون سپاری بازاریابی که تیم بازاریابیتان را کارآمدتر میکند، آمده است.
شبکههای اجتماعی از فقط یک راه برای گذراندن زمان با اعضای خانواده و دوستان به یک ابزار جذاب برای کسب وکارها تبدیل شدند. اگر شما از آنها استفاده نکنید، رقبای شما استفاده خواهند کرد و چه بسا شاهد موفقیتهای بسیاری نیز خواهند بود.
تیم شما به راحتی میتوانید شروع به استفاده از شبکههای اجتماعی بکند، اما آنچه که اهمیت دارد اینست که تیم شما بتواند بازدهی کافی را از فعالیت در شبکههای اجتماعی خود دریافت کند.
اگر در تیم خود استراتژیست شبکههای اجتماعی و افرادی که میتوانند ایدههای خارقالعاده در تولید محتوای شبکههای اجتماعی ارائه کنند، وجود ندارد بهتر است به برونسپاری اقدام کنید.
تقریبا غیرممکن است که برندها بتوانند کار بازاریابی محتوایی را به تنهایی انجام دهند. خصوصا زمانیکه از انجام بازاریابی محتوایی اهداف مشخصی را در نظر داشته باشید. یک استراتژی منسجم محتوایی و در کنار آن تولید مقالات وبلاگی منسجم، پستهای مهمان، کمپینهای ایمیلی فعالیت بسیار زیادی را از مخاطبان میطلبد. با همکاری با یک سازمان خارجی میتوانید به راحتی به ایجاد، توزیع و تجزیه تحلیل محتوای خود بپردازید. از آنجا که برندها نمیتوانند به طور پیوسته این کار را انجام دهند، همکاری با یک سازمان خارجی میتواند بهترین استراتژی باشد.
این روزها روابط عمومی با شکلگیری بازاریابی محتوایی و شبکههای اجتماعی به سادگی امکانپذیر نیست. مدیران روابط عمومی نیازمند حفظ و مدیریت روابط خود با روزنامهنگاران، تاثیرگذاران و خبرنگاران مشهور هستند. این کار برای تیم شما اگر تخصص و شبکهی ارتباطی مناسب را نداشته باشند، بسیار سخت خواهد بود. بنابراین همکاری با شرکتی که به صورت تخصصی روی این موضوع کار میکنید، بسیار مناسب و ایدهآل به نظر میرسد.
تحقیقات نشان میدهند که در چند سال اخیر:
بازاریابی ویدیویی بیش از سایر انواع بازاریابی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.
در واقع کاربران به ویدیو بیشتر از سایر انواع محتوا علاقه دارند. همین موضوع باعث شده است که بازاریابی ویدیویی این چنین در میان کسب وکارها محبوب باشد. انجام این کار توسط تیم بازاریابی داخلیتان بسیار سخت و پیچیده است. چون شما به ابزار و امکانات بسیاری نیاز خواهید داشت تا یک ویدیوی خوب تولید کنید. همچنین تیم شما باید استعداد لازم برای ویدیو، گرافیک آن داشته باشد.
ممکن است شما وبسایت آمادهای داده باشید و کار خود را شروع کردهاید. اما کار به اینجا ختم نمیشود، شما با گذشت زمان به مشکلات فنی برخواهید خورد. و یا براساس تجزیه تحلیلهای مختلف، تیم بازاریابی شما متوجه خواهد شد که نیازمند تغییراتی در طراحی سایت یا تجربهی کاربری آن است. اگر شما این کار را برون سپاری کنید، تیم بازاریابی سریعا خواهد توانست به خواستههای خود دست یابد.
اگر لیست فعالیتهای تیم بازاریابی شما بیش از اندازه طولانی باشد. آنها قادر به اولویتبندی و انجام آنها نخواهند بود. لذا برون سپاری بازاریابی؛ برخی از مسئولیتهایی که وقتگیر، اما ضروری هستند، میتواند نقش موثری در موفقیت تیم بازاریابی شما داشته باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ