کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

👽 برندسازی شخصی ( برندینگ شخصی / پرسنال برندینگ )


موضوع : بازاریابی تبلیغات

توسط .. علوی در شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

👽 برندسازی شخصی ( برندینگ شخصی  /  پرسنال برندینگ )

یکی از مفاهیم اساسی در برندینگ و مدیریت برند است و عبارت است از فرایند توسعه یک نشانه، مارک یا علامت که در پیرامون اسم یا شغل یک فرد حقیقی ساخته می‌شود. شما با استفاده از این مارک یا علامت، با دیگران ارتباط برقرار نموده و از طریق آن مهارت‌ها،شخصیت و ارزش‌های خود را به دیگران معرفی می‌نمایید. هدف نهایی برندسازی شخصی ، ایجاد شهرت و معروفیت می‌باشد که در ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی و موردعلاقه دیگران به شما کمک خواهد نمود. پس از ایجاد یک چنین برندی، سایرین برای دستیابی به معلومات و دانش شما، به دنبال شما خواهند آمد.

اجزای اساسی در حوزه مدیریت برند شخصی

در حوزه مدیریت برند شخصی باید بدن ، لباس ، ظاهر فیزیکی و حتی دانش فردی موردتوجه قرارگرفته و این موارد باید کاملاً برجسته، باقابلیت به یادسپاری و به یادآوری بالا Recall و علامتی مشخص برای مخاطبان باشد. برندسازی شخصی بر هزینه‌های فرد تأثیر خواهد داشت. ایجاد برند فردی گامی است در جهت ایجاد یک هویت و به رسمیت شناخته شدن فرد در اجتماع محلی و یا بین‌المللی که باعث کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد شد. بی‌هیچ تردیدی برندسازی شخصی ، به‌ویژه برای مدیران کسب‌وکارهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. زیرا فرد را برای جنگ رودررو محیا می‌سازد.

اولین بار در دنیا، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۹ آقای اوباما از برندینگ فردی در حوزه برندینگ سیاسی استفاده نمود. مشاور برنامه‌ریزی استراتژیک کمپین او فردی به نام David Axelrod بود و در ضمن از مشاوره مدرسه مدیریت دانشگاه هاروارد نیز استفاده نمود و پس از او نیکولاس سرکوزی در این حوزه از نوع برندینگ استفاده نمود. از سال ۲۰۱۲ استفاده از این روش برای انتخابات مجلس و حتی شوراهای شهرهای در آمریکا استفاده می‌شود.

در هالیوود ، یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیر برنامه‌های هنرمند ، برنامه‌ریزی برندسازی هنرمند است تا بیشترین آدیشن را برای او گرفته و او را معتبر و معروف نموده و پیشنهادهای نامناسب با توجه به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آن هنرمند رد نماید. ویدیویی در خصوص برندینگ شخصی از کاوازاکی (مشاور و مدیر در شرکتی مانند اپل، موتورورلا)

 

برخی از مخاطبان اصلی برندسازی شخصی

  • برندسازی شخصی مدیران تجاری، خدماتی، صنعتی Managers Branding

  • برندسازی شخصی پزشکان و متخصصین بخش سلامت Healthcare Branding

  • برندسازی شخصی وکلا Lawyers Branding

  • برندسازی شخصی هنرمندان Artists Branding

  • برندسازی شخصی سیاست‌مداران Political Branding

 

یکی از شرکت‌های مهم و بین‌المللی در تعریف استانداردهای استراتژی برند و برندینگ ، شرکت Interbrand اینتربرند آمریکا است که با داشتن چند هزار کارمند در سراسر دنیا و بیش از ۳۰ دفتر در پنج قاره، در حوزه مارکتینگ ، صاحب نطر بوده و سهم عظیمی در گسترش علم برندینگ در دنیا داشته است. تیم مشاوران مدیریت ایران، با توجه به نمایندگی انحصاری از CMCG آمریکا، توانسته است تا با تجربیات علمی و عملی خود به نحو شایسته‌ای این استانداردها را کسب و پیاده‌سازی نماید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : کسب و کار موفق

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۱۱۸۸
تعداد بازدید کننده :۱۱۲۲
(۱)
سهیلا ریاحی

سهیلا ریاحی


برای اولین بار چهار سیستم تبلیغاتی و درامدی  /پاپ اپ/اسمارت پاپ /بازدید ساز/جستجوی پیشرفته گوگل 📺 http://irapopup.ir مخصوص تبلیغات  سایت . وبلاگ و کانال // رتبه زیر 100 السکا تضمینی/افزایش فروش محصولات و خدمات شما  /کسب درامد از بازدید وبلاگ و سایت شما / کسب درامد بدون نیاز به وبلاگ و سایت به صورت افلاین  /💰خریدار بازدید های سایت و وبلاگ شما به مدت طولانی //طرح ویژه تا پایان بهمن ماه 96 / http://irapopup.ir
۲۱ بهمن ۹۶، ۱۱:۵۹
.. علوی

.. علوی

موفق باشید
۲۱ بهمن ۹۶، ۱۴:۵۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی