کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

✅ نقش شبکه های اجتماعی در تحقیقات بازار


موضوع : حفظ کسب و کار

توسط .. علوی در شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۷ ق.ظ

✅ نقش شبکه های اجتماعی در تحقیقات بازار

✅نقش شبکه های اجتماعی در تحقیقات بازار:

تزریق تحقیقات بازار از طریق شبکه های اجتماعی تعریف جدیدی برای چگونگی رسیدن به بینش مشتریان است. محققان شبکه های اجتماعی نیز اظهار می کنند که ۶۸% از شرکت های B2B از اطلاعات جمع آوری شده از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. در حالیکه ۵۹% از شرکت های B2C از آن برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند. بیایید ببینیم چطور شبکه های اجتماعی در حال تغییر دادن تحقیقات بازار هستند👇

در زیر ۵ راهی که شبکه های اجتماعی تحقیقات بازار را تغییر داده است آورده می شود:

۱- چک کردن نبض زمان واقعی

شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری سریع فکر و نظر را امکان پذیر می کنند. گرایش ها و تمایل مشتریان، شروعی مناسب برای برنامه ریزی به وسیله شبکه های اجتماعی است. این موضوع به شما همچنین توانایی دیدن نوسانات تمایلات مشتریان را در کمترین زمان خواهند داد. باید از فیسبوک و توییتر تشکر کرد که شما را قادر ساخته تا در یک دقیقه بفهمید آیا آگهی شما در یک زمینه موفقیت آمیز بوده یا به شکست منجر شده است.

۲- از امتحان کردن راه های جدید نترسید

در بازاریابی سنتی مصرف کنندگان در نقش شنوندگان قرار داده می شوند که یک راه ارتباطی است که ما را به یاد سخنرانی والدین درباره مشق شب بچه های خود می اندازد.اما شبکه های اجتماعی خطوط ارتباطی هستند. بازاریابان اکنون از طریق شبکه های اجتماعی به بحث با بازار هدف خود می پردازند و می آموزند که آنها واقعا چه چیزی می خواهند ( بجای گفتن اینکه ما فکر میکنیم شما چه می خواهید).

۳- بررسی بی پایان آغاز می شود

شبکه های اجتماعی خود یک بازاریاب با توانایی بررسی مخاطب هستند. ۵۰% کاربران شبکه های اجتماعی اظهار می کنند که خود درباره محصول می نویسند تا از دیگران در برابر تجربیات بدی که داشتند محافظت کنند. و نزدیک به یک چهارم آنها تجربیات منفی خود را برای مجازات شرکت ها به اشتراک می گذارند. یک محقق با گوش دادن و پیگیری کردن شبکه های اجتماعی می تواند به بررسی چیزهایی که مردم درباره آن موضوع یا محصول می گویند بپردازد.نکته قابل توجه اینکه تا زمانیکه مصرف کنندگان در حال صحبت هستند شما باید در داده ها شنا کنید.

۴- تقسیم بندی های متعدد

برای محققان بازاریابی تقسیم بندی های اجتماعی به منظورامتحان تاکتیک های متعدد و جمع آوری محتوای مشتری-تولید مهم است. یک محقق بازاریاب توانایی اصلاح بخش های مشتری و گسترش دانش در بخش های خاص را دارد.

۵- هرچی پس انداز کنی به همان اندازه خرج میکنی

شبکه های اجتماعی فرصت هایی را برای پس انداز پول خلق می کنند. گروه های تمرکز، مصاحبه های عمیق، قوم نگاری و .. زمانبر و گرانقیمت هستند. با استفاده از یک رویکرد متمرکز با ابزارهای اندازه گیری مناسب، شبکه های اجتماعی یک گزینه قابل دوام برای انجام تحقیقات بازار در هزینه های کمترخواهند بود و این همان چیزی است که CMO شما را، کمی کمتر از طول زمان بودجه بندی شده ذخیره می کند.

شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در فعالیت های روزمره ی ما دارند، زندگی اجتماعی و حرفه ای ما را ساده می کنند و هم اکنون راه خود را به تحقیقات بازار پیدا کرده اند.


برگرفته از : ترجمه شده از سایت
http://blog.marketresearch.com

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness

https://www.instagram.com/successfulbusiness.ir

عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۱۱۰۷
تعداد بازدید کننده :۱۰۷۷
(۰)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی