کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
وبلاگــی ها

تعریف کسب و کار


موضوع : شروع کسب و کار مفاهیم

توسط .. علوی در يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۹ ق.ظ

تعریف کسب و کار

تعریف کسب و کار

ویکیدیا می ‌نویسد :کسب و کار (به انگلیسی: Business)، یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا، خدمات و یا هر دو به مشتری ایجاد شده است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند و یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق تری نیز دارد. ( businessdictionary.com) 
 
 
نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند. در واژه نامه‌ی آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ی لانگ من، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته می‌شود.
به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیت‌هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.
1. بر طبق نظر (ارویک و هانت) و کاری که در آن خدمات یا کارهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند، تولید، توزیع و عرضه می شود. ، کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب
2. (پترسن و پلومن) بر این باورند که هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است.
3. پروفسور (اون)، کسب و کار را یک نوع کاسبی می داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.
بنابراین با توجه به تعاریف یاد شده می توان دریافت که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.  با توجه به تعاریف یاد شده، ویژگیهای کسب و کار، عبارتند از:
 
1. فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش
2. معامله ی کالاها و خدمات
3. تکرار معاملات
4. انگیزه ی سود (مهمترین و قدرتمندترین محرک اداره ی امور کسب و کار)

5. فعالیت توأم با ریسک، کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان، ویژگی آینده است. از این رو، همواره کسب و کار توأم با ریسک است.

برگرفته از :‌ karafarini.ir

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

http://www.afsaran.ir/profile/successfulbuir

 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness

https://www.instagram.com/successfulbusiness.ir

https://twitter.com/SuccessfulBu



عضویت در خبرنامه سایت کسب و کار موفق

تعداد نمایش :۱۲۷۹
تعداد بازدید کننده :۱۲۳۰
(۱)
مجله خبری زیفا

مجله خبری زیفا

مدیریت محترم سایت

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما

محمد تقوی مهر هستم مدیر واحد تبلیغات مجله خبری زیفا .

با توجه به عرصه فعالیت وبسایت شما در دنیای مجازی و به منظور گسترش فعالیت های طرفین تمایل داریم با وبسایت شما تبادل لینک داشته باشیم.

اگر مایل به ایجاد همکاری با ما هستید لطفا ÷س از لینک کردن ما در وبسایت  خود با نام"مجله خبری زیفا"  از طریق فرم زیر تمایل خود را اعلام کنید.تا ما نیز نسبت به تبادل لینک با شما اقدام به عمل اوریم

http://mag.zefa.ir/link

فناوری اطلاعات زیفا همراه همیشگی شما

 

۲۰ تیر ۹۵، ۰۹:۴۳
.. علوی

.. علوی

علیکم السلام 

پیوند به سایت شما انجام شد.

موفق باشید 

۲۱ تیر ۹۵، ۲۳:۴۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی