کسب و کار موفق
از زمانی که وبلاگها در میان مردم به شهرت رسیدند، بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار رواج یافت. اینستاگرام در حال حاضر آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده میشود.
چنانچه به دنبال روش های تبلیغات در اینستاگرام هستید در این نوشتار همراه ما باشید. این پلت فورم برای انواع و اقسام شرکتها به خوبی کار میکند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و گذار باشد یا تجارت الکترونیک و … اینستاگرام برگ برنده بیشتر برندهها بوده است. حال سوال اینجاست که شما چگونه میتوانید افراد تاثیرگذار اینستاگرام، که آنها را اینستاگرامر مینامند، پیدا کنید؟
سوال مهم تر این است که وقتی آنها را پیدا کردید، چطور میخواهید از آنها بخواهید که برایتان تبلیغات کنند؟ بیشتر شرکتها و برندها این کار را به آژانسهای تبلیغاتیای واگذار میکنند که دپارتمان مخصوصی برای کار با اینستاگرامرها دارند. با این حال، اگر شما میخواهید خودتان این کار را انجام دهید، در زیر هفت سوال و نکته برای کار با این افراد را در اختیارتان قرار میدهیم.

۱. یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که آنها را در kik یا تلگرام پیدا کنید
Kik اپلیکیشنی است که به شما اجازه میدهد به راحتی پیام هایتان را بدون داشتن شماره تلفن یا ای میل طرف مقابل به او برسانید. این راهکار در تلگرام نیز عرضه شده است و میتوان با داشتن ID فرد او را در این برنامه پیدا و با او صحبت کرد. اگر میخواهید با اینستاگرامرها در ارتباط باشید، باید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.
۲. بدانید چه مدت پست تبلیغاتی تان روی پیج قرار میگیرد
برخلاف پستهای ارسالی در وبلاگها و وب سایتها که به مدت طولانی یا برای همیشه در آنجا قرار میگیرند، اینستاگرامرها قوانین خاص تری برای تبلیغات در پیج شان دارند و به شما خواهند گفت که برای مدت معینی پست تبلیغاتی شما را در پیج نگه خواهندداشت. تعرفه تبلیغاتی نیز به میزان زمان درخواستی شما بستگی خواهدداشت. به هر حال شما باید بدانید که تبلیغات تان چند ساعت روی پیج قرار خواهد گرفت.
از اینستاگرامر مورد نظر درخواست کنید که تبلیغات تان را در ساعت مخصوصی روی پیج قرار دهد که معمولا افراد بیشتری آن را ببینند (به عنوان مثلا ساعات کاری یا نیمههای شب زمان مناسبی برای ارسال تبلیغات نیست).
ضمنا شما میتوانید از اینستاگرامر مورد نظر بخواهید که در بازه زمانی تعیین شده، چند بار تبلیغات شما را repost کند؛ این کار به معنای آن است که به عنوان مثال شما میخواهید آگهی تان به مدت دو ساعت روی پیج باشد ولی هر نیم ساعت یک بار پاک شده و دوباره روی پیج قرار بگیرد تا به اصطلاح آگهی تان هر نیم ساعت یک بار بالا بیاید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فالوئرهای آن پیج همه ایرانی بوده و به اصطلاح فیک یا غیرواقعی نباشند.
عباس حیدری
.. علوی